Sinds 19 april hebben we de FTU voor glasvezel in de meterkast zitten waarna ik op 29 april de bevestiging kreeg van KPN Netwerk dat er een glasvezel verbinding beschikbaar was. Aangezien ons kopernetwerk of modem ons steeds vaker in de steek laat door signaal onderbreking heb ik 30 april met KPN contact gezocht wanneer ik glasvezel af kon nemen. Daar wist de Webcare nog van niets maar het was niet ongebruikelijk dat er een werkdag overheen ging voordat zij de glasverbinding zagen.
Nu zijn we 7 mei en zat er een mail van KPN Netwerk in de mailbox over onze aansluiting met een tevredenheidsonderzoek. Dit was een trigger om maar weer eens te kijken om het abonnement over te zetten naar glasvezel. Op de website echter geen glasvezel op ons adres, contact gezocht met de servicedesk van KPN welke zegt dat er wel glasvezel mogelijk is.
Bij het proberen van het afsluiten van een nieuw contract is alleen maar een verbinding van 100Mbit mogelijk. Mijn vraag is hoe kan KPN Netwerk, KPN Service en de website elkaar allemaal tegensprekenen op welke manier krijg ik nu wel een Glasvezel verbinding.? Ik wil graag een afspraak maken voor een monteur voor de NT, het maken van een stopcontact in de meterkast en het vervangen van de kabel vanuit de meterkast naar mijn modem (welke mogelijk ook vervangen dient te worden langzame ExperiaV10).
Wie weet raad??
Rini de Jong
Â