Beantwoord

Glasvezel glasdraad Zeeuws Vlaanderen. Wat is wijsheid?

  • 9 April 2022
  • 28 reacties
  • 1129 keer bekeken

Ik woon in het buitengebied en heb volgens mij wel gewoon tv kabel liggen (we liggen een heel eind van de weg). Nu is Glasdraad hier in Zeeuws Vlaanderen aanmeldingen aan het werven en nu begin ik toch wel echt te twijfelen.

De kosten zijn nogal verschillend 200 versus 2300. Glasdraad zelf maakt de splitsing buitengebied is 2300. Maar als je coax hebt is het 200. Nu probeer ik te achterhalen of die tv kabel dan coax is, want dat scheelt enorm. Glasdraad zegt er ligt koper maar we kunnen het niet per adres bekijken.

Dus gebeld met KPN die zegt geen idee, maar glasdraad zou ik niet doen voor zoveel geld want iedereen moet uiteindelijk over en dan is het gratis.

Ook lees ik dat als Glasdraad klaar is dat het nog even kan duren voordat KPN zo ver is.

Wat is nu waarheid? Hoe kom ik erachter welke kabel en dus welke kosten het met zich meebrengt?

Kortom zijn de verkooppraatjes waarheid van Glasdraad of wist de KPN telefoniste niet waar ze over sprak?

Help een consument uit, deze verwarring heerst bij veel mensen in de regio helaas.

icon

Beste antwoord door LaurensZalm 9 April 2022, 09:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 2
Badge

 

Wat is nu waarheid? Hoe kom ik erachter welke kabel en dus welke kosten het met zich meebrengt?

 

https://www.kadaster.nl/producten/woning/orientatieverzoek

Kabelverzoek, zij kijken welke kabels en leidingen er naar je huis lopen.

Reputatie 7
Badge +24

. . . Als ik een huis zou kopen waar nog geen glasvezel zou liggen en de maximum haalbare snelheid is onder de 50 dan zou ik direct een haalbaarheidsonderzoek laten uitvoeren en de kosten voor glasvezel meenemen in de begroting.

Inderdaad, het verbaasd mij dan ook dat het nog geen factor is bij een huis wat te koop komt ( op een bekende website met huizen ).

Ik denk dat makelaars en verkopers er geen belang bij hebben. Als er wel goed internet beschikbaar is, dan levert dat geen hogere prijs op. Huizen zijn al verschrikkelijk duur.

En als ze op een huizensite bij een huis zouden zetten: "let op, er is maar 8 mbit over een antiek koperdraadje leverbaar", dan heeft dat een afschrikkende werking.

Heel veel mensen die dan toch even verder kijken, terwijl ze anders pas ver na het tekenen van het koopcontract over internet na zouden denken.

Reputatie 7
Badge +10

 

Wat is nu waarheid? Hoe kom ik erachter welke kabel en dus welke kosten het met zich meebrengt?

 

https://www.kadaster.nl/producten/woning/orientatieverzoek

Kabelverzoek, zij kijken welke kabels en leidingen er naar je huis lopen.

Postcodecheck bij Delta. Zij zijn de coax eigenaar en beheerder in Zeeland. Of gewoon Delta bellen om te vragen.

 

Of in de woning zoeken naar zo'n stopcontact (kan ook in de meterkast zitten):

Â