Vraag

Glasvezel valt steeds weg wanneer er een nieuwe aansluiting in straat erbij komt

  • 19 July 2022
  • 7 reacties
  • 119 keer bekeken

Elke keer wanneer er een nieuwe aansluiting op het glasvezelnetwerk erbij komt ervaar ik een storing. Modem geeft rode lampen. Eens al een keer met klantenservice 2x 30 minuten in de wacht gestaan maar dat ben ik na alle kosten nu wel beu. Het glasvezelnetwerk is absoluut onstabiel. Resetten modem en adaptor werkt soms. Maar ervaar al op meerdere dagen meer dan een uur of zelfs 2-3 uur uitval van internet dat ik ervoor op koper niet ervaarde. Hoe en wanneer gaat dit opgelost worden?

 

Probelemen spelen af in postcode gebied 4905AD


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 2

Zeker PON netwerk? Glaskastje met een lampje "Alarm" er op? Het schijnt dat XGS-PON een stuk stabieler is, of heb je dat al? 

Ik heb al xgs-pon maar ben absoluut niet te spreken over de stabiliteit. Heb nu wel een betere upload als her werkt, maar velen malen per week uitval wisselend van 1 - 360 minuten. Koper was altijd stabiel. Het lijkt erop dat alle werkzaamheden in de buurt de instabiliteit vergroten masr dat verklaart niet dat vaak de storingen tussen 21 en 00h zijn. Het is absoluut onaanvaardbaar dat het modem van slag raakt door een toevoeging van een andere klant. Nu lijkt dit wel gerelateerd. Ik overweeg nu echt terug te gaan naar koper of zelfs een andere provider/kabelboer.... bellen naar kpn klantenservice is al helemaal een drama in de avond. En daar laten ze jenog vet betalen om een half uur in de wacht gezet te worden.…

 

Hallo @Mdn666 ik weet niet welk nummer jij belt om KPN te bereiken, maar KPN kun je altijd gratis bellen via 0800 0402, via Twitter, via Facebook of de chatfunctie.

 

@Mdn666 Resetten modem en adaptor werkt soms.

Met adaptor bedoelt u het glasvezelkastje, de NT ?

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Mdn666 en welkom hier op ons forum :)

Zoals @JanD al terecht aangeeft, kun je ons bereiken op het gratis nummer 0800 0402. Waarschijnlijk heb je eerder met een zogenaamde doorverbindservice gebeld en dat kan in de kosten lopen. Sla ons nummer in ieder geval op zodat je zeker weet dat je geen onnodige kosten meer gaat maken wanneer je telefonisch contact met ons zoekt. 

Maar het is uiteraard niet de bedoeling dat je verbinding zo instabiel is dus goed dat je hier melding van maakt. Of dit te maken heeft met het feit dat er bij jou in de buurt nieuwe klanten worden aangesloten op glas, betwijfel ik wel omdat je aangeeft dat de instabiliteit plaatsvindt tussen 21.00 en 00.00. Je geeft verder nog dat het resetten van het modem en de adapter soms helpt; wat bedoel je in dit geval met de adapter? Het glasvezel (NT) kastje? 

Reputatie 7
Badge +10

Hoe leg de link tussen nieuw aangesloten klant en uitval van jouw verbinding? Hoe weet je dat?

Gaat het toevallig om een Box12 die zichzelf compleet opnieuw opstart?

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Mdn666, wat is op dit moment de status?