Vraag

Geen WiFi op 1e en 2e verdieping

  • 23 April 2020
  • 7 reacties
  • 1132 keer bekeken

Dit betreft geen vraag, maar eerder een klacht/ mededeling. Wij zien niet in waarom wij in dit digitale tijdperk 10 werkdagen zouden moeten op een reactie op een klacht, dus vandaar..  

Geruime tijd hebben wij problemen met ons WiFi netwerk/ signaal. Na diverse telefoongesprekken en testen van het netwerk via uw storingsafdeling, kwam er gisteren een monteur om de situatie te bekijken. Wij begrijpen uiteraard dat in deze tijd een huisbezoek zoveel als mogelijk dient te worden vermeden en hebben er dan ook begrip voor dat alles eerst op afstand dient te worden doorlopen, alvorens er een daadwerkelijk huisbezoek wordt ingepland. Uiteindelijk bleek dat het signaal van het glasvezelnetwerk niet goed binnenkwam en ook de modem bleek verouderd te zijn. De monteur - overigens een zeer vriendelijke en correcte man - heeft vervolgens de situatie opgelost, echter tot en met de modem. Het WiFi signaal is op de benedenverdieping nu goed (thans 80-90 Mb/s, voorheen max. 28 Mb/s). Echter is er geen WiFi bereik op de 1e en 2e verdieping. Zo is er op de 1e verdieping thans een signaal tussen 1 - 3 Mb/s en op de 2e verdieping kan er niet eens getest worden.. Uw monteur gaf aan dat dit vermoedelijk kwam doordat er op iedere verdieping vloerverwarming (vanaf de bouw) is aangebracht en raadde ons aan om 3 WiFi versterkers aan te schaffen (de zgn. SuperWiFi's van KPN, omdat deze beter met elkaar zouden communiceren en beter met de nu nieuwe V10 modem/ geen onnodige synchronisaties benodigd). Wij hebben geen bekabeling naar de 1e en 2e verdieping, dus een bedrade WiFi versterker is helaas niet mogelijk. Vervolgens hebben wij de klantenservice/storingsafdeling gebeld en heb toen (wederom) aangegeven dat wij een abonnement voor 100 Mb/s afnemen en dat - uiteraard rekening houdend met een vermindering door gebruik WiFi en geen 'vaste' lijn - er toch een redelijk WiFi signaal zou moeten binnenkomen op de vertrekken in huis waar WiFi toch ook zeker geregeld gebruikt wordt, zoals een studie-/werkkamer op de 1e en 2e verdieping. Wij vinden het dan ook niet redelijk dat de kosten voor dergelijke versterkers voor onze rekening zouden moeten komen. Temeer wij reeds vanaf 2013 klant bij u zijn en wij immer correct aan onze verplichtingen hebben voldaan, hadden wij hierin zeker een geste van uw kant verwacht. Dit hebben wij vervolgens ook bij uw klantenservice aangegeven en nadat er bij u intern 3x hierover met een manager was gesproken, de lijn 2x was verbroken en na ongeveer 65 minuten (bij elkaar opgeteld, dat dan weer wel..), kregen wij het bericht dat wij binnen drie (3) werkdagen teruggebeld zouden worden met een oplossing. Daarbij werd ons gevraagd of wij dan bijvoorbeeld wel voor 1 WiFi versterker zouden willen betalen..

Tot onze verbazing/ opluchting werden wij vandaag reeds gebeld. Na het verhaal wedereom helemaal te hebben moeten afdraaien (een intern memosysteem o.i.d. zou hier wellicht een oplossing voor kunnen zijn..) en nadat ons en passant nog even werd aangegeven dat een WiFi versterker van een derde partij ook prima werkt op uw V10 modem, kwam de conclusie dat de kosten voor de KPN SuperWiFi vesterkers toch geheel voor onze rekening zouden komen.

Graag verwijs ik u toch nog even naar de content van uw eigen website waar toch echt het volgende staat opgenomen: “Wij willen dat je zonder problemen jouw product of dienst kunt gebruiken” alsmede “Wij doen er alles aan om het naar tevredenheid op te lossen”. Klaarblijkelijk voldoet het leveren van een WiFi signaal tot de begane grond tot uw standaard. Dit is voor ons niet acceptabel en heeft ons doen besluiten naarstig op zoek te gaan naar een andere provider. Hopelijk treffen we nu een provider die wel achter haar product staat en meedenkt met haar klanten. 


7 reacties

Badge +19

Blijkbaar weer iemand die denkt dat het anno 2020 mogenlijk is om met alleen een modem het hele huis te voorzien van goed Wi-Fi. Dat kan wel naar dan in een blokhut midden op de hei. Zonder Wi-Fi signalen van buren of iets dergelijks.  Het kan niet meer. Er is teveel Wi-Fi in de lucht. Wees verstandig en trek kabels en zet op iedere etage een accespoint neer.  Veel werk maar gegarandeerd succes. Overigens is Wi-Fi overal hetzelfde of je nou bij provider a of b zit. Wi-Fi is Wi-Fi!

Beste Joep1965, 

 

Zoals we aangeven zijn we ons er zeker van bewust dat het signaal slechter zal zijn (bijvoorbeeld 20-30% slechter per verdieping). Echter, nu hebben we 1-3 Mb/s op de 1e verdieping in tegenstelling tot  90 Mb/s op de begane grond. En op de 2e verdieping hebben we thans geen enkel signaal (0,0). 

Mogen wij anno 2020 dan geen bepaalde verwachtingen meer hebben bij het afnemen van een product en/of dienst? Correct met bestaande klanten omgaan is bij KPN in ieder geval niet mogelijk gebleken. Wellicht dat dit bij een andere provider kan. 

Tot slot, dank voor de tip. Wij zullen het trekken van kabels ook zeker heroverwegen.  

 

 

 

Badge +19

Absoluut mag je een goed produkt verwachten en dat heb je ook denk ik maar de provider is nooit verantwoordelijk voor Wi-Fi. Wi-Fi is erg gevoelig voor ongevingsfactoren.  Als jou beide buren een accespoint hebben staan met een flink vermogen dan blazen ze jouw Wi-Fi gewoon weg. En dan koop jij een nog sterker accespoint en nlaad je jin weg etc etc. Het lijkt allemaal simpel maar het is best een gedoe.

@Joep1965 + alle ontevreden klanten van KPN. 


Ter info, Ziggo garandeerd voor het gehele huis perfecte WiFi (inclusief 1e en 2e verdieping en zelfs in de kelder) en daarbij is hun tarief ook nog een stuk lager en ook nog eens met sneller internet (250 MB/s i.p.v. 100 MB/s die ik nu heb.  

Zo kan het dus ook anno 2020...

Badge +19

Dat doen ze inderdaad maar nergens staat dat ze dat met alleen het modem garanderen. Maar het is duidelijk. U bent rijp voor de overstap en gelukkig is die keuze er. Dus wat houdt u tegen?!

Reputatie 7
Badge +17

@Geen WiFi signaal op 1e en 2e Welkom hier! Bedankt voor je bericht. Zo te horen hebben jullie al heel wat gebabbeld met mijn collega's. In het kort heb je, zoals je titel beschrijft, vrijwel geen wifi signaal op de 1e en 2e verdieping. Wij bieden hier een gratis oplossing voor namelijk de Experia Wifi versterkers. Deze kun je krijgen wanneer je de WifiManager doorloopt en er een snelheid gemeten wordt van 20MBps of lager.
Die snelheid, daar kom je zo te horen wel onder.
Wij bieden dus wél een wifi-oplossing aan [in alle hoekjes en gaatjes] via een bedraade verbinding.
Allereerst weet ik niet waarom het wifi signaal zo verzwakt wordt naar boven toe. Dit kan de vloerverwarming, isolatie,... van alles zijn. Ik wil je een beetje behoeden voor de aanschaf van draadloze versterkers. Een wifi-versterker klinkt alsof het signaal versterkt wordt, maar eigenlijk zijn het repeaters.

Draadloos vermoed ik dat de situatie als volgt gaat zijn (gewenst):
Versterker 1 zendt bijv. 80-90MB/s (beneden) - Boven is daar, zoals je beschrijft, nog 1-13MB/s van over - Versterker 2 vangt 1-13MBps op en zendt dit uit. 

Bekabeld vermoed ik dat de situatie als volgt zou zijn (gewenst):
Stel je trekt een kabel. De Experia wifi ontvangt 100MB/s van het modem door de kabel en ‘repeat’ dit signaal zoals beneden 80-90MB/s

*Ik moet er even bij vermelden, dat ik niet weet hoe of de SuperWifi's een sterker wifi signaal uitzenden dan de Experiabox. Dit zal geen groot verschil zijn, al moet ik dat even voor je navragen.

Ik kan trouwens niet zien of mijn collega's dit al hebben uitgelegd, want ik heb geen gegevens van je. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik eventueel met je meekijken.

Reputatie 7
Badge +7

Op het Ziggo forum zie ik ook wel wat probleempjes met WiFi voorbij flitsen….

Reageer