Beantwoord

Gigabit internet profiel niet actief?

  • 8 January 2022
  • 15 reacties
  • 272 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,


Ik heb vandaag eindelijke Gigabit kunnen aanvragen ipv 500mbs.

Ik heb een mail gehad waarin staat dat het per vandaag veranderd in 1Gbit.

 

Echter mijn download speed blijft 500 Mbs, Upload speed is al wel 1Gbit.

 

Zijn er nog handmatige acties wat je zelf moet doen? Ik kan dit namelijk niet opmaken uit de mail.

 

Mvg,

 

Ronald

icon

Beste antwoord door ronaldbronsink 11 January 2022, 22:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hallo @ronaldbronsink , je zou de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen en daarna de modem/router een fabrieks-reset kunnen geven d.m.v. een paperclip in het bekende reset-gaatje.

Succes.

P.S. Als je een Windows 10/11-computer hebt download dan uit de Microsoft-store de speedtest van Ookla, die is het meest betrouwbaar en je kunt uit diverse servers kiezen voor het beste resultaat.

 

Reputatie 1

Hallo @ronaldbronsink , je zou de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen en daarna de modem/router een fabrieks-reset kunnen geven d.m.v. een paperclip in het bekende reset-gaatje.

Succes.

P.S. Als je een Windows 10/11-computer hebt download dan uit de Microsoft-store de speedtest van Ookla, die is het meest betrouwbaar en je kunt uit diverse servers kiezen voor het beste resultaat.

 

 

Hallo Jan,

Dat had ik als eerste al geprobeerd. Heb ook originele Experia Box V10A er ook even tussen geknoopt. 

Maar daar haal ik nog slechtere resultaten mee dan met mijn Fortigate 101E.

 

Met de fortigate haal ik 530 / 952

En met de Experiabox haal ik 421 / 832

 

Met Vriendelijke Groeten,

 

Ronald

Hallo @ronaldbronsink kun je eens een foto plaatsen van jouw glasvezelaansluiting?

 

Reputatie 1

hieronder de foto van de glasvezelaansluiting. Heb ook contact gehad met de helpdesk, hun eerste reactie was omdan de internet verbinding maar te verlagen weer naar 500/500 omdat ik dat wel haal :thinking:

 

 

 

Hallo @ronaldbronsink dat is natuurlijk een domme reactie van zo'n helpdesk, voor slechts een paar dubbeltjes meer per maand kun je een Gigabit-verbinding hebben.

Wacht s.v.p. de reactie van een moderator af en vul vast in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens in, je klantnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN.

Succes.

 

Reputatie 1

Had ik al gedaan, ondertussen wordt er ook een monteur aangestuurd na aandringen van mijn kant :pensive:

Had ik al gedaan, ondertussen wordt er ook een monteur aangestuurd na aandringen van mijn kant :pensive:

Hallo @ronaldbronsink , laat de (goede) afloop s.v.p. even weten en hoe KPN het opgelost heeft.

 

Reputatie 1

Update 10/01/2022 15:00

 

Er is ondertussen een monteur geweest. Probleem ligt niet bij mij thuis. Ook niet in de centrale.

Er is iets met met het tracee tussen de centrale en mijn huis. 

 

De RX demping is te hoog dit is 11 en moet lager zijn. Monteur escaleert het naar KPN Netwerk. Aangezien hun de tracee (glasvezel lijn) moeten gaan nakijken. 

 

Wordt vandaag nog door KPN Netwerk gebeld zegt de monteur. Dus hou jullie op de hoogte.

 

Ik ben wel benieuwd naar de uitslag

Ik heb zelf ook niet zo,n beste rx waarde

Op de fritzbox 5490

 

Reputatie 1

monteur is langs geweest vandaag, ze hebben hem nog een een keer schoon gepoetst aan alle bij de kanten. ik ontvang vanochtend een waarde van 7.5 welke netjes was in gebruik met mijn modem. haalde toen echter nog steeds de snelheid niet.

530/940 . Na een herconfig van de poort haal ik op de experiabox nu 941,02/941,84 wat zeer netjes is.

Krijg het alleen nog niet met volledige snelheid werkend op mijn eigen spul. Ik haal hier nu op dit moment 580/941 , de upload haal ik dus wel makkelijk alleen de download niet. 

 

Op dit moment heb ik er een Fortigate 101E achter hangen. Welke volgens mij makkelijk deze snelheid aan moet kunnen. Alleen heb er op dit moment te veel op geconfigureerd om makkelijk dingen uit te sluiten. 

 

Ik neem morgen even een andere Fortigate mee en hier configureer ik alleen KPN wan op met een simpele vlan voor internet en ga dan even kijken wat voor snelheid ik dan haal. 

Reputatie 7
Badge +9

-11 is niet direct een probleem dit ligt aan het Type SFP en welke grenswaardes daarvoor staan. Dus @peter-keetfm ik zou me er geen zorgen over maken tenzij je verdere problemen hebt.

Poetsen is duidelijk hier ook nodig 

In het pop station dan 

Net nog gedaan hier thuis met de fluke one click cleaner 

Geen verbetering 

Ik wil die waarde 10.7 naar beneden hebben

 

-11 is niet direct een probleem dit ligt aan het Type SFP en welke grenswaardes daarvoor staan. Dus @peter-keetfm ik zou me er geen zorgen over maken tenzij je verdere problemen hebt.

Waarom geeft een monteur het aan dan dat dit een slechte waarde is dan? 

Reputatie 1

-11 is niet direct een probleem dit ligt aan het Type SFP en welke grenswaardes daarvoor staan. Dus @peter-keetfm ik zou me er geen zorgen over maken tenzij je verdere problemen hebt.

Waarom geeft een monteur het aan dan dat dit een slechte waarde is dan? 

Het ligt eraan wat voor NTU er gebruikt is. Bij mijn NTU was de afwijking te groot lag te veel buiten de marge. Wat ze bij mij nu hebben gedaan is dat aan allebij de kanten het glas is opgepoetst. Maar toen haalde ik de snelheid nog niet. Toen hebben ze opnieuw de port config er opgezet. Dit loste het op op de experia box. en haalde ik 930 - 930. Echter met mijn fortigate 101e haalde ik nog steeds maar 560 - 940. Ik heb er nu een Fortigate 300D tussen gezet. En de problemen zijn nu bij mij opgelost. Haal nu de volledige bandbreedte. Zelfs op zolder met 2 switches er tussen.

Voor mij is het dus opgelost en klaar. ;)

@LaurensZalm

Ik heb dezelfde aansluiting als @ronaldbronsink

De glasvezel module zit ingebouwd in mijn fritzbox 5490 fiber 

Ik haal wel ruim 900mbit

Het probleem wat ik ondervind

Is haperen van tv niet uitval

Maar het iets schokken van beeld

Het enige wat soepel loopt is Netflix

Maar goed die bufferen ook

Veel heb ik veranderd in het netwerk

Netgear switches naar Tp-link omada

Volgende test is dan alle Tp-link omada accespoints er af halen en tijdelijk de wifi weer via mijn netgear r9000 router te laten lopen

De 2x vip5202 zitten direct in de fritzbox aangesloten met goede cat5e kabels

Probleem was er ook met de NT er tussen en box12 

Omdat een monteur hier in dit topic zegt dat die waarde wat te hoog is spring ik even in in dit topic 

Ik hoop dat dat niet erg is 

Dit is de patchcover en de punten zijn allemaal schoon gemaakt met de Fluke one click cleaner 

Op de foto was het nog niet helemaal afgewerkt