Beantwoord

Glasvezelaanleg in Zeeland (Middelburg)

  • 22 August 2020
  • 10 reacties
  • 1353 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Goedendag,

Allereerst wil ik zeggen dat ik tevreden ben met KPN en de geboden kwaliteit. Dus van mijn zijde geen klagen.

Maar vraag me wel af wanneer KPN serieus glasvezel gaat aanleggen in Zeeland (Middelburg). Waarom vraag ik dit, nou omdat ik onlangs een schrijven heb gehad van Delta Fiber dat ze glasvezel gaan aanleggen in mijn wijk en mij hebben gevraagd of ze alvast de glasvezelkabel mogen aanleggen/ doortrekken tot in mijn huis. Dit omdat Delta Fibel de coax definitief kan afsluiten. 

Het valt me wel op dat Delta Fiber de laatste tijd snel door pakt betreffende vernieuwingen op digitale snelweg. 

Let wel ik ben tevreden met de geboden kwaliteit van KPN en zie tot op heden ook geen redenen om over te stappen, maar vind wel dat KPN, ten minste zo lijk het een te afwachtende houding aanneemt .

 

 

icon

Beste antwoord door Ward_ 25 August 2020, 17:21

Bekijk origineel

10 reacties

Hallo @AlexD71 , als Delta bij jou glas gaat aanleggen, gaat KPN dat niet doen, dus als je dan glas wilt hebben moet je overstappen naar Delta.

Je kunt ook eens via onderstaande link eens kijken of KPNNetwerk plannen heeft binnen jouw regio en je kunt bij KPNNetwerk een gratis nieuwsbrief ontvangen, dan weet je als eerste wanneer er wat gaat gebeuren, als er al wat gaat gebeuren, maar gezien de plannen van Delta twijfel ik.

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

en

https://www.kpnnetwerk.nl/

 

Succes

Reputatie 2
Badge

Goedendag @JanD, waarom zou KPN dat niet doen ? Delta Fiber doet dit om hun coax netwerk te vervangen. KPN daarin tegen zou in dit geval 3 dingen kunnen doen, 1 gebruik maken van het glasvezelnetwerk Delta Fiber (volgens bronnen wil Delta Fiber deze gaan openstellen), 2 toch nog zelf glasvezel aanleggen, voor hun netwerk te versterken (nog stabieler). 3 wat KPN al langer doet, niets.  In dit laatste zou KPN in (wederom) z’n eigen vingers snijden en meer klanten kunnen gaan verliezen. Want er zijn best wat aardig wat Zeeuwen die graag op het glasvezelnetwerk willen (hogere snelheden). Daarbij vind ik het commercieel en niet/ weinig concurrerend overkomen. Daarbij heeft KPN bij mij al tot het straatkast al glasvezel liggen, dus even doortrekken naar de woningen is een kleinere stap. 

Maar zoals ik al eerder aangaf ben ik tevreden wat KPN mij bied. Verder vind de opmerking dat ik het wil hebben dat ik dan maar moet over stappen, niet bepaald klant bindend, als een medewerker van KPN dat tegen mij zou zeggen, zou ik zeggen prima ik ga de overstap regelen. 

 

Reputatie 7

Hah @AlexD71, wat fijn om te horen dat je zeer tevreden bent met onze service. Daar zijn we ook zeer trots op, dank voor het mooie compliment!  :blush:

Begrijpelijk is jouw vraag, vele consumenten zien de voordelen van glasvezel en willen daar dan ook graag op aangesloten worden. Ik ken niet precies de inhoud van de overwegingen die wij in jouw regio maken om de telco infra up te graden voor koper, of misschien zelfs naar glas. Maar daar kan @Ward_ vast meer over vertellen in ‘algemene termen’ :) 

Reputatie 7
Badge +10

Zoals bekend is KPN vol gas bezig met de aanleg van glasvezel. Maar je kan niet overal tegelijk bezig zijn dus er worden keuzes in de tijd gemaakt. Wellicht dat Zeeland daarbij wat achterblijft maar dat komt ongetwijfeld ook juist door Delta. Als er al een ander glasvezelnetwerk ligt is het toch net iets minder interessant om snel aan te gaan leggen.

Dat gezegd hebbende is het ook niet zo dat we Zeeland links laten liggen. Zo zijn we vandaag begonnen met de aanleg van Terneuzen en onlangs ook Yerseke.

Er komen vast nog meer plaatsen maar daar mag ik nog niks over zeggen.

En uiteraard blijven we alle nieuwbouwprojecten van enige omvang ook voorzien van KPN Glasvezel.

Reputatie 7

Hoi Ward, dank voor je toevoeging. Heb je er wat aan, Alex? 

Reputatie 2
Badge

Hoi Ward, dank voor je toevoeging. Heb je er wat aan, Alex? 


Goedendag, Heb er wat aan, maar lees ook berichten dat Delta Fiber en KPN soms samenwerken betreffende glasvezel. Misschien is het wat betreft in Middelburg en omgeving (andere delen van Zeeland) een interessante idee om ook hier in Zeeland te gaan samenwerken. Het is maar een idee natuurlijk. 

Reputatie 7

Hoi @AlexD71, bedankt voor het meedenken.

KPN NetwerkNL levert het glasvezel- en kopernetwerk voor KPN, en andere partijen. We streven ernaar om zoveel mogelijk huishouders aan te sluiten op het razendsnelle glasvezelnetwerk. Daarom werken we soms met lokale glasvezelaanbieders. Voor zover ik weet hebben we geen samenwerkingen met Delta Fiber gehad. Of @Ward_ moet dat ontkrachten. Hier vind je meer informatie over de verschillende aanbieders waarmee we wel samenwerken.

Reputatie 7
Badge +10

Om dat te nuanceren moet je weten dat Delta Fiber valt onder het bedrijf EQT, samen met Caiway. EQT nam een tijd geleden alle activiteiten over van CIF waaronder Caiway en hebben dat samengevoegd met een ander gekocht bedrijf, nl Delta.

KPN heeft in het verleden op een paar plaatsen geprobeerd samen te werken met CIF (nu dus EQT). In Almelo is een proef geweest en in Harderwijk levert KPN op het hele netwerk dat daar ooit deels van CIF was.

De proef in Almelo is bij een proef gebleven en in Harderwijk is CIF uitgekocht door CAI Harderwijk die daarmee eigenaar van het netwerk zijn. KPN werkt daar nu dus alleen samen met CAI Harderwijk.

 

Dus nee, KPN heeft momenteel geen samenwerkingen met Delta Fiber of aanverwante bedrijven in de EQT groep.

 

Wel is het zo dat er nog een ander bedrijf is dat met de naam “Delta Infratechniek”. Zij leggen netwerken aan in diverse buitengebieden onder de naam “Digitale Stad” en daarmee werkt KPN wel degelijk samen om diensten te leveren. Ik snap dat hier snel een misverstand in kan ontstaan qua naam.

Reputatie 7

Dank voor je uitgebreide toelichting Ward! Duidelijk verhaal zo :)

Aangezien wij binnenkort naar Middelburg verhuizen waren wij benieuwd of in onze straat door KPN glasvezel wordt aangelegd. Wij hebben daarop onze postcode en huisnummer ingevuld om op de hoogte gehouden te worden van de vorderingen( 4332DW huisnr 29 Veersepoort)

Eergisteren kregen wij een mail van KPN netwerk NL waarin gesteld wordt dat men in onze straat klaar was met de werkzaamheden en dat wij voorzien kunnen worden van sneller en betrouwbaarder internet.

Wanneer ik echter op de postcodecheck kijk wordt alleen de “oude” verbinding aangeboden!

Wij verhuizen in januari 2021. Kunnen we dan kiezen voor glasvezel van KPN? 
 

Reageer