Beantwoord

Glasvezel niet mogelijk op mijn adres

  • 16 April 2024
  • 6 reacties
  • 90 keer bekeken

Badge

Er ligt bij mij al jaren een Glasvezelaansluiting thuis. Nu wil ik glasvezel via KPN alleen bij de postcodecheck geeft hij aan dat ik alleen standaard internet (dat heb ik nu ook) via de kabel kan bestellen via KPN. (25 MB down 2 MB up). Hoe zit dat? Waarom kan ik geen glasvezel via KPN op mijn adres krijgen???

 

icon

Beste antwoord door Nick83 20 April 2024, 12:46

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Er ligt bij mij al jaren een Glasvezelaansluiting thuis. Nu wil ik glasvezel via KPN alleen bij de postcodecheck geeft hij aan dat ik alleen standaard internet (dat heb ik nu ook) via de kabel kan bestellen via KPN. (25 MB down 2 MB up). Hoe zit dat? Waarom kan ik geen glasvezel via KPN op mijn adres krijgen???

Hoe ziet die glasvezelaansluiting er uit die u heeft? Zo?

Mooi wit doosje waar het KPN logo op staat?

Als die er bij u anders uit ziet, kunt u er dan een foto van plaatsen? Of beschrijven hoe die er uit ziet?

Reputatie 6
Badge +5

@Sannekuuh16 

in je profiel staat Schaijk als je woonplaats vermeld, even er van uitgaande dat dit klopt.

in Schaijk ligt inderdaad al een aantal jaren glasvezel van E-fiber.

helaas kun je op deze glasvezel van E-fiber geen abonnement afsluiten van KPN. op de website van E-fiber kun je wel zien welke providers er wel over deze glasvezel mogelijk zijn. helaas is KPN hier nog niet mogelijk over deze glasvezel op dit moment.

@Sannekuuh16

in je profiel staat Schaijk als je woonplaats vermeld, even er van uitgaande dat dit klopt.

in Schaijk ligt inderdaad al een aantal jaren glasvezel van E-fiber.

helaas kun je op deze glasvezel van E-fiber geen abonnement afsluiten van KPN. op de website van E-fiber kun je wel zien welke providers er wel over deze glasvezel mogelijk zijn. helaas is KPN hier nog niet mogelijk over deze glasvezel op dit moment.

Hoi @Sannekuuh16 .  Mocht je inderdaad daar wonen dan sluit ik me aan bij de conclusie van @joey92  :-)

Badge

Ik woon daar inderdaad. Was destijds keuze van de gemeente door deze partij de glasvezel aan te laten leggen, niet die van mij.

Ik heb alles van KPN en wil graag ook de glasvezel. Ik ben niet geïnteresseerd in andere partijen. Zeker niet in E fiber.

Dus voor nu dan nog steeds maar via de kabel op KPN netwerk.

Maar met 20 MB down en 2 MB up wordt het wel steeds minder aantrekkelijk zo.

Reputatie 7
Badge +24

Ik woon daar inderdaad. Was destijds keuze van de gemeente door deze partij de glasvezel aan te laten leggen, niet die van mij.

Dat is niet helemaal waar. Althans niet het hele verhaal. Iedere partij mag glasvezel aanleggen. KPN mag ook gewoon aanleggen. Dat kan een gemeente niet eens tegenhouden. Een gemeente mag alleen een paar jaar graafrust instellen. Zodat er dus niet 2 partijen binnen een jaar na elkaar de straat open trekken.

En volgens mij geeft een gemeente soms ook subsidie of lening aan een partij die glasvezel aanlegt. Als er dan meerdere partijen glasvezel aan willen leggen gunt een gemeente dat aan 1 partij. 

Maar met 20 MB down en 2 MB up wordt het wel steeds minder aantrekkelijk zo.

Dat is inderdaad krap... ik denk dat ik bij deze snelheid toch naar een provider op glasvezel over zou stappen.

E-fiber is overgenomen door Open Dutch Fiber. Dat is de partij die glasvezel aanlegt voor Odido. Het vroegere T-mobile. Volgens mij levert Solcon over dat netwerk wel gewoon. Solcon is onderdeel van KPN. Het gebruikt ook gewoon tv ontvangers van KPN. 

Badge

Bedankt voor de tips Nick, ik ga er naar kijken.

Reageer