Vraag

glasvezel bijna 3 weken geen internet

  • 12 October 2020
  • 11 reacties
  • 157 keer bekeken

Wij zijn afgelopen week overgestapt van ziggo naar kpn om gebruik te maken van het glasvezelnetwerk. Nadat het al bijna een week(!) duurde voor een monteur de aansluiting kwam regelen, verliet hij ons al na 3 minuten omdat wij geen stopcontact in de meterkast hebben (misschien wel handig om dit vooraf aan te geven). Naast dat de man ongelooflijk brutaal was is hij ook zonder enige verdere nahulp vertrokken. Nu duurt het dus 2 a 3 weken voor wij een monteur krijgen om een kpn glasvezeldoosje te krijgen, en de installatie te voltooien. In deze corona tijden werken wij alle drie thuis en zijn dus genoodzaakt om internetaansluiting te krijgen. Wanneer wij bellen met de klantenservice krijgen wij telkens een "sorry meneer wij kunnen helaas niks doen" antwoord. Is er geen mogelijkheid om het glasvezeldoosje te versturen? Wij zijn technische jongens, kunnen het best zelf aansluiten. Meer vragen wij niet. Dank.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Die monteur had gewoon zelf een stopcontact horen te maken. Dat mogen ze doen als het goed is.

En dan nog, als dat om 1 of andere reden niet kan ofzo, dan leg je toch ff tijdenlijk een verlengsnoertje vanuit een stopcontact in de gang, kamer of keuken ofzo? Kon dat ook niet? Dan had je vervolgens later een elektricien kunnen laten komen om een stopcontact te laten maken.

Die monteur had gewoon zelf een stopcontact horen te maken. Dat mogen ze doen als het goed is.

En dan nog, als dat om 1 of andere reden niet kan ofzo, dan leg je toch ff tijdenlijk een verlengsnoertje vanuit een stopcontact in de gang, kamer of keuken ofzo? Kon dat ook niet? Dan had je vervolgens later een elektricien kunnen laten komen om een stopcontact te laten maken.

Nick, dankjewel voor je reactie want dit is precies de gedachte die bij ons ook leeft. Dit is precies wat wij ook dachten en wat ons het meest logische lijkt. Vervolgens hebben wij dus dezelfde middag nog een elektricien laten komen die dit binnen 20 minuten (!) had gedaan. Tuurlijk, een fout maken is menselijk. Daar gaat het niet om. Maar het apatisch handelen van de service achteraf, zeker in deze lastige en barre tijden is wat ons het meest ergert en ons zeker laat twijfelen of wij wel de juiste keuze hebben gemaakt.

Reputatie 7
Badge +24

Bij KPN is het ook hardstikke druk. Monteurs zitten gewoon weken vooruit al vol gepland.

U had zelf ook niet het idee om een verlengsnoer uit te leggen? Tja, je moet er op dat moment ook maar net even op komen. 

Reputatie 7
Badge +20

Ai @Niet tevreden 1, ik snap dat je hier niet tevreden mee bent :slight_frown:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik wat ik kan achterhalen over de status van je aansluiting!

Bij KPN is het ook hardstikke druk. Monteurs zitten gewoon weken vooruit al vol gepland.

U had zelf ook niet het idee om een verlengsnoer uit te leggen? Tja, je moet er op dat moment ook maar net even op komen. 

Yes ik begrijp het volkomen, het is voor iedereen lastig. Zo moeilijk zijn we niet. Maar het gaat mij om het niet meedenken om een oplossing want de rekeningen gaan wel door natuurlijk. En ik mag misschien handig zijn, maar ik ga natuurlijk niet de monteur vertellen hoe hij zijn werk zou moeten uitvoeren natuurlijk.. 

Ai @Niet tevreden 1, ik snap dat je hier niet tevreden mee bent :slight_frown:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik wat ik kan achterhalen over de status van je aansluiting!

Hoi,

Yes, gedaan!

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt!

Ik zie dat er nu een monteursafspraak staat voor de 22e, was je daar al van op de hoogte? Ik vraag dit omdat je het hebt over 2 á 3 weken in je eerste bericht hier.

Verder zal er vandaag een noodpakket worden bezorgd, dat is fijn omdat jullie daarmee in ieder geval weer online kunnen!

Jouw verhaal over de monteursfaspraak die zo slecht verlopen is, ga ik doorzetten naar de manager van de monteurs. Ik zal dan ook direct vragen of we nog iets anders kunnen doen om je sneller aangesloten te krijgen. Je hoort van me zodra ik meer weet!

Bedankt!

Ik zie dat er nu een monteursafspraak staat voor de 22e, was je daar al van op de hoogte? Ik vraag dit omdat je het hebt over 2 á 3 weken in je eerste bericht hier.

Verder zal er vandaag een noodpakket worden bezorgd, dat is fijn omdat jullie daarmee in ieder geval weer online kunnen!

Jouw verhaal over de monteursfaspraak die zo slecht verlopen is, ga ik doorzetten naar de manager van de monteurs. Ik zal dan ook direct vragen of we nog iets anders kunnen doen om je sneller aangesloten te krijgen. Je hoort van me zodra ik meer weet!

Yes wij zijn op de hoogte van de afspraak. Alleen hebben wij de apparatuur al sinds 5 oktober, zijn wij officieel overgestapt naar kpn vanaf de 7e en zullen dus pas op de 22e(!) verbinding krijgen. En inderdaad, het noodpakket komt (na zelf 3x aangedrongen te hebben overigens) ergens deze week aan maar aangezien ons gehele huishouden thuis werkt en wij een aanzienlijk hoeveelheid data hiervoor nodig hebben moeten we nogmaar kijken hoever we komen.. Ik snap dat de monteurs het druk hebben momenteel, en iedereen heeft de beste intenties. Maar op de vraag of kpn desnoods het glasvezel kastje stuurt, zodat wij het zelf kunnen aansluiten (technische kennis is in huis) is ook om de een of andere reden niet mogelijk werd ons verteld. Terwijl er op de doos en de handleiding vrij duidelijk staat dat de gehele installatie zelf te doen is.. 

Reputatie 7
Badge +15

@Niet tevreden 1 Ik kan mij voorstellen dat het frustrerend is dat je 2 weken later aangesloten wordt dan in eerste instantie verwacht. Over het betalen van het abonnement hoef je je geen zorgen te maken, dit zal pas ingaan zodra je aansluiting ook daadwerkelijk actief wordt.

Mocht de data van je noodpakket overigens (bijna) op zijn dan kun je altijd contact met ons opnemen hier op het forum, via mijn collega's op de chat of met mijn collega's van de telefonische klantenservice. 

Voor wat betreft het glasvezelkastje heeft mijn collega intern een bericht doorgezet. Zodra er meer informatie is zullen we dit hier delen! 

@Niet tevreden 1 Ik kan mij voorstellen dat het frustrerend is dat je 2 weken later aangesloten wordt dan in eerste instantie verwacht. Over het betalen van het abonnement hoef je je geen zorgen te maken, dit zal pas ingaan zodra je aansluiting ook daadwerkelijk actief wordt.

Mocht de data van je noodpakket overigens (bijna) op zijn dan kun je altijd contact met ons opnemen hier op het forum, via mijn collega's op de chat of met mijn collega's van de telefonische klantenservice. 

Voor wat betreft het glasvezelkastje heeft mijn collega intern een bericht doorgezet. Zodra er meer informatie is zullen we dit hier delen! 

Hi Rutger,

Via welke weg zou ik data aan het noodpakket kunnen toevoegen? We zitten bijna op ons limiet en we hebben nog zeker tot donderdag de 22e geen regulier internet.

Reputatie 7
Badge +20

Je kunt hiervoor bellen met de klantenservice ( gistermiddag gedaan zie ik :thumbsup_tone2: ) maar je mag ook hier een berichtje sturen als jullie weer bijna aan de limiet zitten!