Gisteren 28/12 zou mijn Hussel abonnement ingaan; niets gebeurd

  • 29 December 2020
  • 15 reacties
  • 144 keer bekeken

Mijn Telfort abonnement zou per 28/12 worden omgezet naar Hussel met de voorziening van een 4G modem voor het buitengebied. Hardware ontvangen en gisteren aangesloten, maar nog geen SMS mogen ontvangen dat Hussel actief is, en dus nog steeds traag internet. Status staat nog op ‘Bestelling geplaatst’ van 16 december.

Is er nog iets wat ik doen moet, of is het een vertraging?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @Jan.Hamelink, door de drukte op het forum komen we nu pas toe aan jouw vraag. Is er inmiddels al meer bekend geworden over de bestelling, of werkt het zelfs al? Of nog niet? Als je nog iet meer hebt gehoord kijk ik natuurlijk graag met je mee, daarvoor kan je jouw forumprofiel volledig invullen en hieronder een seintje geven.

Hallo Jasper,

Nog geen beeld en geen geluid, nee. Allemaal een beetje sneu verlopen, want de 28e werd na bellen de 30e, weer bellen en toen de 4e, bellen en nu de 5e dus vandaag. Ik ben niet boos hoor, maar zitten wachten op iets wat niet komt zal nooit mijn hobby worden. Dus wacht ik tot vanmiddag 17.00 uur braaf op een teken van leven, en dan bel ik weer. :neutral_face:

 

Fijne dag alvast!

Reputatie 7

Ik kan me goed voorstellen dat dat niet je hobby zal worden, daar ben ik ook geen fan van. Met de gegevens die je op je profiel hebt ingevuld ben ik meteen voor je gaan kijken. De wijziging staat klaar om actief te worden, maar de nieuwe verbinding is dat nog niet dus. Ik zie niet waarom precies, ik doe er daarom meteen navraag over voor je. Je hoeft vanmiddag niet te bellen als de nieuwe verbinding dan nog niet actief is, ik zal je via dit topic op de hoogte houden. Ik weet niet of ik vandaag nog een update krijg, of morgen. Zodra ik meer weet zorg ik dat jij ook meer weet :slight_smile:

Goeiemorgen Jasper,

We zijn weer een dagje verder, en ik ben benieuwd of je al een terugkoppeling ‘uit het veld’ hebt mogen ontvangen. De status is onveranderd voor zover ik zien kan.

 

Vriendelijke groet,

Jan

Reputatie 7

Ik heb op het moment geen concrete update Jan, er wordt naar gekeken. Ik ben ook nog in afwachting van een update.

Reputatie 7

Hoi @Jan.Hamelink, ik heb een update gekregen. Het blijkt dat de koppeling van het modem niet is geregistreerd, dit wordt door specialisten bekeken maar er is nog geen duidelijkheid wanneer dat precies gelukt zal zijn. Het is mogelijk dat die koppeling gaat lopen als je de Experia Box een reset geeft, zou je dat kunnen doen en daarna kijken of de nieuwe snelheid er is?

Hoi Jasper,

Ik heb de modem volledig uit gehad, dus ook de stekker er uit. Geen verandering. Toen de reset uitgevoerd. Wederom geen reactie.

Misschien dat het nu aan jullie kant wel iets doet?

Volgens je collega gisteren zou het vandaag moeten gebeuren, maar als ik jouw verhaal lees…

 

 

Groetjes,

Jan

 

Bij de foto: Dit is de status van het 4G-modem.

Jasper,

Ondertussen is er voor morgen een monteur besteld om zeker te weten dat hier ter plekke alles in orde is.

Reputatie 7

Ik bedoelde niet het 4G modem, maar de Experia Box die je van ons hebt gekregen. Die moet de koppeling nog maken met het systeem, en ik vrees dat een monteur daar ook weinig invloed op heeft. 

Volgens je collega gisteren zou het vandaag moeten gebeuren, maar als ik jouw verhaal lees…

Ik durf er geen datum aan te geven, het proces bij de specialisten kan enkele weken duren weet ik, en ze hebben het al even in behandeling. Ik weet niet hoe lang precies en hoe ver ze zijn, dus het kan snel opgelost zijn. Aan de andere kant kan het dus ook nog even duren, het is afwachten.

Jasper,

Ik heb de Experia opnieuw opgestart en daarna een reset gegeven. Om volledig te zijn heb ik daarna ook het 4G-modem opnieuw opgestart.

Ik denk ook niet dat de monteur wat kan, maar laat 'm maar komen, dan kan een eventuele fout hier volledig worden uitgesloten.

Ik zal nogmaals een reset door jullie zelf uit laten voeren zometeen.

 

Vriendelijke groet,

Jan

 

Goeiemorgen Jasper,

Het euvel is verholpen. De monteur is geweest en het bleek dat er een SIM-kaart in het 4G model zit, die niet helemaal was doorgedrukt. Hoewel de signaalsterkte hier zeer te wensen overlaat, is er nu toch een werkende configuratie en is het internet zeker sneller geworden!

 

Met vriendelijke groet,

Jan

Hoi Jasper,

Het juichen was wat vroeg. Nu het 4G-modem werkt, is te beoordelen hoe en of het werkt. Toen deze ochtend de monteur er was, hadden we internet van een redelijke snelheid, en daar was ik uiteraard blij mee. Wat hij wel opmerkte is dat het signaal erg zwak is, en na enig zoeken hebben we de beste plaats ervoor gevonden. Echter, hij zag ook dat het signaal af en toe wegviel, maar dat had op dat moment niet al te veel effect, vandaar mijn enthousiasme.

Nu heb ik er de middag en avond mee doorgebracht, en ik merk dat het signaal steeds verder wegzakt en internet weer zeer traag is. Waar de monteur en ik op uitkwamen is dat het in het buitengebied niet zonder meer volstaat om een 4G-modem te installeren. De dekking is hier immers niet zoals in grote steden, en glasvezel is de komende jaren niet te verwachten. De garantie van goed internet die KPN geeft kun je - in mijn geval toch - niet zien zonder te voorzien in een externe antenne, die het signaal optimaliseert.

Kun je navragen of die voorziening alsnog kan worden geleverd?

 

Met vriendelijke groet,

Jan

Reputatie 7

Dat de sim-kaart net geen contact maakte verklaart dat het 4G modem het eerder nog niet deed inderdaad. De wijziging waarbij dat modem wordt toegevoegd aan het abonnement is nog niet afgerond, dus dat kan er ook mee te maken hebben dat het nog niet goed gaat. Dat is nog in behandeling bij de specialisten, dat kan zoals eerder genoemd tot enkele weken duren. Ik heb de wijziging net nagekeken, op dit moment is deze nog niet in behandeling.