Vraag

Geen internet na aansluiten Experiabox v12

  • 3 August 2020
  • 12 reacties
  • 1699 keer bekeken

Beste,

 

Ik heb een aantal weken terug internet aangevraagd. Op 13 juli zou mijn abonnement gereed moeten zijn. Ik heb mijn experiabox aangesloten op de wandcontactdoos. Op de experiabox blijft het internetlampje knipperen, maar krijg ik geen verbinding. Als ik als admin toegang krijg tot het modem wordt er ook aangegeven dat internet disconnected is. Heb alles meerdere malen gepowercycled, maar ik krijg geen verbinding. Wat kan ik nu nog ondernemen?

 

Wellicht moet ik nog erbij vermelden dat de vorige bewoners gebruik hebben gemaakt van een coax verbinding die ook vlakbij dit punt zit. Ik vermoed dat de deze kabel dus is omgelegd, en het contact vanuit het telefoonpunt niet meer werkzaam is? Aan de andere kant zou ik dit raar vinden vanwege de groene knipperende lampjes op het modem.

 

Hoor graag of iemand een tip heeft!


12 reacties

Badge +19

Het lijkt er inderdaad op dat er op die wandcontactdoos geen signaal staat. Je zal niet de eerste zijn waar de vorige bewoners dingen gesloopt hebben. Zit er in de meterkast geen israpunt?

Thanks Joep! Hier ergens boven zit dus de wandcontactdoos. Vorige bewoners hadden denk ik via (Ziggo?) Internet aangesloten. Moet er dan een monteur langskomen?

 

Reputatie 7

Weet jij waar het ISRA punt in jouw woning zit?

Kan jd ook eens een foto plaatsen van de aansluiting die je nu gebruikt?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Florisvab, welkom! Wat gek dat het nog niet werkt! Dan lijkt het er inderdaad op dat er een monteur moet komen. Daarnaast ben ik ook benieuwd naar waar het IS/RA punt zit. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer en een telefoonnummer waar je op te bereiken bent? 

Beste @Florisvab, welkom! Wat gek dat het nog niet werkt! Dan lijkt het er inderdaad op dat er een monteur moet komen. Daarnaast ben ik ook benieuwd naar waar het IS/RA punt zit. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer en een telefoonnummer waar je op te bereiken bent? 

Hoi Marcia! Dank voor je berichtje. Ik heb mijn profiel aangevuld. Heb zojuist ook gechat met een collega. Zij gaf aan in ieder geval een reset te proberen terwijl het modem aanstaat. Ik zal straks kijken waar het ISRA punt zich bevind. Hoor graag als je nog aanvullende tips hebt waar ik zo naar kan kijken!

Reputatie 7

Meestal zit het IS/RA in de meterkast. Het kan er dan op verschillende manieren uitzien, hier vind je een overzicht. Weet je verder zeker dat het adres klopt? Want ik vind geen KPN abonnement op dat adres. 

Hoi Erik! Ik heb even in de meterkast gekeken en vond daar deze aansluiting. Hierop aansluiten dan maar? Ik heb het abonnement in ieder geval afgesloten op dit adres en alle communicatie daaromheen hebben bevestigd dat het aangesloten zou moeten zijn

 

Reputatie 7

Nee, dat is niet jouw ISRA punt.

Reputatie 7
Badge +17

@Florisvab Ik wil graag een monteur voor je inplannen, maar ik moet je echt even vragen om het adres in je profielte controleren. Volgens mij haal je twee adressen door elkaar. Kun je me daarnaast voorzien van het klantnummer die bij de aansluiting hoort?

Hi Lisa! Excuus. Ik zie inderdaad dat ik de letters van mijn postcode verkeerd heb ingevoerd! Klantnummer is *********. Hoor graag wat de mogelijkheden zijn mbt monteur :)

*admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +24

Nee, dat is niet jouw ISRA punt.

Haha :joy: dat is de poort van de eletriciteitsmeter, om de meterstanden uit te lezen.

Reputatie 7
Badge +25

Hi Lisa! Excuus. Ik zie inderdaad dat ik de letters van mijn postcode verkeerd heb ingevoerd! Klantnummer is *********. Hoor graag wat de mogelijkheden zijn mbt monteur :)

*admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Als ik het goed zie is er inmiddels een monteur gepland, toch @Florisvab? Ik ga ervan uit dat het dan wordt opgelost.

Reageer