Vraag

Glasvezel aansluiting nieuwbouw

  • 21 July 2019
  • 15 reacties
  • 509 keer bekeken

Wij zijn onlangs verhuisd naar onze nieuwbouwwoning. Helaas is er op tot op heden nog geen internet omdat KPN Netwerk NL aangeeft dat er nog werkzaamheden verricht moeten worden (planning onbekend..) Wel is glasvezel (oranje kabel) tot in de meterkast aangesloten.

Na zoeken op het forum heb ik via foutstack kunnen bekijken dat er wel signaal op staat. Klopt dit en zou dit betekenen dat de monteur kan langskomen voor het afmonteren of moeten we helaas toch nog wachten?


15 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Kan zijn dat het netwerk wel klaar is, maar dat kpn nog apparatuur moet plaatsen in de centrale. En nu vakantie hé, dan duurt alles langer...
Maar dan zou je stellen dat er op zijn minst een planning moet zijn met iets van een datum.
Reputatie 7
Badge +24
Maar dan zou je stellen dat er op zijn minst een planning moet zijn met iets van een datum.
Die datum is er misschien wel, maar die krijg je niet. Want misschien veranderd te datum nog wel 5 x. Als er elders een storing is, dan moeten de monteurs daar eerst naar toe.
Allemaal begrijpelijk. Maar ik kan een maand, misschien 2 maanden op een noodpakket wel volhouden. Maar daarna ga ik serieus Ziggo voor 1 jaar overwegen. Dat is geen dwangmiddel, maar in deze tijd zonder vast internet is een behoorlijk issue.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @rv89! Wat vervelend dat de verbinding het laat afweten na de verhuizing 😞 Een noodpakket is prima voor even maar ik snap goed dat je daar niet maanden mee wil doen.

Ik heb de storingsmelding gevonden (van waaruit het noodpakket is verstuurd). Er staat weinig nieuwe informatie in, alleen dat wij wachten op een seintje van KPN NetwerkNL dat de verbinding gereed is en we de levering kunnen afmaken.

Ik weet niet zeker of ik meer informatie kan geven. KPN NetwerkNL gaat over het aansluiten in de centrale en daar lijkt het wachten op te zijn. Niet geschoten is altijd mis. Ik heb navraag uitstaan en kom er op terug zodra ik meer weet.
Welkom @rv89! Wat vervelend dat de verbinding het laat afweten na de verhuizing 😞 Een noodpakket is prima voor even maar ik snap goed dat je daar niet maanden mee wil doen.

Ik heb de storingsmelding gevonden (van waaruit het noodpakket is verstuurd). Er staat weinig nieuwe informatie in, alleen dat wij wachten op een seintje van KPN NetwerkNL dat de verbinding gereed is en we de levering kunnen afmaken.

Ik weet niet zeker of ik meer informatie kan geven. KPN NetwerkNL gaat over het aansluiten in de centrale en daar lijkt het wachten op te zijn. Niet geschoten is altijd mis. Ik heb navraag uitstaan en kom er op terug zodra ik meer weet.

Hopelijk komt daar wat uit, wachten is vervelend maar soms is het niet anders. Maar er moet wel uitzicht zijn op verbetering, het antwoord van KPN NetwerkNL is nu bel over een tijdje maar terug dan kijken we naar de stand van zaken. Bedankt voor de moeite!
Reputatie 7
Badge +28
Sorry dat het even duurde. Ik kreeg woensdag reactie maar ik was er zelf niet omdat ik weekenddienst heb.

Er staat nu navraag uit bij een onderaannemer. De glasvezel lijkt wel tot in de meterkast te komen maar is nog niet aangesloten op het netwerk. Dat geldt voor jouw hele straat (huisnummers 1 t/m 18). Ik verwacht na het weekend duidelijkheid over de opleverdatum en hou je op de hoogte.
Bedankt voor je reactie. Ik wacht je bericht af🙂
Reputatie 7
Badge +28
Door diverse vakanties duurde het even. Bovenstaande lijkt inderdaad het geval te zijn. De glasvezel is in de woningen wel aangesloten maar er moeten nog laswerkzaamheden plaatsvinden verderop in de straat/wijk. Onder voorbehoud staat dit op 30 augustus gepland. Als daarin iets verandert, positief of negatief, laten we het hier in dit topic weten.
Door diverse vakanties duurde het even. Bovenstaande lijkt inderdaad het geval te zijn. De glasvezel is in de woningen wel aangesloten maar er moeten nog laswerkzaamheden plaatsvinden verderop in de straat/wijk. Onder voorbehoud staat dit op 30 augustus gepland. Als daarin iets verandert, positief of negatief, laten we het hier in dit topic weten.
Top, dank je wel. Kunnen we dan wel onder voorbehoud een monteur inplannen voor de eerstvolgende werkdag? Anders vrees ik dat we na 30/8 alsnog 2 weken extra kunnen wachten.
Reputatie 7
Badge +28
Ik ben bang van niet 😞 Omdat er officieel nog geen leverdatum bekend is krijg ik niet de mogelijkheid een monteur in te plannen. Je kunt over een week of twee de Bestelstatustool even controleren. Als de aanvraag verder is gelopen kun je hier zelf een afspraak inplannen.

Om misverstanden te voorkomen: Een monteur is niet verplicht bij deze aanvraag omdat alles in huis al gereed is. Als je wel graag wil dat een monteur de Experia Box, een TV ontvanger en een PC installeert is dat uiteraard mogelijk. Hier kun je zien wat de installatiemonteur precies doet: Installatiemonteur | KPN
Alles installeren lukt wel. Maar het glasvezel kastje moet er nog op gezet worden en volgens de link mag ik er niet aan zitten. Hij zit nu op zo’n 10x10 wit kastje zonder verdere aansluitingen. Ik heb het NT kastje wel staan. Dus als iemand dat erop zit doe ik de rest wel. Het staat namelijk al😅
Reputatie 7
Badge +28
Duidelijk! Ik krijg het op dit moment nog niet voor elkaar maar ik snap goed dat je niet nog meer vertraging wil. Ik heb een toelichting gemaakt op de storingsmelding (wordt automatisch aangemaakt als de levertijd overschreden wordt) en gevraagd of de technische dienst de monteur eerder kan inplannen. Ik verwacht na het weekend een reactie.
Reputatie 7
Hey RV, Joran is op vakantie en vroeg of ik hier nog even een blik op wilde werpen. Ik zie helaas geen terugkoppeling op Joran's eerdere vraag. Ik ben bang dat dit betekent dat ook zij nog niet kunnen plannen.
Dat is jammer maar bij andere bewoners in de wijk die in hetzelfde schuitje zitten is dit wel gelukt. Waarom kan het bij ons niet?

Reageer