Vraag

Glasvezel is aangesloten in woning en nu?

  • 31 March 2020
  • 8 reacties
  • 2278 keer bekeken

Sinds vorige week hebben wij glasvezel aangesloten gekregen. Heb inmiddels 2x gebeld met klantenservice met de mededeling dat ik nu graag naar snelst glasvezel abo wil. Maar ik krijg steeds de mededeling dat de woning nogĀ geen glasvezel heeft. Als ik aangeef dat KPN vorige week dit zelf heeft aangelegd wordt er gezegd dat het dan nog niet in de systemen staat. Nu ging ik net zelf eens kijken en zag dat de glasvezel er ligt en is aangesloten aan kastje maar nog niet naar de experiabox. Moeten wij dit zelf doen? En hoe dan? Vind het allemaal erg onduidelijk.

misschien helpt het als ik fotoā€™s bijvoeg. Hoop dat iemand me verder kan helpen.

Ā 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7

Hoi @Nieuwtje, welkom bij ons op het forum. Op de glasvezelverbinding te kunnen gebruiken zal het abonnement ook moeten worden omgezet, als dat niet gebeurt kan je die kabel nog niet gebruiken. Als de klantenservice aangeeft dat glasvezel nog niet beschikbaar is, kan die omzetting nog niet gedaan worden. Het glasvezelkastje is zo te zien inderdaad wel bij jou in huis aangesloten, maar het kan zijn dat de rest van het netwerk er nog niet klaar voor is. Als er aan de andere kant van de glasvezelkabel nog niets is aangesloten zal er nog geen signaal over kunnen. Zou je jouw postcode en huisnummer op je forumprofiel kunnen invullen? Dan kan ik met je meekijken wat ik hierover kan zien. Ik hoor het graag van je.

Ik heb mn postcode ingevoerd. Punt is dat is al paar gebeld heb maar niet verder kom. Er moet toch een kabel vanuit het glasvezelkastje naar het modem?

Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Dit kastje moet eerst nog vervangen worden door een ander kastje. En dat moet een monteur doen volgens mij.

Reputatie 7

Alleen als je gebruik maakt van de glasvezelverbinding, maar dat doe je niet. Dan zal er ook nog een kastje over het glasvezelkastje heen geplaatst worden wat Nick al noemt.

Met het adres heb ik meteen even gekeken naar jouw aansluitingĀ @Nieuwtje, het netwerk is op dit moment inderdaad nog niet klaar. Dit staat op het moment gepland voor 15 april, als de werkzaamheden dan gereed zijn zal je vanaf die datum een wijziging kunnen doen naar de glasvezel. Nu kan je nog niets met het glasvezelkastje, nog even wachten dus.

Kijk dat is tenminste concrete informatie.

Dus 15 april wordt het omgezet, vervolgens kan ik mn abo omzetten en dan moet er nog een kastje omheen. Begrijp ik het zo goed?

Wel prettig zoā€™n forum kom ik tenminste verder mee:blush:

Reputatie 7

Hou er rekening mee dat 15 april een geplande datum is. Zeker in deze coronatijden kan een planning veranderen als de situatie veranderd. Ik hoop dat het voor jouw aansluiting blijft staan.

Hallo, kunnen jullie checken of de geplande datum van 15 april is uitgesteld want geen bericht ontvangen en als ik mijn adres op zoek staat er dat er nog geen glasvezel is.Ā 

Ivm thuiswerken en kinderen die online lessen volgen zou een snelle glasvezel een uitkomst zijn.

Ā 

Dank alvast.

Reputatie 7
Badge +30

Is inderdaad opgeschoven, Nieuwtje. De geplande datum staat nu op 6 mei.