Beantwoord

Geen glasvezel verbinding na gepland onderhoud Delden

  • 3 August 2020
  • 15 reacties
  • 147 keer bekeken

Sinds donderdag ochtend 7.00 uur tot op heden maandag middag 14:39 hebben wij op ons huisadres geen glasvezel verbinding meer na een gepland onderhoud. Nu is mijn vraag hoe dat in vredesnaam kan? Ben er eigenlijk wel klaar mee. Wij hebben alleen internet van KPN. Ben niet graag afhankelijk van 1 partij en mijn visie heeft het weer bewezen. Voor tv gebruik ik gelukkig een satelliet schotel. Voordat een satelliet uit de ruimte op aarde gaat neer storten moet er wel heel wat gebeuren. Maar goed dat ter zijde. Er zijn alternatieven aangeboden door KPN zoals bijv. “we kunnen u extra data op de mobiel aanbieden. Ah kan niet u heeft geen mobiel abonnement bij ons.” Via de chat: “we zullen u een 4g oplossing per PostNL toe laten komen.” Niet aangekomen. Na een chat volgende dag:”helaas zijn de 4g oplossingen niet meer op voorraad.” En nu? Niets!!! Nu is mijn vraag: welk groot probleem is er nu dat wij sinds afgelopen donderdag geen glasvezel verbinding meer hebben? Hoe kan het zijn dat zo'n groot bedrijf als KPN, die zich als zo betrouwbaar uitspreekt, binnen 4 dagen geen oplossing kan bieden? Hoe kan het dat er na een mislukt onderhoud niet mogelijk is om weer terug naar de oude situatie te gaan? Heb zelf al heel wat onderhoud op Windows servers en iSeries onderhoud gepleegd en altijd bij een issue weer terug naar de oude situatie kunnen gaan. Goed 1 keer is dat ook niet helemaal gelukt maar ja ben ook niet helemaal perfekt. Maar durf het wel toe te geven dat ik die fuck up gedaan heb.

Nu heb ik geluk dat ik weer naar kantoor kan en mag. Voor hetzelfde geldt was ik verplicht om te thuis te werken. Had ik dan vrije dagen moeten opnemen? En bij wie had ik dat dan kunnen declareren? Want van die 1/30 vergoeding per dag betaal je geen opgenomen vrije dagen van. En ik neem geen vrije dagen als ik dat niet nodig vindt.

Wij zijn recent verhuisd van Hengelo naar Delden. In Hengelo hebben we ruim 25 jaar Ziggo (@Home) gehad en nog nooit langer dan een halve dag geen internet of tv gehad. En zeg je dit tegen een support medewerker in de chat wordt er doodleuk gezegd: “dat is fijn voor u.” Ja dat was het zeker snik. 

Nu wordt er zo meteen op dit bericht gereageerd met:”Goh wat vervelend voor je…...” Daar zit ik niet op te wachten. Wij willen duidelijkheid over status/over een oplossing. Niet aan een lijntje gehouden worden. Een hond hou je aan de lijn.

Zo effe mijn gal gespuugd, kan het wel lokaal in een text editor doen maar dan leest eigenlijk niemand het. 

Gr. Jos 

icon

Beste antwoord door JosSan 9 August 2020, 19:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Nog steeds geen internet. KPN stuurt al geen SMS meer dat het langer gaat duren. KPN update de website voor storingen ook al niet meer. Staat nog steeds op 5 augustus 16.00 uur.

Reputatie 7
Badge +25

Hi @JosSan, welkom hier. Deze storing duurt inderdaad wel heel erg lang. Ik weet niet exact wat er gebeurd is bij de werkzaamheden, maar het klinkt alsof er iets goed stuk is. Het komt niet al te vaak voor dat een algemene storing met totale dienstuitval zo lang duurt. Hoewel ik persoonlijk er niet voor kan zorgen dat de algemene storing ineens is opgelost, kan ik wel kijken of we wat meer informatie kunnen achterhalen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Dag Paul, 

heb mijn gegevens ingevoerd.

gr.

Reputatie 7
Badge +25

Bedankt voor het invullen. Ik zie de storing staan inderdaad. Overal waar ik kan kijken zie ik ook 05-08 als ‘verwachte eindtijd’. Daarna zie ik ook niets. Ik ga intern kijken of ik wat meer kan achterhalen, en we komen erop terug als we meer weten.

thx

Dag Paul, heb net een sms ontvangen dat het schijnbaar opgelost is. Ben helaas niet thuis om het eea opnieuw op te starten.

gr. Jos

Reputatie 7
Badge +24

Hi JosSan, negeer dat sms’je ajb. Dit heb je gekregen omdat wij het ticket dat open stond hebben laten sluiten zodat we een monteur kunnen inplannen, dit is namelijk wel nodig om het opgelost te krijgen. Helaas. 

Ik kom hier later op terug om een afspraak in te plannen zodra ik de mogelijkheid heb om een monteur in te plannen. Nog even geduld dus. 

:cry:

Reputatie 7
Badge +24

Als ik het goed zie is er nu een monteur ingepland, herken je dit?

Jazeker, is telefonisch en per sms bevestigd. dank

Reputatie 7
Badge +24

Graag gedaan, laat het even weten hoe dit afloopt en of ik nog iets voor je kan betekenen. 

Hi, is opgelost. Monteur geweest en had het euvel binnen half uur opgelost. Toch wel vreemd dat het meer dan een wek geduurd heeft. Maar goed is weer ok. Thx.

Reputatie 7
Badge +24

Als er geen verbinding is duurt bij alles te lang, hehe. Blij om te lezen dat alles weer goed werkt. 

Sinds vorige week weer geen internet. Monteur geweest en inmiddels noodoplossing ontvangen direct online pakket. Helaas 50 GB is verbruikt. 2 maal geprobeerd om op te waarderen zonder succes. Wat nu te doen?

Reputatie 7
Badge +24

Dit blijft maar komen. In dat noodpakketje zit een simkaart met een simnummer. Zou ik het volledige nummer van jou mogen? Dan voeg ik direct extra data toe.