Vraag

Geen Wifi ontvangst in groot deel van de woning

  • 27 January 2021
  • 18 reacties
  • 155 keer bekeken

Ik heb het volgende probleem: we hebben sinds een weekje internet via KPN (glasvezel), maar slechts op één van de drie woonlagen normale WiFi-verbinding. Nu snap ik dat ik dat kan verbeteren door allerlei dure apparaten aan te schaffen, maar een dermate karig bereik lijkt me nou ook weer niet de bedoeling. We zijn mede overgestapt op KPN in de hoop en verwachting dat de verbindingen beter zouden worden, maar vooralsnog zijn die verslechterd. Hoe lossen we dit op, zonder dat wijzelf direct weer allerlei extra producten moeten aanschaffen?

(en waarom kan ik niet gewoon iemand van een helpdesk bellen om dit probleem te bespreken? Ik hoop  dat we geen spijt krijgen van deze overstap)


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Kan iemand van KPN gewoon even telefonisch contact met mij opnemen om dit probleem op een minder omslachtige en klantonvriendelijke manier te bespreken?

Reputatie 7
Badge +24

Kan iemand van KPN gewoon even telefonisch contact met mij opnemen om dit probleem op een minder omslachtige en klantonvriendelijke manier te bespreken?

Nee. Dat gaan ze niet doen. U kunt bellen naar 0800 0402. Tegen de computer zeggen dat je een medewerker wilt spreken. 

Reputatie 7
Badge +24

Hoe lossen we dit op, zonder dat wijzelf direct weer allerlei extra producten moeten aanschaffen?

Je kunt de WiFi manager proberen. 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Misschien krijg je 2 gratis versterkers die u bekabeld aan sluit op de Experiabox / KPN Box. 

@MStuart je schrijft dat je sinds kort bent overgestapt naar KPN en waarschijnlijk heb je over het hoofd gezien dat nieuwe klanten kunnen kiezen voor 2 gratis superwifi's of heb je gekozen voor een korting bij het afsluiten van je abonnement.

Dank voor jullie reacties.

Nick: de optie om telefonisch contact te leggen verschijnt niet wanneer je hierop zoekt via de website. En ook wanneer je uiteindelijk wel een nummer vindt (dank!), blijk je bij het doorlopen van het menu ook niet zomaar voor contact met een medewerker te kunnen kiezen. Dat moet KPN toch echt klantvriendelijker inrichten.  Uiteindelijk wel een medewerker gesproken, die me ook meteen goed heeft geholpen. 
Wifi-manager had ik al doorlopen, maar waarschijnlijk niet helemaal afgerond. Dat we dus nog maar eens proberen!

Jimny: klopt, dat aanbod was er, maar het gebruik van superwifi’s had niet onze voorkeur, op dat moment.

 

@MStuart hoe is het uiteindelijk via de kpn medewerker opgelost

Er is helaas nog niks opgelost. Ik kreeg het advies om de WiFi manager nog een keer te doorlopen. Heb dit vanaf vanochtend meerdere malen geprobeerd, met drie verschillende telefoons. De WiFi manager werkt niet, dus zojuist weer gebeld. Ik kreeg te horen dat de manager op dit moment overbelast is en het advies om het later op de avond nog een keer te proberen. Verder kan men niks voor me betekenen.

Badge +19

Anno 2021 is het zo goed als onmogelijk om goed wifi door het hele huis te hebben met alleen een modem. Er is teveel wifi in de lucht. De 2.4ghz band is overvol en de 5ghz band is voor korte afstanden. U zal dus aan de slag moeten. De beste oplossing heeft kpn in de vorm van de Expreria wifi's. Die krijgt u gratis als uw wifi onder de 20Mbit/s is. Die moeten met een kabel aangesloten worden aan het modem. Het alternatief is de super wifi's. Die kunnen draadloos, mits niet te ver van elkaar geplaatst, een goede wifi snelheid doorgeven. Het advies voor de beste oplossing is dus kabels trekken en op iedere etage een wifi versterker plaatsen. Veel werk maar succes gegarandeerd.

Dank Joep. Die oplossing met die vaste Experia access points heeft ook mijn voorkeur. Maar zonder het doorlopen van de WiFi manager kunnen ze die niet zomaar opsturen. Aan de ene kant snap ik dat die niet zomaar worden toegestuurd, maar de situatie in mijn woning lijkt me vrij duidelijk. De WiFi manager doorlopen lukt overigens steeds wel en de gemeten snelheden zitten ook onder de 20, maar op het eind toch steeds de volgende melding: 

Balen, het is niet gelukt

Dan is je probleem lastiger dan we dachten. We lossen het graag voor je op zodat jij het maximale uit je wifi kan halen.

Badge +19

Ja de wifimanager heeft problemen. Je bent niet de enige die daar tegenaan loopt. Misschien kan je een paar screenshots plaatsen met die uitkomst. Een moderator heeft dan wel wat mogelijkheden om ze naar aanleiding daarvan de experia wifi's toe te sturen. Het is erg druk dus het duurt een dag of 5 voor ze reageren maar dan komt het ook goed. Je bent in ieder geval al goed bezig en fijn om te horen dat je voor de bekabelde versie gaat. Die werken uitstekend.

 

Zowel vanavond laat als vanochtend geen advies na doorlopen WiFi manager. Hoeveel dagen moet ik dat blijven doen KPN?

Badge +19

Nu niks meer doen. Een moderator pakt dit over een paar dagen op.

Wel een tijdrovend proces. Ik zag in een vergelijkbare topic dat iemand daar een maand mee bezig is geweest… Hopelijk gaat het hier wat sneller :)

 

Dus wel te lage snelheden gemeten, maar vooralsnog geen Experia boxen verstuurd vanuit de app. Inmiddels is er een klacht aangemaakt. Ter info: modem is al een keer gereset.

Reputatie 7
Badge +24

Jimny: klopt, dat aanbod was er, maar het gebruik van superwifi’s had niet onze voorkeur, op dat moment.

Die korting heeft u wel gekregen dus. Voor dat bedrag kun je alsnog zelf SuperWiFi's of Experia WiFi's aanschaffen.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/

Dank voor de tip Nick. Ik heb destijds echter voor een ander cadeau gekozen. Daarbij vind ik niet dat ik zelf producten moet aanschaffen, wanneer op de betreffende woonlagen de door de KPN zelf vastgestelde norm niet wordt gehaald.