Beantwoord

Geen of slechte wifi ontvangst in de avond

  • 15 July 2020
  • 3 reacties
  • 142 keer bekeken

We hebben nu al wékenlang elke avond vanaf ongeveer 21:00 uur een heel erg slechte wifi ontvangst en meestal valt de verbinding helemaal weg. Ontzettend vervelend want bv op onze iPad kan ik dan niets doen. Op onze telefoons moeten we de wifi uitzetten en mobiele data gebruiken.

De pc met bekabelde verbinding doet het prima en de TV heeft soms wel een hapering.

Overdag werkt alles naar behoren.

We hebben via een app controle over een aantal lampen en ook via google home, maar dat werkt zonder wifi allemaal niet.

Hoe kan dit opgelost worden?

icon

Beste antwoord door Klonja 27 July 2020, 20:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hoi @Klonja . Welkom op het forum.

Het feit dat er iedere avond rond 21:00 iets verandert, kan betekenen dat er dan ergens in de woning (of bij de buren) iets veranderd wat een stoorzender veroorzaakt.

Heb jij de wifi manager al een keer doorlopen? https://www.kpn.com/service/internet/snelheid-verbeteren/verbeter-wifi.htm

Beste Erwin, dankjewel voor de reactie. Inmiddels heb ik de wifi meettest uitgevoerd. In eerste instantie werd de ontvangst wel wat verbeterd doordat op afstand een andere frequentie ingesteld werd, maar dit was niet voldoende verbetering. Daarna kregen wij een nieuwe experiabox toegestuurd en nu werkt alles naar behoren!

Oh, fijn dat het op die manier is opgelost. :-)

Mocht je in de toekomst andere vragen hebben, weet je mij te vinden.