Vraag

Glasvezel niet in woning aangelegd door vorige bewoners

  • 7 April 2023
  • 19 reacties
  • 498 keer bekeken

Goedendag,

Op 13 februari zijn wij naar onze woning verhuisd. We hebben hier ook gelijk een glasvezel abbonement voor afgesloten. In de straat is al glasvezel aangelegd, maar de vorige bewoners hebben dat destijds niet door laten leggen naar de woning. 

Nu heb ik gebeld met KPN, doorverwezen naar KPN netwerk, KPN netwerk verbond mij door met de aannemer die volgens hun dit aan kon leggen (Artemis). Deze vertelde mij dat zij klaar zijn in onze regio en dat het is overgenomen door Allinq. Weer terug doorverbonden naar KPN netwerk. Deze gingen contact opnemen met Allinq. Vervolgens kreeg ik te horen dat Allinq volgens hun ook niet bezig zijn in ons gebied en dat het gewoon afwachten was tot de overstap tussen beide aannemers is gemaakt. Kortom, een telefoongesprek van 50 minuten, met als conclusie: Ik moet gewoon afwachten, maar ze weten niet hoe lang.

Ondertussen zit ik al 2 maanden zonder stabiel internet en ik heb niet echt het idee dat dit binnen korte duur opgelost zal zijn.

Is er in jullie optiek iets dat ik kan doen om dit proces te versoepelen?

 

Bedankt voor de input!

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Is Ziggo beschikbaar? Neem dan gewoon eerst een jaartje Ziggo. 

Reputatie 7
Badge +12

Dit lijkt me niet te kloppen, @Ward_ jij weet wat meer over de processen bij KPNNETWERK, enig idee?

Reputatie 7
Badge +10

Zonder het adres te kennen denk ik dat ik wel weet wat er gebeurt. Artemis is klaar met de uitrol maar daarna duurt het nog maanden voordat het project ook opgeleverd is naar de afdeling Beheer. Pas als dat klaar is neemt Allinq alle werkzaamheden over. Tot die tijd blijft Artemis verantwoordelijk voor het uitvoeren van de opdracht die (als er een abonnement is afgesloten) wel degelijk bij hen is binnen gekomen.

Ik denk dat Artemis graag roept dat ze het niet meer hoeven te doen omdat het extra geld kost om terug te komen terwijl ze daar net zoveel voor betaald krijgen als toen ze er nog volop bezig waren. Maar het is wel gewoon een contractuele verplichting.

 

Welke plaats/wijk betreft het hier?

Het betreft de wijk Delftwijk in Haarlem.

Ontzettend bedankt voor de info, het verhaal dat je geplaatst hebt geeft veel meer duidelijkheid dan de telefoontjes die ik op en neer heb gehad!

`Kan ik vanuit KPN (de provider) nog iets voor jou doen?

Ik zou het heel fijn vinden om iets meer duidelijkheid te hebben over hoe lang het zal duren voordat de “overstap” van aannemers klaar is, zodat er een afspraak ingepland kan worden.
Het is vooral de onduidelijkheid die ik vervelend vindt. 

Als ik weet dat het bijvoorbeeld 2 maanden zal duren dan kan ik me in ieder geval daarop instellen.

Daar moet ik het antwoord op schuldig blijven, @MarvinSch .   @Ward_  zit dichter bij de bron maar ik vrees dat die dit ook lastig kan inschatten.  

Je noemt dat je nu zonder stabiel internet zit. Hoe is dat nu geregeld? Heb je een noodpakket? 

We gebruiken nu ons mobiele abonnement als mobiele hotspot om tv en dergelijke te kijken.

Dus het is wel redelijk stabiel, zolang de data toereikend is en je niet met je mobiel wegloopt bij de tv.

Maar het is niet echt ideaal 😅

…. is er geen aansluiting voor Ziggo aanwezig?

Wel jammer dat zij vast internet voor minimaal een jaar hebben. KPN heeft dát ook voor minimaal een maand.

Dus het is wel redelijk stabiel, zolang de data toereikend is …

Als je een maandbundel hebt wordt je er niet vrolijk van. Met “onbeperkt data” (10 GB per dag + aanvullers) is het wel te doen. Al zou ik er voor LIVE kijken Digitenne bij willen hebben.

…en je niet met je mobiel wegloopt bij de tv.

Herkenbaar😊. Had op vakantietripje met vrienden via Hotspot mijn bundel beschikbaar voor hen. Totdat ik even naar de hotelkamer ging…. toen hadden ze ineens niks meer op hun tablet.

Reputatie 7
Badge +10

Als @Erwin_ mij van het adres voorziet kan ik de Service Level Manager vragen om deze opdracht toch na te jagen bij Artemis.

Reputatie 6
Badge +5

…. is er geen aansluiting voor Ziggo aanwezig?

Wel jammer dat zij vast internet voor minimaal een jaar hebben. KPN heeft dát ook voor minimaal een maand.

Dus het is wel redelijk stabiel, zolang de data toereikend is …

Als je een maandbundel hebt wordt je er niet vrolijk van. Met “onbeperkt data” (10 GB per dag + aanvullers) is het wel te doen. Al zou ik er voor LIVE kijken Digitenne bij willen hebben.

…en je niet met je mobiel wegloopt bij de tv.

Herkenbaar😊. Had op vakantietripje met vrienden via Hotspot mijn bundel beschikbaar voor hen. Totdat ik even naar de hotelkamer ging…. toen hadden ze ineens niks meer op hun tablet.

 

 

bij ziggo is via de telefonische klantenservice gewoon een maandelijks opzegbaar abbonement gelijk mogelijk zonder jaar contract al moet je dan wel afzien van alle nieuwe klant kortingen

Reputatie 7
Badge +28

We gebruiken nu ons mobiele abonnement als mobiele hotspot om tv en dergelijke te kijken.

Dus het is wel redelijk stabiel, zolang de data toereikend is en je niet met je mobiel wegloopt bij de tv.

Maar het is niet echt ideaal 😅

Hallo @MarvinSch ,

Ik adviseer jou om tijdelijk een Digitenne-ontvanger neer te zetten om stabiel TV te kunnen kijken.. Dat kost jou maar vijf euro per maand en in Haarlem is de ontvangst perfect. 
 

Je kunt via MijnKPN een Digitenne-ontvanger aanvragen. Of bel daarvoor naar 0800-0402

Hoi Noordzee,

Mijn omschrijving “tv kijken” was misschien een beetje te algemeen. We kijken namelijk geen kabel-tv maar vooral via streaming diensten. Anders had een digitenne ontvanger inderdaad een goede optie geweest!

@MarvinSch Kun je jouw profiel aanvullen ? Geef je mij daarna hier een seintje?  Dan stuur ik het door naar @Ward_  en misschien kan hij iets meer informatie geven.

Hi! Het is geupdate. 

Ik heb het doorgestuurd.  Hou er wel rekening mee dat dit een vakantieperiode is.  Kan zijn dat Ward even op zich laat wachten. 

Vakantieperiode?? In welke periode zitten we dan? 😐

Zeg ik het verkeerd? Dit is de Meivakantie toch? 

Kleine update:

een kpn monteur die toevallig in de straat bezig was heeft voor mij ook even navraag gedaan. Blijkbaar stond mijn toestemming niet goed bij kpn netwerk.

echter vertelde kon netwerk mij tijdens het wijzigen van de goedkeuring dat ik echt nog wel even geduld moest hebben, aangezien de overgang van aannemers nogal stroef verloopt.

het blijft dus nog wachten…

😕