Vraag

Glasvezel doet het niet meer na overstap van ADSL

  • 27 October 2022
  • 16 reacties
  • 164 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Goedendag, maandag 24 oktober jongstleden heeft zoals afgesproken een monteur van Roamler in opdracht van KPN mijn internet verbinding omgezet naar Glasvezel. 

Dat verliep allemaal voorspoedig. En heb er een paar dagen van kunnen genieten. Zelfs vanochtend nog deed alles het prima. 

Maar nu doet niks het meer. Geen internet geen WiFi en geen TV. ben al aan de slag geweest met jullie servicetool om te achterhalen wat er aan de hand is. Modem opnieuw opstarten. Een harde modem reset. Controleren of er mogelijk breuken in de kabels zaten. Glasvezel kastje van het stroom afgehaald en weer aan. Niks van bovenstaande hielp. 

Van pure armoede maar weer aangesloten op DSL en alles doet het weer. Gelukkig is dat nog actief. Ligt dus puur aan glasvezel aansluiting/verbinding. Op het glasvezel kastje branden power en ethernet wel maar glas niet. 

Raar maar waar. Vanochtend deed alles via glasvezel het nog prima. Glasvezel was aangesloten op een Experia v10a en op het modem brande het licht aan de voorzijde rood. Nu weer groen na aansluiting op DSL. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Oei, slecht begin.

De dsl blijft inderdaad nog 2 weken werken na de glasvezel dag, 24okt dus.

Als het lampje glas niet meer brand is er buiten iets mis, en moet er een monteur heen.

0800 0402 werkt het snelst om dit in gang te zetten. 

Moderators hier kunnen dat ook, maar het kan een paar dagen duren voordat ze dit bericht lezen.

Reputatie 3
Badge

Hoi. Oh nou dat zal het dan wel zijn inderdaad. Wat bedoel je precies met buiten iets mis? 

Na aansluiting deed alles het een paar dagen prima. Tot vanochtend dan. En dan mag ik wel opschieten als het dsl er na twee weken definitief uit gaat. 

Reputatie 7
Badge +10

Wat bedoel je precies met buiten iets mis? 

 

Er komt geen signaal meer binnen dus zal het haast wel buiten los moet zijn.

In de wijkkast word je namelijk ook fysiek aangesloten naast het administratieve. 

Kabelbreuk kan ook, of het NT kastje bij je thuis. Maar daar komt die monteur snel genoeg achter.

Reputatie 3
Badge

Wat bedoel je precies met buiten iets mis? 

 

Er komt geen signaal meer binnen dus zal het haast wel buiten los moet zijn.

In de wijkkast word je namelijk ook fysiek aangesloten naast het administratieve. 

Kabelbreuk kan ook, of het NT kastje bij je thuis. Maar daar komt die monteur snel genoeg achter.

Ok dank je wel. 

Dat wordt dus bellen naar de klantenservice. Overigens heb ik de storing melder geraadpleegd of er in mijn wijk storing was die gaf aan dat er geen storingen of werkzaamheden waren. Maar inderdaad dat zal een monteur dan wel snel genoeg te weten komen. Geen leuk begin zo inderdaad.. Bedankt en groetjes. 

Reputatie 3
Badge

Vraag ik me toch af hoe het dan ineens zo mis kon gaan. Tot vanochtend was alles prima. Dus de aansluiting werkte goed. Ik ben een half uurtje weg geweest om een boodschap te doen en bij thuiskomst deed niks het meer. .

Reputatie 7
Badge +10

Ja dat horen we graag van de desbetreffende monteur naderhand 😄

 

Het glasvelkastje,  welke is dat? Eentje die er van onder naar boven opgeschoven word? (Ik denk aan evt afgezakt)

Reputatie 3
Badge

Ja dat horen we graag van de desbetreffende monteur naderhand 😄

 

Het glasvelkastje,  welke is dat? Eentje die er van onder naar boven opgeschoven word? (Ik denk aan evt afgezakt)

Ja precies zo 1. Je kan de onderkant er afschuiven. Het middelste glas lampje brand niet meer. Maar zag vanmiddag wel dat dat lampje heel af en toe even kort aangaat en direct weer uit. 

Moet misschien ook wel vermelden dat de hele constructie nog wat krakkemikkig op de muur bevestigd zit. Ik vroeg nog aan de monteur van Roamler of dat wel goed zat omdat het er al 11 jaar zit en ik niet zeker wist of het wel goed zou gaan werken. Het was allemaal prima zo volgens die monteur. Nouja niet meer dus 😁

Reputatie 7
Badge +10

Ja dat horen we graag van de desbetreffende monteur naderhand 😄

 

Het glasvelkastje,  welke is dat? Eentje die er van onder naar boven opgeschoven word? (Ik denk aan evt afgezakt)

Ja precies zo 1. Je kan de onderkant er afschuiven. Het middelste glas lampje brand niet meer. Maar zag vanmiddag wel dat dat lampje heel af en toe even kort aangaat en direct weer uit. 

Moet misschien ook wel vermelden dat de hele constructie nog wat krakkemikkig op de muur bevestigd zit. Ik vroeg nog aan de monteur van Roamler of dat wel goed zat omdat het er al 11 jaar zit en ik niet zeker wist of het wel goed zou gaan werken. Het was allemaal prima zo volgens die monteur. Nouja niet meer dus 😁

Post eens een foto, wellicht dat 1 van de monteurs die hier posten wat kan zien of er iets zinnigs over kan zeggen

Reputatie 3
Badge

Ja dat horen we graag van de desbetreffende monteur naderhand 😄

 

Het glasvelkastje,  welke is dat? Eentje die er van onder naar boven opgeschoven word? (Ik denk aan evt afgezakt)

Ja precies zo 1. Je kan de onderkant er afschuiven. Het middelste glas lampje brand niet meer. Maar zag vanmiddag wel dat dat lampje heel af en toe even kort aangaat en direct weer uit. 

Moet misschien ook wel vermelden dat de hele constructie nog wat krakkemikkig op de muur bevestigd zit. Ik vroeg nog aan de monteur van Roamler of dat wel goed zat omdat het er al 11 jaar zit en ik niet zeker wist of het wel goed zou gaan werken. Het was allemaal prima zo volgens die monteur. Nouja niet meer dus 😁

Post eens een foto, wellicht dat 1 van de monteurs die hier posten wat kan zien of er iets zinnigs over kan zeggen

Was al bezig met een foto te plaatsen maar lukt niet. Krijg de melding dat het bestand te groot is. Maar het is van het merk Genexis. Misschien dat dat helpt? 

Reputatie 3
Badge

Eh,nou breekt mijn klomp. Alles doet het nu weer. Inclusief TV. lampje op de modem is nu weer groen. Lampjes op het glasvezel kastje staan allemaal weer aan. Wat is er in vredesnaam aan de hand? 😄

Ik meld het wel weer als het toch weer mis mocht gaan. 

Ik dacht ik probeer het nog 1 keer omdat ik tijdens het foto maken zag dat het glas lampje weer aan stond..Nouja hopelijk blijft het nu zo. Zo niet zien jullie me wel weer verschijnen. 😁 

In ieder geval bedankt allemaal. 👍

Edit: de lampjes glas en ethernet blijven wel snel knipperen. Is dat normaal of moeten ze juist constant branden dus stilstaand. Ja ik vraag het allemaal maar. Heb er zelf geen verstand van. 😊

Hoi, @Forumnaam47 .  Dat was een rollercoaster van emoties toen ik dit las ;-)

Heel vreemd dat die lijn zomaar offline was.  Hou het in de gaten en als het weer gebeurt, laat het mij hier weten. 

Reputatie 3
Badge

Hoi, @Forumnaam47 .  Dat was een rollercoaster van emoties toen ik dit las ;-)

Heel vreemd dat die lijn zomaar offline was.  Hou het in de gaten en als het weer gebeurt, laat het mij hier weten. 

Ja,het was een drama ;)

Maar tot nu blijft nu alles normaal werken. Dus hopelijk was het eenmalig. Ze moesten het ook nog officieel omzetten misschien ging daar wat mis. 

Ik laat het zeker weten mocht het weer fout gaan. 

Bedankt voor de reactie 👍

Reputatie 3
Badge

@Erwin_ Hallo,

Nou we hebben dus te vroeg gejuicht. Weer ligt alles er uit. Van de week was het ook al zo maar toen was het een minuut of 10. Vandaag is het al weer een aantal uren dat niks het meer doet.

Heb wederom alles weer gedaan wat in mijn macht ligt om het werkend te krijgen. Glasvezel kastje van het stroom af,modem opnieuw opstarten modem harde reset etc. Niks van dat alles leverde resultaat op. Wederom branden op het glasvezel kastje wel het stroom en ethernet lampjes maar het glas lampje blijft uit of licht even heel kort op. 

Aantal weken geleden plaatste ik hier op het forum al een bericht dat ik vreesde voor problemen zodra ik van dsl naar glas zou overgezet zou worden omdat je toch wel met enige regelmaat terug leest dat er vele mensen met verbinding problemen kampen zodra ze op glasvezel gezet worden.  

Mijn vrees is dus werkelijkheid geworden. Het is nu al de derde keer in korte tijd dat alles er uit ligt. 

Ik heb hier totaal geen behoefte en zin in. Heb meerdere dingen aan het hoofd in de privé sfeer. 

Ik heb ook eigenlijk geen zin meer in hoe verder te achterhalen wat er aan de hand is. Ik denk dat ik maar gewoon ga overstappen naar een andere aanbieder. 

Wilde het alleen even melden omdat je dat aan mij gevraagd had dat mocht het weer gebeuren. 

Bij deze dan. Ik ga op dit moment geen enkele moeite meer doen het werkend te krijgen. Het probleem zit hem met zekerheid in de glasvezel verbinding zelf. 

Voorheen nooit geen problemen gehad met dsl en of het modem. Het modem de Experia box v10a heeft het ook altijd prima gedaan. 

Prettig weekend. 

Dat is bijzonder naar allemaal. @Forumnaam47 . 

Ik zit hier om te helpen bij dit soort situaties.  Als je wilt bel ik je vanavond even en kunnen we kijken of er een monteur aangestuurd kan worden. 

Reputatie 7
Badge +7

@Forumnaam47  en @Erwin_ hebben jullie elkaar nog gesproken en is het probleem opgelost? Ik vraag dit ter lering voor ons allen. (Ben niet nieuwsgierig maar mag graag álles weten 😀 😔)

@Forumnaam47  en @Erwin_ hebben jullie elkaar nog gesproken en is het probleem opgelost? Ik vraag dit ter lering voor ons allen. (Ben niet nieuwsgierig maar mag graag álles weten 😀 😔)

Ik heb geen reactie en/of privébericht gehad, dus volgens mij is er geen contact meer geweest.