Vraag

Glasvezel controleur wil foto maken van de meterkast

  • 24 April 2024
  • 5 reacties
  • 191 keer bekeken

Gisteren en vandaag loopt er in postcodegebied 2991DA een man in een kpn vest die aanbelt om de glasvezel te controleren en of hij een foto mag maken van de meterkast? Gisteren was mijn partner in de voortuin bezig, daar liep hij langs. Hij heeft toen bij andere buren aangebeld die niet thuis waren en liep vervolgens heel lang in een andere straatvte bellen. Gisteren belde hij me telefonisch (volgens mij dezelfde). Natuurlijk heb ik hem niet binnengelaten.

KPN, kan dit iemand van jullie zijn geweest?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja. Dat kan. Mogelijk een onderaannemer van KPN. Want KPN besteed heel veel uit. Na de aanleg van glasvezel word nogal eens steekproefsgewijs hier en daar gecontroleerd of het goed aangesloten is. Zoiets heb ik hier op het forum meer gelezen.

Ik vind het vaag Nick. Het is toch goed aangesloten als ik geen problemen heb? Daarnaast ontvang ik graag eerst bericht via mijnkpn app dat er in een bepaalde periode iemand langs kan komen en waarvoor. Gisteren heb ik.hem telefonisch al verteld dat langskomen niet nodig was en was smiddags mijni partner in de tuin bezig. Toen had hij waarschijnlijk dezelfde 4 mensen daarop staan en heeft hij niets gevraagd 

Badge

Hier vanmiddag ook iets vergelijkbaars vaags meegemaakt in postcode gebied 6444. Man met KPN vest die bij mijn moeder aanbelde en zei dat hij het glasvezel kastje wilde controleren. Deze is al meerdere jaren geleden geplaatst en inmiddels heeft mijn moeder al jaren internet via Ziggo.

Ze heeft omdat ze internet van Ziggo heeft en niks met KPN te maken heeft deze man niet binnen gelaten. Maar ook wij vragen ons af of deze man echt voor KPN werkt en zo ja wat hij dan wil komen doen?

Reputatie 7
Badge +9

Ik vind het vaag Nick. Het is toch goed aangesloten als ik geen problemen heb?

Als je er niet aan mee wilt werken gewoon niet doen, met dit soort zaken is alles vrijblijvend.

Reputatie 7
Badge +12

En als niemand ooit komt controleren is kpn niet goed bezig want ze hebben er geen controle op, het is nooit goed. 🤷🏻

Zoals @SaltyBart aangeeft is het volledig vrijblijvend. Verder hebben ze allemaal een company card met naam, foto en kpn logo en deze matched met hun naam op de legitimatie. Ze zullen het allemaal willen laten zien als je er om vraagt.

Reageer