Beantwoord

Glasvezel bij Glaspoort belofte schuift al bijna 1.5 jaar op

  • 4 May 2024
  • 3 reacties
  • 79 keer bekeken

Badge

Dag! 

Ik stel hier mijn vraag maar gezien via de telefoon mij steeds een ander antwoord gegeven wordt. Glaspoort heeft glasvezel aangelegd. Vorig jaar ook in mijn straat en in mijn huis. Alles ligt klaar en de verwachting was eind 2023 UITERLIJK dat het geactiveerd zou worden.

Toen werd het ineens maart/april 2024. En nu geeft de website van KPN naar verwachting April 2025 aan. Dat is meer dan 1.5 jaar later. Waar ligt dit aan en hoe kan dit? 

Glaspoort heeft de administratie niet op orde hoorde ik de eerste keer als antwoord. De tweede keer kreeg ik te horen dat het elk moment zou gebeuren. De derde keer kreeg IK de een andere afdeling van KPN beter kan vragen naar de status. Ik zit hier ondertussen lekker op 15 MBIT in de steentijd te wachten maar waarop? Kan iemand mij uitleggen hoe dit in elkaar zit en waarom niemand van de KPN klantenservice mij telefonisch een duidelijk antwoord kan geven? Ik kan me niet voorstellen dat niemand iets weet. 

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 5 May 2024, 23:55

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +19

Je zal hiervoor toch echt bij Glaspoort moeten zijn. Kpn is een provider die het signaal levert over glasvezel maar niets te maken heeft met de aanleg van glasvezel.  Ik vermoed dat april 2025 een tijdelijke datum is omdat de oplevering opnieuw ingepland moet worden.  Bedenk wel dat er tussen aanleg en oplevering enkele maanden tot een jaar kan zitten. Er moet namelijk aan de andere kant van de kabel ook heel veel gebeuren. 

Badge

Je zal hiervoor toch echt bij Glaspoort moeten zijn. Kpn is een provider die het signaal levert over glasvezel maar niets te maken heeft met de aanleg van glasvezel.  Ik vermoed dat april 2025 een tijdelijke datum is omdat de oplevering opnieuw ingepland moet worden.  Bedenk wel dat er tussen aanleg en oplevering enkele maanden tot een jaar kan zitten. Er moet namelijk aan de andere kant van de kabel ook heel veel gebeuren. 

Bedankt voor je reactie Joep, 

Ik snap echter dan niet dat medewerkers van KPN klantenservice mij steeds vertellen dat het binnenkort geactiveerd kan worden. Ik zal maar even moeten wachten maar ik wordt wel moe van constante valse beloftes :) 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @quintengroening 

Ter aanvulling op de reactie van mede forumlid @Joep1965 , hierbij de contactgegevens van Glaspoort, zodat je met hun in contact kunt komen.
Bij Glaspoort zou het bekend moeten zijn, wanneer glasvezel in jouw straat geactiveerd gaat worden, en je dus meer informatie tot je krijgt.

Telefoon: 088 - 660 15 50 (op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur bereikbaar)

Je kunt ook een klacht indienen: Glaspoort Klachtenformulier

Reageer