Beantwoord

Glasvezelaansluiting in meterkast

  • 7 January 2020
  • 9 reacties
  • 501 keer bekeken

Hoi,

Sinds een week woon ik samen met mijn vriendin in een nieuw appartement in Deventer. Wij hebben internet/tv aangevraagd bij KPN waarvoor de monteur aanstaande vrijdag komt. Het witte kastje waarop staat ‘glasvezelaansluiting’ hangt buiten onze woning in de meterkast verderop in de gang. Deze is dus al aanwezig evenals een kabel die loopt van die meterkast naar de berging in onze woning waar de router op kan worden aangesloten. Nou begreep ik van een buurman dat er voordat we vrijdag internet kunnen hebben ook nog een stopcontact nodig is. Klopt dit? Hoor graag! 

Groet,

Koen 

icon

Beste antwoord door Dennis-L 7 January 2020, 18:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Er zit dus geen stopcontact in de meterkast buiten onze woning. Voor de helderheid!

Reputatie 6
Badge +9

Dat klopt helemaal.

Er moet een stopcontact aanwezig zijn in de buurt van de “glasvezelaansluiting”.
Dit komt omdat de converter (het kastje dat op je glasvezelaansluiting) geklikt wordt netspanning nodig heeft.

Dus de monteur van KPN kan vrijdag de installatie nog niet doen?

Badge +19

Als jij zorgt dat er een stopcontact is wel. Anders niet

 

Reputatie 7
Badge +24

Desnoods tijdelijk ff verlengsnoertje uitleggen. Zodat de monteur gewoon zn werk kan doen, aansluiten en testen of het werkt.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @KoenB 

De KPN monteur mag zelf een wandcontactdoos aanleggen en ook in de groepenkast werken, hij/zij is daartoe opgeleid en bevoegd. Half jaar geleden heeft de KPN monteur dit ook gedaan bij naaste familie van mij.

Groet, Folkert

@fdpg1963 Thanks voor de reactie. Dat is dus iets wat we vrijdag met hem kunnen regelen en laten aansluiten?

Reputatie 5
Badge +4

Klopt @KoenB , de monteur heeft installatiemateriaal bij zich.  Ik had het wel tevoren telefonisch doorgegeven via de klantenservice maar dat was volgens mij niet echt nodig. De monteurs hebben standaard 2 uur gereserveerd om alles aan te sluiten.

Bij mijn familie en mijzelf heb ik enkel positieve ervaringen met KPN. Ze hebben eigen monteurs en ze gaan pas weg als alles werkt.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @KoenB, welkom hier. En wat leuk dat jullie samen gaan wonen, gefeliciteerd. 

Nu wil je hier graag een internetverbinding bij via glasvezel. Bij de glasvezelaansluiting dient inderdaad een stopcontact aanwezig te zien. Deze kan je zelf aan (laten) leggen. Eventueel kan de monteur deze ook aansluiten, maar dan zijn er wel kosten aan verbonden. Zie daarvoor onze pagina over de installatiemonteur