Beantwoord

Glasvezel tv kanaal 661-668 (Speciaal HD TV via glas) stoort internetsnelheid.

  • 2 October 2020
  • 3 reacties
  • 449 keer bekeken

Na vele weken van kopzorgen eindelijk het internet snelheid probleem opgelost?

Ik heb een 1Gbit glasvezel verbinding. Helaas met 2 superwifipunten was mijn wifi dekking niet genoeg. Ik heb deze uitgebreid naar 4 superwifi punten ALLEMAAL bekabeld. Als alles werk, fabuleuze snelheden ook op wifi. 

Een aantal weken geleden merkte wij op dat, met name in de ochtend, ipv 500mb wifi, het naar 0.1Mbit ging en zelfs de bekabelde verbindingen niet meer op internet konden. Alles uitzetten was constant de remedie. Drie maal een KPN monteur op bezoek gehad en de conclusie met externe expert “ja meneertje, het ligt achter de aansluiting en alles ziet er vanuit ons oogpunt goed uit".

Op een gegeven moment ben ik IP addressen gaan bekijken en kwam er achter dat zowel wmijn KPN tv decoder als het Super wifi punt hetzelfde adres hadden zonder dat dit een error gaf.

Hierna heb ik alle bekabelde aansluiting een vast adres gegeven en ook via de experia box de adressen van de tv decoders vast gezet.

Dus een paar keer bleef het stabiel. Maar toch had ik nog steeds ochtenden waar het mis ging. Nu vanochtend kwam ik bij toeval erachter, dat als ik mijn tv aanzet (ik bedoel dan de KPN decoder) het probleem ontstaat. Deze ochtend op kanaal 664 geen geluid. Toen gewoon op kanaal 4 gezet en internet speed gemeten en geen problemen. He dacht ik, nu even naar bijv kanaal 665 en ja hoor traag internet. Aangezien we in huis vier tv hebben en er altijd wel ergens iets aanstaat is dit naar mijn inzien het probleem. Het komt ook overeen met de periode dat ik de problemen heb. Precies een paar weken geleden zei iemand joh moet je eens proberen een veel scherper beeld. Nu ik zie het niet en nu ik weet dat het een probleem heb met internet zeker niet meer. Nog wel twee facturen voor de monteurs. Maar die ga ik proberen terug te vragen.

icon

Beste antwoord door wjb 2 October 2020, 17:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7

Vreemd, wij kijken hier uiteraard ook naar de HD-"Glas" zenders vanwege de hogere kwaliteit (kleurdiepte). Dat werkt probleemloos en zonder snelheidverlies.

Ik ben wel benieuwd wat voor een switch(es) (merk en type) jij gebruikt en of IGMP snooping aan staat op die switch(es).

Vreemd, wij kijken hier uiteraard ook naar de HD-"Glas" zenders vanwege de hogere kwaliteit (kleurdiepte). Dat werkt probleemloos en zonder snelheidverlies.

Ik ben wel benieuwd wat voor een switch(es) (merk en type) jij gebruikt en of IGMP snooping aan staat op die switch(es).

Alleen domme switches (alle Netgear). De traagheid alleen waar te nemen als de tv op die betreffende zenders staan.

 

Reputatie 7

Alleen domme switches van Netgear…

Dan snap ik wel waar die traagheid vandaan komt en al helemaal als op een switch via welke zowel een TV ontvanger als een wifi toegangspunt aangesloten is.

Live televisie kijken betekent dat er een IGMP multicast het LAN op gestuurd wordt. Deze wordt dus naar alle aangesloten apparaten doorgestuurd als de switches geen IGMP snooping ondersteunen. Als zo'n IGMP multicast dan op een wifi toegangspunt aan komt dan gaat deze hem vrolijk doorsturen naar alle aangesloten apparaten en dat is killing voor jouw wifi. Gebruik alleen switches die IGMP snooping ondersteunen zoals de Netgear GS105Ev2 (5-poorts) of zijn grotere broertjes met 8 of 16 poorten.