Beantwoord

Glasvezel aanleg. Kabel ligt bij alle buren tot aan de deur. Niet bij ons

  • 27 April 2024
  • 7 reacties
  • 144 keer bekeken

Goedendag, een aantal aantal maanden geleden zijn ze begonnen met de aanleg van glasvezel in de straat. Dit zou afgelopen oktober klaar moeten zijn en is een paar keer uitgesteld. Raar is dat bij bijna alle buren de kabel tot de voordeur is gelegd behalve bij ons. Wanneer gaat de kabel naar binnen? En wanneer is de aansluiting werkzaam? Een vertraging van een paar dagen of weken kan ik wel begrijpen maar een half jaar later nog steeds geen kabel binnen…….

icon

Beste antwoord door Noordzee 28 April 2024, 07:35

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat is op heel veel plekken zo dat het langer duurt. Ik lees dat in veel topics. En bij mij had glasvezel ook al in het najaar van 2023 moeten werken. Het oranje sprietje steekt wel bij de deur uit de grond, maar er gebeurt al ruim 4 maanden niks aan. Ik denk dat er een groot tekort aan grondwerkers en monteurs is.

Via https://netwerk.kpn.com/ kun je controleren wat de status voor jouw adres is @Koepel 

Als daar staat dat de lijn is opgeleverd en je een provider kunt kiezen, kun je KPN, de provider dus, via 0800 0402 vragen om migratie van koper naar glas en wordt e.e.a. in werking gezet.

Nog niet opgeleverd, dan zie je een planning staan en kun je je tevenas abonneren op een gratis nieuwsbrief bij kpnnetwerk, zodat je als eerste op de hoogte wordt gehouden omtrent de status van je aansluiting.

 

Reputatie 2

Maar het gaat de TS waarschijnlijk vooral om deze opmerking:

 

“Raar is dat bij bijna alle buren de kabel tot de voordeur is gelegd behalve bij ons.”

Reputatie 7
Badge +9

Maar het gaat de TS waarschijnlijk vooral om deze opmerking:

 

“Raar is dat bij bijna alle buren de kabel tot de voordeur is gelegd behalve bij ons.”

Misschien hebben de buren met JA gereageerd op de vraag om toestemming glasvezel aan te leggen en hij niet. Of hij hebben de brief per abuis niet geopend of ontvangen

Reputatie 2

Ja, dat zou de TS nog even moeten vermelden (om de situatie wat duidelijker te maken).

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Koepel ,

Raar is dat bij bijna alle buren de kabel tot de voordeur is gelegd behalve bij ons. 

 

Vermoedelijk was jij niet thuis in de periode van de aanleg naar binnen toe. Of je had de brief niet ontvangen waarin stond hoe jij een dag kon afspreken waarop zij de glasvezel naar binnen zouden komen brengen. 
 

Heb je nog ergens een brief liggen van dat bedrijf wat de glasvezel aanlegt? Zo ja, neem met hun contact op. 
 

Als dat niet lukt, dan moet je een afspraak maken met de Netwerk afdeling: 

https://netwerk.kpn.com/service-en-contact/
 

Via de gewone klantenservice van KPN kun je daarvoor geen afspraak maken en dus ook niet via dit forum. 

 

Admin: bericht aangevuld voor de volledigheid

Meerdere malen toestemming gegeven. Maar het blijft akelig stil verder….. lijkt alsof ze willekeurig af en toe wat wat doen. 

Reageer