Vraag

Geluid bij gebruik internetradio wisselt nog al uit zichzelf

  • 21 April 2024
  • 3 reacties
  • 32 keer bekeken

i-TV ontvanger KPN via utp cat 5 op internet dsl modem kpn box 12 aangesloten. Ontvanger aangesloten op denon AVR x1600h home system aangesloten via hdmi. Via HDMI aansluiting internet radio luisteren. Het geluid van internetradio wordt soms harder en zachter zonder dat je wat doet. De oplossing zou een kastje ertussen zijn? Vraag: hoe dan?
 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Beezeventien, ik denk graag mee. 

Heb je dit alleen bij het luisteren van radio en ook op meerdere zenders? Of speelt dit ook als je televisie kijkt? Ik ben ook benieuwd of dit ook gebeurt wanneer je de Denon even loskoppelt en het geluid via de televisie afspeelt, puur om te testen. In dat geval kun je de box helemaal resetten om te kijken of dat helpt. 

De oplossing zou een kastje ertussen zijn? Vraag: hoe dan?

Wat voor kastje bedoel je precies? 

 

Het geluid veranderen in harder en zachter gebeurt alleen op de radio op meerdere zenders.

Bij TV geen last. Dus ik ga er van uit dat de radio uitzendingen op internet iets moeten hebben waardoor dit niet meer gebeurt.

Een eerdere suggestie was een of ander boxje er tussen plaatsen. Dat was een oplossing van 2 jaar geleden, zag ik in het archief. Welk boxje kan ik niet meer vinden.

Maar alle geluid van af internet (TV en radio o.a.) komt via de TV ontvanger van i-TV van KPN.

En gaat via de Denon naar de 7 aangesloten boxen en sub woofer. Dat geluid op zich is prima. Geen vervorming of zo.

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk. En zou je alsnog kunnen proberen om het zonder de Denon te doen om te kijken of het dan ook gebeurt? Gebeurt het dan ook, dan kun je de box helemaal resetten.

Reageer