Vraag

Gidsvermelding verwijderen

  • 3 May 2019
  • 8 reacties
  • 521 keer bekeken

Afgelopen weekend ben ik met geweld beroofd van onder andere sleutels en passen met mijn naam erop. Mijn adres hebben de daders niet. Maandag kwam ik erachter dat KPN mij tegen nadrukkelijke wil toch in de electronische gids heeft vermeld en ik dus vindbaar ben. Ondanks de situatie zegt KPN dit niet meteen te kunnen veranderen en zou men een dag nodig hebben om de vermelding te kunnen verwijderen. Nu, 5 dagen later, is er nog niets gewijzigd in de gidsvermelding en neemt men ondanks toezegging ook geen contact met mij op. Hoe krijg ik KPN zover dat ze gaan handelen? Een klacht bij de AP heb ik al gedaan.

8 reacties

Reputatie 7
Wat een verschrikkelijke ervaring lijkt me dat.

Heb je op https://www.mijnnummervermelding.nl al aangegeven dat jouw nummer niet opgenomen mag worden in electronische gidsen.
Let op, het telefoonnummer wordt gebeld voor doorgifte van de pincode voor inloggen dus zorg dat je in de buurt van jouw telefoon bent.
Ja, gelijk maandagochtend, zonder resultaat
Reputatie 7
Ik kan me voorstellen dat dergelijke wijzigingen niet van vandaag op gisteren in de electronische gidsen verwerkt zijn en al helemaal niet in de electronische gidsen van derden.
Als de aanleveringen van wijzigingen ouderwets batchgewijs gebeurt dan kan daar dus tijd overheen gaan.

Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren om je helderheid te verschaffen.
Zo, ik ben gebeld en mij is helderheid verschaft. De iemand van KPN zegt dat zij niet over detelefoongids.nl gaan en dus niets kunnen doen. Ik moet me tot hen vervoegen. Dat heb ik gedaan en dtg zegt mij dat ik toch echt bij mijn provider moet zijn om de gegevens te wijzigen … Ik ben er klaar mee.

In mijn ervaring (van 7 maanden terug) wordt een mutatie bij "mijnnummervermelding" nu direct doorgevoerd.

Hier een uitvoerig verhaal daar over :
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/verkeerd-adres-op-mijnnummervermelding-nl-458560

Reputatie 7
Badge +28
Wat een verschrikkelijke situatie @Klara5, heel veel sterkte gewenst.

Als een nieuw, of bestaand telefoonnummer wordt toegevoegd aan een abonnement moet een keuze worden gemaakt of dit nummer een gidsvermelding krijgt. Indien gewenst geven wij het telefoonnummer door aan de gids. Wijzigingen kunnen achteraf via mijnnummervermelding worden aangepast. Zie ook Vermelding in de telefoongids wijzigen. Op de verwerking van de mutaties hebben wij geen invloed.

Op welke site vind je jouw gegevens nog terug? Stuur vooral geen directe link in verband met privacy. De gegevens in De Telefoongids horen op zeer korte termijn te zijn aangepast.
In mijn bestelling bij KPN destijds staat heel duidelijk dat ik geen gidsvermelding wil, toch zijn mijn persoonsgegevens verstrekt. Kwalijk toch? Ik had verwacht dat jullie daarom wat beter je best zouden doen om dit te herstellen, nee, er alles aan zouden doen. Helaas.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb nog geen gegevens van je maar als dat het geval is, is dat een hele kwalijke zaak. Ik begrijp volledig dat je daarover een klacht hebt ingediend bij het AP. Ik ben erg benieuwd hoe dat mis heeft kunnen gaan. Is dat in het gesprek van vrijdag nog naar voren gekomen?

Het lijkt me in ieder geval goed dat ik intern een klacht indien om te achterhalen waarom de gegevens zijn doorgegeven aan de gids. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens, klantnummer en telefoonnummer en een reactie sturen als dat is gebeurd?

Reageer