Vraag

Genexis kapot, waarom is het zo moeilijk om monteurafspraak te maken?

  • 3 March 2022
  • 11 reacties
  • 188 keer bekeken

Mijn Genexis is stuk (5 minuten voor een monteur om te wisselen, want dat mag je bij KPN niet zelf doen). 

Na 2x bellen en totaal een uur in de wacht. Heel veel onzin aan horen, metingen en in het systeem kijken, de medewerker een tijd in de wacht voor een andere medewerker die er ook niets van snapt. Nog een paar uur wachten omdat het misschien spontaan weer gaat werken (wat niet kan want de stekker is er uit) eindelijk iemand zo ver dat er een afspraak met een monteur gemaakt kan worden. Inmiddels bijna een dag verder. 

Volgende dag eindelijk een link gekregen om een afspraak te maken. Met deze link kan je alleen een afspraak verzetten of annuleren. Volgens het systeem was er een afspraak die dag (3 maart). 

Hele dag thuis gewacht, om 20.30 klantenservice bellen, hoop gedoe om weer in de wacht te komen. Na 30 minuten wordt de verbinding verbroken.

Dan toch maar de afspraak verzet, want anders wordt het alleen maar later voordat er een monteur komt.

Wat doe ik fout dat zo'n simpel probleem zo moeilijk wordt? Ik heb direct het probleem aangegeven en dat er een monteur langs moet komen.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Je hebt nu dus helemaal geen diensten?

Reputatie 7
Badge +24

Als u KPN belt, dan moet u niet zeggen dat de Genexis stuk is en al helemaal niet zeggen dat er een monteur moet komen. Dat moet u de KPN medewerker zelf uit laten vogelen. U moet alleen zeggen dat internet het niet doet. De KPN medewerker heeft daar dan een hele procedure voor om dat op te lossen. En daaruit volgt vanzelf een monteursbezoek.

Reputatie 7
Badge +12

Als u KPN belt, dan moet u niet zeggen dat de Genexis stuk is en al helemaal niet zeggen dat er een monteur moet komen. Dat moet u de KPN medewerker zelf uit laten vogelen. U moet alleen zeggen dat internet het niet doet. De KPN medewerker heeft daar dan een hele procedure voor om dat op te lossen. En daaruit volgt vanzelf een monteursbezoek.

Toch jammer dat het soms zo log werkt. 

Je kan ook gewoon een servicemonteur laten komen. Deze is betaald alleen die kosten zijn wel aan ons om dit te bevestigen. Wij kunnen dit uit zetten en dan staat er net zoals bij KPN problemen 0 euro op de factuur. Dus als je zeker weet dat er iets stuk is van KPN zelf wat je niet zelf hebt veroorzaakt kan je op die ,ander heel eenvoudig een monteur krijgen.

Tja @Ik_Hussel , Je werkt bij een grote redelijk logge en starre organisatie, tenminste dat starre is er de laatste paar jaar ingeslopen, iets met een spanjaard of zo die ging bezuinigen.

En als ik een monteur nodig heb omdat er iets van die KPN niet werkt en je denkt laat ik lekker eens meewerken en het de KS makkelijk maken, dat doe je als je belt toch, en zij gaan star hun riedeltje af, want ja buiten het potje pissen kan niet, dan is het idd een hele kluif om het voor elkaar te krijgen en ga je niet als klant een betaalde monteur aanvragen, zeker niet als er niet duidelijk bij staat dat als het niet aan de klant ligt het bezoek gratis is.

Hallo @Doornekamp33 , er zit nog teveel ambtenarencultuur van het oude PTT in het moderne KPN, ik denk dat het pas beter wordt als alle PTT'ers met pensioen zijn en er alleen nog vlotte dynamische medewerkers over blijven.

 

Dan gaat er iets niet helemaal goed, word het tijd dat die oude PTT mentaliteit in isolatie gaat, ze infecteren anders de jonge aanwas.🤪😱😱

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Doornekamp33 , er zit nog teveel ambtenarencultuur van het oude PTT in het moderne KPN, ik denk dat het pas beter wordt als alle PTT'ers met pensioen zijn en er alleen nog vlotte dynamische medewerkers over blijven.

 

Wat een onzin. De privatisering van PTT naar KPN is gestart in 1989 en in 1994 afgerond. Dat is dus 28 jaar geleden. Ik heb met regelmaat bij KPN consultancy week gedaan en ik verzeker je dat het daar veel en veel dynamischer en jonger is dan je denkt.

Dat processen soms strak zijn en de flexibiliteit daardoor lijdt komt vooral door de relatief lage marges door de enorme investeringen die nodig zijn en de concurrentie druk. Met miljoenen klanten kun je niet iedereen het persoonlijk naar de zin maken en moet je fabrieksmatig werken. Dat is bij alle telco’s zo.

Hallo @Doornekamp33 , er zit nog teveel ambtenarencultuur van het oude PTT in het moderne KPN, ik denk dat het pas beter wordt als alle PTT'ers met pensioen zijn en er alleen nog vlotte dynamische medewerkers over blijven.

 

Wat een onzin. De privatisering van PTT naar KPN is gestart in 1989 en in 1994 afgerond. Dat is dus 28 jaar geleden. Ik heb met regelmaat bij KPN consultancy week gedaan en ik verzeker je dat het daar veel en veel dynamischer en jonger is dan je denkt.

Dat processen soms strak zijn en de flexibiliteit daardoor lijdt komt vooral door de relatief lage marges door de enorme investeringen die nodig zijn en de concurrentie druk. Met miljoenen klanten kun je niet iedereen het persoonlijk naar de zin maken en moet je fabrieksmatig werken. Dat is bij alle telco’s zo.

Hallo @Ernst-Jan , die mening respecteer ik natuurlijk, maar het blijft een feit dat het meer als 100 jaar een staatsbedrijf is geweest met een ambtenarencultuur en daar gaat minstens een generatie overheen voordat die cultuur misschien een beetje weg is.

Een buurman, gepensioneerd PTT-monteur, kon niet wennen aan die 'snelle' managers die toentertijd zijn baas werden en werd op een gegeven moment afgekeurd. De PTT-ers die er nu nog werken houden (onbewust) de ambtenarencultuur in stand waarin ze opgegroeid zijn, dat kun je ze ook niet kwalijk nemen en daarom schreef ik, pas als alle PTT-ers gepensioneerd zijn dan….

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Doornekamp33 , er zit nog teveel ambtenarencultuur van het oude PTT in het moderne KPN, ik denk dat het pas beter wordt als alle PTT'ers met pensioen zijn en er alleen nog vlotte dynamische medewerkers over blijven.

 

Wat een onzin. De privatisering van PTT naar KPN is gestart in 1989 en in 1994 afgerond. Dat is dus 28 jaar geleden. Ik heb met regelmaat bij KPN consultancy week gedaan en ik verzeker je dat het daar veel en veel dynamischer en jonger is dan je denkt.

Dat processen soms strak zijn en de flexibiliteit daardoor lijdt komt vooral door de relatief lage marges door de enorme investeringen die nodig zijn en de concurrentie druk. Met miljoenen klanten kun je niet iedereen het persoonlijk naar de zin maken en moet je fabrieksmatig werken. Dat is bij alle telco’s zo.

Hallo @Ernst-Jan , die mening respecteer ik natuurlijk, maar het blijft een feit dat het meer als 100 jaar een staatsbedrijf is geweest met een ambtenarencultuur en daar gaat minstens een generatie overheen voordat die cultuur misschien een beetje weg is.

Een buurman, gepensioneerd PTT-monteur, kon niet wennen aan die 'snelle' managers die toentertijd zijn baas werden en werd op een gegeven moment afgekeurd. De PTT-ers die er nu nog werken houden (onbewust) de ambtenarencultuur in stand waarin ze opgegroeid zijn, dat kun je ze ook niet kwalijk nemen en daarom schreef ik, pas als alle PTT-ers gepensioneerd zijn dan….

Heb je er gewerkt? Ik wel. Bij KPN mobiel en provider. Er werken daar geen ex-PTT’ers en je hebt geen idee over de cultuur zo te lezen. Je praat echt onzin. Ik ben in de afgelopen 40 jaar als consultant en auditor bij duizenden bedrijven binnen geweest, soms lang, soms kort. En ik verzeker je; KPN is een zeer dynamisch bedrijf. Zeker na het bijna faillissement is er enorm schoon schip gemaakt. 
Het is zo’n flauwekul om over ambtenarencultuur te praten afgaand op dat wat je buurman zegt als je er zelf niet rondgekeken hebt. Als je de oudere generatie monteurs van rond 1990 hun gang had laten gaan dan hadden we nu nog analoog met een T65 gebeld. De innovatie sinds die tijd is ongekend. En dan is het typisch Nederlands om daar niet trots op te zijn maar te zeuren over het verleden.

BTW, kijk eens hier:

https://ir.kpn.com/websites/kpn/English/7020/board-of-management.html

zijn dat ambtenaren denk je? Welk beeld heb je daarbij?

 

Jij jouw idee, ik mijn idee,laten we het daar bij houden. Goed weekend gewenst.

Even los van de offtopic route die is ingeslagen. @Johnoppelaar : Heb jij nu al een nieuwe NT?