Beantwoord

Glasvezel aanleg Delft

  • 26 August 2019
  • 8 reacties
  • 773 keer bekeken

Hoelang moet een glasvezel voor de deur liggen voor er een aansluiting komt in de woning?
Een upgrade naar een hogere snelheid voor 4k is ook niet mogelijk 100mb is max.
een overstap naar Ziggo misschien?
icon

Beste antwoord door Ward_ 4 September 2019, 22:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19
Weet je zeker dat het glasvezel van kpn betreft??
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Wilfried, een goede vraag.

Ik moet je helaas wel teleurstellen. KPN levert daar geen glasvezel. Als er wel een kabel ligt zal dit van een andere netwerk zijn en niet van ons. Als ik rondkijk zie ik echter dat er nog niet geleverd wordt door andere providers daar, het kan ook zijn dat het nog in de aanlegfase zit. Dit zul je ergens in Delft na moeten vragen, ik neem aan dat iemand daar moet wie bezig is met de aanleg van glasvezel.

Voor nu is inderdaad Ziggo het alternatief wanneer je meer dan 95 Mbps nodig hebt en eventueel op 4K wilt over stappen.


Dit een foto voor mijn deur en 5 straten verder hebben ze wel glasvezel ook van KPN.
met een aanbod van 50 , 100 en 200MB
ook andere providers bieden het daar aan.
Reputatie 7
Badge +24
Kan ik me niet voorstellen dat dat glasvezel van KPN is. Weet je de postcode en huisnummer van die buren? Kan ik het ook nakijken.
2628ZN 2
aanbod KPN
Reputatie 7
Badge +24
Ik zie waarom dat daar wel aangelegd is. Op dat adres was er verder geen andere aansluiting via ons.



In jouw geval wel, vandaar dat de optie van glasvezel via ons bij jou niet aanwezig is en zover ik kan zien niet wordt aangelegd:



Je kunt proberen om contact op te nemen met KPN Netwerk, het onderdeel dat dit beheert. Ik durf niet te zeggen wat het antwoord zal zijn. Zie hier voor de contactmogelijkheden, even naar beneden scrollen.
Reputatie 7
Badge +10
@wilfried656 Ik kan wel wat helderheid geven (en werk trouwens ook bij KPN Netwerk NL):
1) de kabels op jouw foto zijn niet van KPN. Je zou het anders denken gezien de groene kleur maar groene kabels zijn van Ziggo. Ziggo gebruikt glasvezel tot aan hun wijkkasten dus dat wat jij ziet is een glasvezelkabel van Ziggo.
KPN gebruikt blauwe kabels en buizen en voor consumentenglasvezel oranje. Er loopt dus waarschijnlijk geen glasvezel van KPN voor je woning langs.

Het adres 5 straten verderop, dat je noemt is een woning in een groot langer lopend nieuwbouwproject (Schoemaker Plantage). Sinds enkele jaren proberen we als KPN NetwerkNL (voorheen bekend als Reggefiber) zoveel mogelijk nieuwbouwprojecten aan te sluiten op glasvezel. Deze woningen krijgen dan ook geen koperaansluiting meer.
Het verglazen van bestaande woningen is ook weer volop begonnen dus hou het nieuws in de gaten. Wellicht zit Delft er ook nog een keer bij.