Beantwoord

glasvel verbinding

  • 18 June 2020
  • 16 reacties
  • 252 keer bekeken

Vandaag is er een monteur langs geweest die een TN kastje heeft geplaatst om zo de glasvezel te kunnen activeren. Nu knippert het pon lampje Op het TN kastje (wat zou moeten betekenen dat ik verbinding heb met de centrale) maar kan ik alleen gedeeltelijk verbinding  maken met de glasvezel verbinding.  Dit betekent alleen beneden WiFi signaal maar geen tv ontvangst. Ook is er op de bovenverdieping geen wifi en tv ontvangst. Kunt u aangeven wat het probleem is. Het koperdraad signaal werkt wel.

icon

Beste antwoord door Nadia 19 June 2020, 11:43

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Er is denk ik geen probleem, de verbinding is er wel, maar uw abonnement is nog niet achtief op de glasvezel aansluiting. U zult denk ik nog even geduld moeten hebben. U krijgt denk ik nog een brief met daarop een aansluitdatum.

Afgelopen maandag 15 juni zou het signaal zijn doorgezet naar onze straat.

Reputatie 7

Hallo @Lichtje knippert NT kastje, welkom op het KPN forum. Gefeliciteerd, je krijgt binnenkort glasvezel :) 

Zo te lezen zit je al in een ver stadium om op glas te worden aangesloten. NT is al door de monteur geplaatst, er zal waarschijnlijk nog enkele aanpassingen worden gedaan in de wijkcentrale om helemaal over te gaan op glasvezel. De wensdatum was 15 juni, maar kan zijn verschoven omdat er minder bezoeken aan huis werden gedaan door onze en KPN NetwerkNL monteurs om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Bij de huishoudens die nog een werkende (koper)aansluiting komt het vaker voor dat de datum wordt verschoven. De huishoudens die het hardst een verbinding nodig hebben omdat er nog niks ligt, komen eerder aan de beurt. Nog even geduld. Als het goed is heb je bericht gehad per brief, mail of telefonisch wanneer de verbinding helemaal wordt opgeleverd.  Heb je daar nog vragen over? Dan hoor ik het graag :)

Dank voor uw antwoord. Door COVID-19 werk ik sinds half maart thuis. Helaas heb ik regelmatig last van storingen of slechte WIFI. Glasvezel zou daarom bijzonder welkom zijn. Ik heb nog geen mail of brief gehad met de nieuwe aansluitdatum. Ik had eigenlijk gehoopt op 15 juni. Kan deze nieuwe aansluitdatum misschien zsm gerealiseerd worden ?

Reputatie 7

Dan kijk ik even mee naar de informatie die ik hier beschikbaar heb over wanneer de aansluitdatum gerealiseerd wordt. Wil je daarvoor je forumprofiel invullen met je gegevens: naam contractant, postcode + huisnummer, mobiele nummer waarop je bereikbaar bent?

Ik hoor graag van je :) 

Hi Nadia mijn profiel is aangevuld.

Reputatie 7

Hah, @Lichtje knippert NT kastje. Bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik zie dat we je op 12 juni telefonisch hebben proberen te bereiken, helaas is dat niet gelukt. We hebben daarna meteen een sms gestuurd:

Beste klant, we hebben u gebeld over uw INTERNETVERBINDING, maar helaas niet bereikt. Bel ons: 0800-020 15 57 (gratis). Voer
de code ********** in. Kies daarna optie 9 (ma t/m vrij van 08.00 tot 18.00 uur). Groet, KPN

We wilden je graag informeren over de leverdatum. De plandatum staat nu op 29 juni. Mocht je nog vragen hebben, dan is het verstandig om contact op te nemen met het telefoonnummer in het sms-bericht. Daarin heb je ook een persoonlijke code ontvangen, waarmee je direct wordt doorgestuurd naar de juiste afdeling. We hebben het bericht verstuurd naar het mobiele nummer eindigend op: 58  :)

Reputatie 7

He, @Lichtje knippert NT kastje. Is het inmiddels gelukt om de verbinding op glasvezel gereed te krijgen?  

Helaas niet. Morgen komt er een monteur 

 

Reputatie 7

Heh, dat is balen. Maar hulp is nabij. Houd je me morgen op de hoogte? Ik ga er natuurlijk vanuit dat je door de monteur succesvol wordt aangesloten op glasvezel :champagne:

Doe ik. Bedankt voor je bericht 

Hi Nadia hier weer een update. Vandaag is er een monteur geweest van Kpn netwerk. Het signaal wat doorgemeten is door de monteur vanaf de centrale naar de straat is goed echter het lampje pon blijft branden. Dit branden van het signaal lampje pon betekent dat er toch iets fout zit in het binnenkomen van het signaal.  Ook is het nt kastje vervangen omdat daar misschien storing inzit. Echter zonder succes. Het pon lampje blijft flikkeren. Beneden heb ik wel WiFi maar op de bovenverdieping weer niet.Ook werken de tv ontvangers niet. Vreemd.  Volgens de monteur van kpn netwerk moet er een monteur van kpn zelf komen om de verbinding Tot stand te brengen vanaf de meter kast naar de draadloze verbinding set. 

Net heb ik gebeld met een collega van de TD en samen met hem weer alles getest en tot de conclusie gekomen dat het signaal wat binnen komt niet goed genoeg is. Ik ben het nu wel echt beu aan het worden en overweeg weg te gaan bij KPN. Dit lijkt gewoon niet op te lossen. 
Als het goed is komt er nu weer een monteur van kpn netwerk maar ik ben bang dat het dan nog steeds niet is op te lossen.

Reputatie 7

Nou, dat is echt wel pech hebben! Dat had ik niet verwacht.  ik snap dat je er erg van baalt :disappointed_relieved:
Ik zie dat er gisteren een herplanverzoek is ingediend , zodat de KPN NerwerkNL monteur weer snel langskomt om het allemaal te controleren. Nog even volhouden, het duurt even maar dan heb je ook wat! :)

Reputatie 7

Hey @Lichtje knippert NT kastje, hoe staat het er nu voor? Is het inmiddels opgelost :) 

Ja het is intussen opgelost. Alles werkt

Reputatie 7

Yes! Fijn dat alles weer werkt, @Lichtje knippert NT kastje. Dank voor je terugkoppeling, dan kan ik je topic met een gerust hart afsluiten :)

 

Reageer