Vraag

Geen internet na update Box12 met P-Link Deco M9 Plus

  • 5 March 2024
  • 15 reacties
  • 264 keer bekeken

Vannacht is mijn KPN Box 12 geupdate (automatisch, door KPN).

 

Sindsdien werkt geen enkel apparaat dat aan de modem hangt, zowel een apparaat dat direct (via netwerkkabel) aan de KPN Box 12 hangt als apparaten die via wifi (via TP-Link Deco M9 Plus). 

Alles uit zetten en weer aanzetten helpt niet. Ik heb de KPN Box 12 meermaals gereset, maar dat helpt ook niet.  Op de modem branden alle 4 lampjes groen (behalve phone, want dat heb ik niet).

Ik kan ook pingen naar mijn IP-adres. 


15 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Kunt u de software versie achterhalen die op de v12 draait? Als u kan pingen naar mijn ip adres welk ip adres bedoelt u dan die van het modem op de LAN zijde?

Reputatie 7
Badge +24

Staan uw apparaten op "ip verkrijgbaar via dhcp"? Of heeft u statische adressen ingesteld? 

 

Ik kan pingen naar het publieke IP-adres (ip4, WAN)

 

Ik kan niet inloggen op het modem met mijn master password (dat op de achterzijde is vermeld).\

Ook niet na reset naar fabriekinstellingen.

 

Allemaal sinds vandaag, na de update van de modem software/firmware.

alle IP adressen worden verkregen via DHCP

 

Er lijkt een probleem met DNS server te zijn: sommige websites en apps zijn bereikbaar, anderen niet.

 

Als ik de DNS server wijzig naar 8.8.8.8 blijft het probleem bestaan.

Het ligt blijkbaar niet aan de DNS.

 

Als ik connect met de hotspot van mijn telefoon, dan werken PC en tablet weer.

 

Conclusie: het ligt aan KPN internet.

Ik heb uiteindelijk met een paperclip de modem gereset (naar factory settings).

Daarna deed alles het weer als het oude.

Het vreemde is:
- ik heb de modem/router instellingen nooit gewijzigd; alles staat standaard
- ik gebruik de wifi van de modem niet; alles gaat via de Deco M9 Plus
- na de modem update werkte niets/een heleboel niet meer (ook bijvoorbeeld de Enphase Envoy niet)

 

Ik heb wel vaker problemen na de update van de KPN modem gehad, maar niet zo taai als deze.

Wanneer is een update van KPN een keer probleemloos?
Dit heeft uren gekost…. Hopeloos!

Ik lees hier het probleem met de modem na een update. Afgelopen nacht was weer een update van de Kpn modem en nu werkt bij mij niks meer.

Kan ik dan ook het beste de modem resetten?

Bij mij vannacht (27-03-2024) ook een update van het (V12s) modem geweest.

DECO M9plus netwerk (4 puntjes) werkt niet meer.

Reset gedaan van modem Ook alle deco-punten verschillende keren opnieuw gestart/gereset.

Helaas zonder effect.

 

Heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen?

 

 

Ik heb uiteindelijk met een paperclip de modem gereset (naar factory settings).

Daarna deed alles het weer als het oude.

Het vreemde is:
- ik heb de modem/router instellingen nooit gewijzigd; alles staat standaard
- ik gebruik de wifi van de modem niet; alles gaat via de Deco M9 Plus
- na de modem update werkte niets/een heleboel niet meer (ook bijvoorbeeld de Enphase Envoy niet)

 

Ik heb wel vaker problemen na de update van de KPN modem gehad, maar niet zo taai als deze.

Wanneer is een update van KPN een keer probleemloos?
Dit heeft uren gekost…. Hopeloos!

 

Deze tip heeft bij mij ook geholpen.

Ik heb ook een reset gedaan bij de V12 box met de paperclip en daarna deed alles het weer. 

Reputatie 5
Badge +5

Kan ik voorkomen dat mijn modem een update krijgt?

Vorige update van de Box12 was een drama, dagen bezig geweest om alles weer werkend te krijgen, draadloze printer werkt trouwens nog steeds niet. 

Zojuist bericht gehad dat de Box12 aankomende nacht weer een update krijgt, gezien de vorige update en alle nieuwe berichten hier heb ik er weinig vertrouwen in. 

Ook hier het slachtoffer van “de update”…

Man, man, man. 
Modem update lijkt alle bestaande verbindingen te blocken?

Wel wifi, geen internet. 
Naast dat de modem*** up is, zijn de tv-boxen ook van padje af. Ene foutmelding na de andere.
 

Deco mesh set up niks meer mee te doen.

Zelfs geen muziekje over de sonos.

Om te huilon.


BoukeH, dank voor de tip hierboven!

De reset was de truc!

Had ik dit forum maar 5 uur eerder gevonden 🤣

 

KPN…

Waarom?

 

Reputatie 7
Badge +20

Kan ik voorkomen dat mijn modem een update krijgt?

Vorige update van de Box12 was een drama, dagen bezig geweest om alles weer werkend te krijgen, draadloze printer werkt trouwens nog steeds niet. 

Zojuist bericht gehad dat de Box12 aankomende nacht weer een update krijgt, gezien de vorige update en alle nieuwe berichten hier heb ik er weinig vertrouwen in. 

Ik neem aan dat de update inmiddels geïnstalleerd is en hoop dat het allemaal mee is gevallen!

 

BoukeH, dank voor de tip hierboven!

De reset was de truc!

Had ik dit forum maar 5 uur eerder gevonden 🤣

Fijn dat een reset er bij jou ook voor gezorgd heeft dat alles weer normaal is, we sturen de meldingen die jullie hier over hebben gemaakt door naar de ontwikkelaars!

Reputatie 5
Badge +5

Kan ik voorkomen dat mijn modem een update krijgt?

Vorige update van de Box12 was een drama, dagen bezig geweest om alles weer werkend te krijgen, draadloze printer werkt trouwens nog steeds niet. 

Zojuist bericht gehad dat de Box12 aankomende nacht weer een update krijgt, gezien de vorige update en alle nieuwe berichten hier heb ik er weinig vertrouwen in. 

Ik neem aan dat de update inmiddels geïnstalleerd is en hoop dat het allemaal mee is gevallen!

 

BoukeH, dank voor de tip hierboven!

De reset was de truc!

Had ik dit forum maar 5 uur eerder gevonden 🤣

Fijn dat een reset er bij jou ook voor gezorgd heeft dat alles weer normaal is, we sturen de meldingen die jullie hier over hebben gemaakt door naar de ontwikkelaars!

Reset was wel nodig, maar dat had ik gelukkig hier al gelezen. Tot nu toe geen problemen. Tja mijn draadloze printer werkt nog steeds niet, hoop wel dat daar spoedig een fix voor komt.

Bedankt voor de oplossing!

Ik heb uiteindelijk met een paperclip de modem gereset (naar factory settings).

Daarna deed alles het weer als het oude.

...

Dat heeft hier ook geholpen na eerst eindeloos resetten. 

Blijft bijzonder dat dit soort dingen optreden.

Reageer