Vraag

Geen nieuwe koper aansluiting mogelijk

  • 15 March 2022
  • 8 reacties
  • 348 keer bekeken

Afgelopen jaar ben ik van KPN (koper) overgestapt naar T-Mobile (glas) omdat TM glasvezel heeft aangelegd bij ons in de wijk. Nu driekwart jaar later ben ik niet tevreden met de geleverde diensten en overweeg ik om terug keren naar KPN. Maar wat schetst mijn verbazing. ik kan geen aansluiting meer krijgen op het kopernetwerk. Niet bij KPN maar ook niet bij andere aanbieders zoals Budget all in one en Online. Het enige wat ik kan kiezen is TM via glasvezel of Ziggo via coax.

Wie weet waarom ik niet meer via koper de KPN diensten kan afnemen en of KPN dan via het glasvezel netwerk van TM gaan leveren?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Wat apart. Kpn stopt pas met DSL als ze over glasvezel kunnen leveren. 

Via Open Dutch Fiber en Primevest glasvezel levert kpn niet.

Reputatie 7
Badge +22

Wat apart. Kpn stopt pas met DSL als ze over glasvezel kunnen leveren. 

Via Open Dutch Fiber en Primevest glasvezel levert kpn niet.

@PeterG kan het niet zijn dat daar geen koper ligt in die omgeving? 🤔

Wat apart. Kpn stopt pas met DSL als ze over glasvezel kunnen leveren. 

Via Open Dutch Fiber en Primevest glasvezel levert kpn niet.

@PeterG kan het niet zijn dat daar geen koper ligt in die omgeving? 🤔

Bij mij in de straat ligt koper. Ik heb immers driekwart jaar geleden nog de diensten van KPN via DSL afgenomen.

Ik heb inmiddels ook contact gehad met KPN hierover. Helaas niet veel wijzer geworden…

 

Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN.

Digitale Assistent: Waar kan ik je mee helpen?

Ik: Ik wil graag een abonnement afsluiten maar jullie leveren niet op mijn adres?

Digitale Assistent: Wat leuk dat je een abonnement bij ons overweegt! Op onze website kan je gemakkelijk zelf het abonnement bestellen dat perfect bij jou past. Wil je zelf online je abonnement bestellen?

Ik: Nee, ik wil een medewerker spreken

Digitale Assistent: Zal ik je doorverbinden met een medewerker?

Ik: Ja, graag

Gulcan: Welkom! Je chat met Gulcan. Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?

Ik: ja

Gulcan: Goedemiddag, hoe kan ik je hierbij helpen?

Gulcan: Want gaat het ook om <adres>?

Ik: ja dat klopt

Gulcan: Dan kijk ik dit even voor je na

Gulcan: Klein moment hoor. Gulcan: Je hebt helemaal gelijk het adres is niet bekend, is dit nieuwbouw?

Ik: Nee, ik ben ook al eerder klant geweest bij jullie

Gulcan: Ook weer op dit adres dan?

Ik: ja, ook op dit adres

Gulcan: En toen kreeg je wel kpn dan?

Ik: Ben overgestapt van KPN naar T-Mobile vanwege het feit dat T-Mobile glasvezel kon leveren en KPN niet. Nu ben ik niet tevreden over de dienstverlening van T-Mobile en overweeg ik om terug te keren naar KPN

Gulcan: Hoe is dit mogelijk??

Ik: Geen idee hoe dit mogelijk is... :-)

Gulcan: Moment nog hoor, ik ga verder even nakijken.

Ik: Volgens internetten.nl kan ik alleen een aansluiting krijgen bij Ziggo en T-Mobile. Geen enkele andere provider.

Ik: Ziggo = Coax, T-Mobile = Glasvezel, de rest gaat via ADSL

Gulcan: Ja precies

Gulcan: Er ligt geen adsl

Gulcan: Ik kan niks voor je doen hoe graag ik het ook zou willen.

Ik: Hoe kan ik dan eerder klant geweest zijn bij jullie?

Ik: Ik vind dit heel vreemd

Gulcan: Ja blijkbaar is de hele koper aansluiting eruit

Gulcan: en kan er gewoon niet geleverd worden.

Ik: Ok

Ik: Enig idee wanneer KPN dan gaat leveren via glas bij ons in de wijk?

Gulcan: Nee is ook niet bekend helaas.

Ik: ok, dankjewel voor je tijd

Reputatie 7
Badge +24

En als je het adres van de buren invult? Wat gebeurt er dan?

Miraculeus! Als ik het adres van onze buren invoer dan werkt het wel…

"Op jouw adres bieden we internet aan via het veilige en betrouwbare kopernetwerk van KPN.”

 

Als ik vervolgens mijn eigen adres invoer dan kan ik ook weer bestellen… Lijkt op een glitch in het systeem van KPN...

Reputatie 7
Badge +16

En als je het adres van de buren invult? Wat gebeurt er dan?

Miraculeus! Als ik het adres van onze buren invoer dan werkt het wel…

"Op jouw adres bieden we internet aan via het veilige en betrouwbare kopernetwerk van KPN.”

 

Als ik vervolgens mijn eigen adres invoer dan kan ik ook weer bestellen… Lijkt op een glitch in het systeem van KPN...


Eind, goed al goed! Laten we het inderdaad op een ‘glitch’ houden! Is het al gelukt om een bestelling in orde te maken?

Eind, goed al goed! Laten we het inderdaad op een ‘glitch’ houden! Is het al gelukt om een bestelling in orde te maken?

Nee nog niet. Contract bij TM loopt nog tot 1-6-2022. Moet dus nog even wachten totdat ik kan overstappen…