Beantwoord

Geen IS/RA punt te vinden.

  • 20 December 2020
  • 9 reacties
  • 93 keer bekeken

Ik heb zojuist een KPN internet abonnement afgesloten (zit momenteel bij Ziggo en heb ook een overstap service aangevraagd). 

Ging dus zoeken in mijn woning naar een IS/RA punt of een blauwe kabel, maar nergens te bekennen. 

Wat zijn mijn opties nu? Zou een medewerker kunnen kijken naar mijn address en mij op weg kunnen helpen?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 28 December 2020, 14:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi @Dough_Pleighboi . Welkom op het forum.

Dat is lastig. Woon je in een rijtjeshuis? Zo ja, waar zitten de is/ra's bij de buren? Is het huis jouw eigendom? Heb je nog contact met de vorige eigenaar? Misschien heeft die iets verwijderd ?

Mocht het zijn dat er geen actief is/ra is, zal jouw order waarschijnlijk uitvallen en word je gebeld door een speciaal team. 

Hallo @Dough_Pleighboi , een IS/RA-punt kan er volgens onderstaand voorbeeld uit zien:

Zit meestal in de huiskamer of in de meterkast.

 

Hoi @Dough_Pleighboi . Welkom op het forum.

Dat is lastig. Woon je in een rijtjeshuis? Zo ja, waar zitten de is/ra's bij de buren? Is het huis jouw eigendom? Heb je nog contact met de vorige eigenaar? Misschien heeft die iets verwijderd ?

Mocht het zijn dat er geen actief is/ra is, zal jouw order waarschijnlijk uitvallen en word je gebeld door een speciaal team. 

Bedankt voor de reacties! Ja, dit is een gehuurde rijtjeshuis. Waar het bij de buren zit zou ik niet weten, maar kan ik wel gaan vragen. Met de vorige eigenaar hebben wij helaas geen contact, maar dat was een hele oude man van 96, dus ik denk niet dat hij hier aan heeft geknutseld. 

En nee, ik heb toch echt overal gezocht en nergens iets gevonden wat op de foto van @JanD lijkt, het enige wat ik kan vinden in de woonkamer is een aansluiting waarop wij momenteel TV/Internet van Ziggo binnenkrijgen (via Coax neem ik aan).

Wel is er afgelopen week iemand van KPN langsgekomen om ons glasvezelpunt te installeren en aan te sluiten in de meterkast. Zou het Internet abonnement dat ik heb besteld gewoon hiervandaan kunnen komen, of moet er toch wel een IS/RA punt aanwezig zijn?

Dit staat er nu in de meterkast.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ja. De router van KPN sluit je aan op die rode kabel.

Hallo @Dough_Pleighboi , bofkont, jij hebt glasvezel, dat is je aansluitpunt.:relaxed:

 

@JanD @Nick83 Oké, wat een opluchting, dan hoef ik mij hier verder geen zorgen over te maken, hartelijk dank, en alvast een prettig nieuwjaar!

 

EDIT: Per ongeluk deze reactie beste antwoord gemaakt, kan ik zelf dit topic sluiten?

@Dough_Pleighboi . Dat is een meevaller! Heb je ook een verwachte leverdatum gekregen? 

(we sluiten het topic in de regel niet maar markeren een antwoord waar de eventuele meelezer het meest aan heeft).

@Dough_Pleighboi . Dat is een meevaller! Heb je ook een verwachte leverdatum gekregen? 

(we sluiten het topic in de regel niet maar markeren een antwoord waar de eventuele meelezer het meest aan heeft).

Ja, leverdatum is 09/02/2021, ik had gebruik gemaakt van de overstapservice. 

Reputatie 7
Badge +24

Dat duurt nog ff. Dat word dus nog een week of 6 naar die rode kabel staren... 😳