Beantwoord

Geen 4G op camping

  • 6 June 2020
  • 4 reacties
  • 155 keer bekeken

Ik zit op een camping in Andijk, Noord Holland en heb hier alleen H+ (= G3?) ontvangst. Heb de instellingen voor APN volgens instructie aangepast, maar dat maakte geen verschil. Die instellingen waren trouwens al zo, behalve de naam (Telfort) en MNC (12 ipv 08). Een mdedekampeerder met KPN abonnement heeft wel G4 en een ander met T-mobile ook. Wat kan er aan de hand zijn?

 

Admin: titel aangepast ter verduidelijking, dubbel topic verwijderd

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 16 June 2020, 12:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Rjes en welkom op het forum!

 

Goed dat je dit kenbaar maakt want ik kan me voorstellen dat dit verre van ideaal is. Je geeft aan dat een medekampeerder met een KPN aansluiting wel goed bereik heeft dus ik vermoed niet dat het zozeer aan het bereik ligt. Heb jij de mogelijkheid om op de camping je simkaart eens in een ander toestel te testen en vice versa? Op die manier kunnen we alvast de nodige zaken uitsluiten :)

Helaas geen passende Simkaart beschikbaar. Maar mijn sim is oorspronkelijk van Telfort, kan dat wat uitmaken? Ook heb ik heel kort 4G gezien, heel zwak. Daarna kwam H+ weer sterker door. Het lijkt wel of ik alleen toegang heb tot verder afgelegen masten. Iets aan de APN wijzigen?

Reputatie 7
Badge +30

Sorry voor de vertraging in verdere reactie, @Rjes ! Jan is even afwezig en toen hebben we dit verder gemist. De APN tussen KPN en Telfort is hetzelfde dus dat zou niet aangepast hoeven te worden. Maar het kan dan nog wel aan de simkaart liggen. Via je MijnKPN kun je een gratis  vervangend exemplaar aanvragen. Ik raad je aan dat te doen en daarmee te proberen. Mocht dat niet helpen dan horen we het graag! 

Ik heb een simkaart besteld. Maar ik zit inmiddels niet meer op die camping, dus ik zal nooit weten of dit de oplossing was…

Toch bedankt voor jullie suggestie.