In mijn nieuwbouwwijk ('t Laar te Julianadorp, 1787RJ) zie ik iedereen naar Ziggo gaan.🤔
Iedereen heeft wel de oranje kabel in de meterkast maar die is niet afgemonteerd en die van Ziggo wel.
Lijkt mij een gemiste kans aan het worden voor KPN,......!
Mijn vraag is daarom ook; "hoe kan ik het afmonteren v/d glasvezel (laten) bespoedigen zodat ik aangesloten kan worden?".
Of kan ik beter naar Ziggo gaan?
Beantwoord
Glasvezelaansluiting nieuwbouwwijk
Beste antwoord door Ward_
Er wordt geen project gereed gemeld of zoiets.
KPN NetwerkNL (voorheen Reggefiber) pakt het project zelf op en via de combi-aannemer voor alle nutsbedrijven wordt eerst het hoofdnet gelegd en later bij de oplevering van de woningen wordt ook de glasvezelkabel naar binnen gebracht. Zodra de adressen in de wijk bekend zijn worden deze toegevoegd aan de database en als het goed is zijn deze dan ook zichtbaar voor providers (zoals KPN zelf). Bij de meeste nieuwbouwwoningen kan je ook al bestellen voordat de woningen aangesloten zijn.Dat zie ik hier ook als ik deze postcode intoets. Glasvezel is bestelbaar maar nog niet aangesloten.
Na het binnenbrengen van de glasvezel is de aannemer van KPN NetwerkNL degene die de laatste stap moet maken door het afmonteren van de kabel en het gereed melden in de database van KPN Netwerk NL.
Als je vooraf al had besteld dan zal deze aannemer bij het afmonteren van de aansluiting ook meteen de actieve component, de mediaconverter, erbij plaatsen en je in de wijkcentrale doorverbinden, zodat je als bewoner eventueel zelf de Experiabox kan aansluiten en alles kan gaan werken.
Zo te zien is deze laatste stap (afmonteren en opleveren) nog niet uitgevoerd.
Bekijk origineelKPN NetwerkNL (voorheen Reggefiber) pakt het project zelf op en via de combi-aannemer voor alle nutsbedrijven wordt eerst het hoofdnet gelegd en later bij de oplevering van de woningen wordt ook de glasvezelkabel naar binnen gebracht. Zodra de adressen in de wijk bekend zijn worden deze toegevoegd aan de database en als het goed is zijn deze dan ook zichtbaar voor providers (zoals KPN zelf). Bij de meeste nieuwbouwwoningen kan je ook al bestellen voordat de woningen aangesloten zijn.Dat zie ik hier ook als ik deze postcode intoets. Glasvezel is bestelbaar maar nog niet aangesloten.
Na het binnenbrengen van de glasvezel is de aannemer van KPN NetwerkNL degene die de laatste stap moet maken door het afmonteren van de kabel en het gereed melden in de database van KPN Netwerk NL.
Als je vooraf al had besteld dan zal deze aannemer bij het afmonteren van de aansluiting ook meteen de actieve component, de mediaconverter, erbij plaatsen en je in de wijkcentrale doorverbinden, zodat je als bewoner eventueel zelf de Experiabox kan aansluiten en alles kan gaan werken.
Zo te zien is deze laatste stap (afmonteren en opleveren) nog niet uitgevoerd.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.