Beantwoord

Glasvezel via Fritz!Box 5490 (mogelijk en/of zinvol?)

  • 14 June 2020
  • 3 reacties
  • 607 keer bekeken

Ik heb het forum rondgezocht, maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden.

 

Ik heb een Fritz!Box 5490, die ik sinds kort rechtstreeks kan aansluiten op de NT van KPN (via LAN1). Dit werkt prima! Nu heeft de 5490 ook de mogelijkheid om glasvezel er rechtstreeks op aan te sluiten.

Mijn vraag:

Is het mogelijk om rechtstreeks de glasvezelkabel op de Fritzbox aan te sluiten (en de NT van KPN dan waarschijnlijk over te slaan/weg te laten)? 

En aanvullend hierop de vraag hoe zinvol dit überhaupt is. Kan dit bijvoorbeeld nog een verbetering geven in stabiliteit/snelheid? Of maakt het geen verschil?

Nogmaals, alles werkt nu prima. Maar als er nog verbeteringen te maken zijn met de apparatuur die ik toch al heb, dan kijk ik hier natuurlijk graag naar:-)

Dank alvast voor jullie reacties!

icon

Beste antwoord door Anonymous 14 June 2020, 12:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hallo @Johnvdb_ , de glasvezelkast van KPN maakt onderdeel uit van de infrastructuur van het glasvezelsysteem in je huis en die kan en mag niet verwijderd worden.

Het verstandigste is dus je FritzBox als router er achter aan te sluiten.

 

 

Reputatie 7

Als je een GPON aansluiting hebt dan kan de NTU er niet tussenuit gehaald worden.

Heb je een AON aansluiting dan kan dat wel maar mijns inziens levert dat alleen maar nadelen op. Mocht je een keer een storing hebben en contact hebben met klantenservice dan zullen ze je al snel vragen om jouw Experia Box aan te sluiten en dan moet je dus ook de NTU weer terugplaatsen. 

Dank voor de snelle reacties! Dan laat ik het gewoon zitten zoals het nu zit:-)