Vraag

Glasvezelkabel aanwezig, kastje ontbreekt (nieuwbouwwoning)

  • 2 November 2021
  • 13 reacties
  • 380 keer bekeken

Goedemorgen KPN,

In oktober hebben wij aangegeven eind november te verhuizen naar onze nieuwbouwwoning. Bij oplevering van het huis was al snel gebleken dat de glasvezelverbinding niet aanwezig was. Bij onze buren (vanuit hetzelfde bouwproject) lag er al wel glasvezelverbinding aangesloten.

Via de aannemer van het nieuwbouwproject is het uiteindelijk gelukt om glasvezelverbinding bij ons in de meterkast te krijgen (zie foto). Alleen ontbreekt nog het kastje waar de kabel naartoe moet gaan…

Kunnen jullie aangeven wanneer dit gemonteerd gaat worden? Aangezien eind november er al aan zit te komen. En wij uiteraard graag bij de verhuizing al van het internet gebruik willen maken.
 

 

Met vriendelijke groet,


Dennis


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Dennis89 Dit forum is voor de provider KPN en niet de netwerkafdeling. Omdat jij een klant ben en een verhuizing hebt aangevraagd kan de provider in theorie wel navraag doen bij KPN Netwerk over wanneer de aansluiting klaar zal zijn, maar het is sneller en vaak minder frustrerend om zelf even de klantenservice van KPN Netwerk te contacteren middels onderstaande gegevens:

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/             (scroll naar beneden voor contactmogelijkheden)

 

PS: Mocht je monteurs van Volker Wessels of een andere glasvezelaannemer in de wijk bezig zien, schroom dan niet om ze te vragen wanneer ze jouw woning willen gaan afronden. Of anders vragen naar hun uitvoerder die die vraag zou kunnen beantwoorden. Het is niet zoals het zou moeten maar levert soms verrassen sneller resultaat op.

 

Hoi Ward,

Bedankt voor de reactie. Inmiddels heb ik telefonisch contact gehad met KPN Netwerk. Zij dienen een verzoek in bij de glasvezelaannemer om ons terug te bellen voor het maken van een afspraak.

Ik ben benieuwd. Wij wachten het weer even af.

Met vriendelijke groet,

Dennis

Goedemorgen KPN,

Toch nog een aanvullende vraag. Als ik kijk bij '’Status bestelling (internet)'’ zie ik staan dat aansluiten pas mogelijk is vanaf 10 december 2021, maar wij verhuizen 26 november 2021. Kunnen jullie dit aanpassen?

Ondertussen hebben wij KPN Netwerk en Volker Wessels benaderd om contact met ons op te nemen voor het maken van een afspraak. Dan is het monteren van het glasvezelkastje hopelijk ook nog op tijd geregeld.


Met vriendelijke groet,

Dennis

 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Dennis89! Welkom op ons Forum. Ik kan wel even met je meekijken waarom de aansluitdatum pas 10-12 is. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer is voldoende. Je kunt de laatstr 3-cijfers toevoegen aan ‘Persoonlijke Opmerkingen’. 

Hoor graag!

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat je heel blij mag zijn als je voor de kerst internet hebt...

Hoi Lisa,

Ik heb de opgevraagde informatie zojuist in mijn profiel aangevuld. 

Mvg, 

Dennis

Reputatie 7
Badge +17

@Dennis89 Dit heeft met de extra werkzaamheden te maken. Ik kan helaas niet meer inzien dan dit. Ik zie dat je 1-11 een bericht hebt ontvangen van ons met daarin een direct telefoonnummer + toegangscode. De collega's achter dit nummer hebben meer inzicht in de situatie en planningen. Heb je hier al heen gebeld? 

Hoi Lisa,

Bedankt voor het uitzoeken. Wij hebben geen direct telefoonnummer + toegangscode ontvangen. Zou je die eventueel nogmaals aan mij kunnen aanbieden? Mogelijk via een prive bericht, of email? Dan ga ik direct bellen om de werkzaamheden af te laten maken. 

Met vriendelijke groet

Dennis

Reputatie 7
Badge +17

Hoi! Ik heb de mail nogmaals naar je toegestuurd. Kun je de mailbox eens checken of je de mail nu ziet staan? 

Hoi Lisa,

Bedankt. Ik heb het ontvangen en inmiddels ook contact gehad met één van jouw collega's. Zij verwees mij door naar VolkerWessels, de partij die bij ons in opdracht van KPN Netwerk het glasvezelnetwerk verzorgt.  

Vanochtend VolkerWessels gebeld, die direct aangaf mij niet verder te kunnen helpen met het maken van een nieuwe afspraak rondom het afmaken van hun werkzaamheden. Er moet een casenummer (ticket), vanuit KPN Netwerk komen. Dan kunnen zij mij verder helpen.

Zojuist weer gebeld met het nummer + code die ik in jouw mail heb gekregen. Jouw collega daar gaf aan dat ik daar met KPN Provider spreek, en niet met KPN Netwerk. Dat ik het beste dan weer contact op kan nemen met KPN Netwerk. Hij heeft mij wel verder geholpen met het alvast activeren van een noodpakket. Wat ik natuurlijk waardeer. Al krijg ik wel direct het gevoel dat dit voorlopig nog niet opgelost gaat zijn…

Ik ga straks wel weer bellen met KPN Netwerk. Maar ik wil wel aangeven dat het een ontzettend moeilijk proces is om iets, wat in mijn ogen niet zo moeilijk hoeft te zijn, voor elkaar te krijgen. Namelijk het maken van een afspraak om werkzaamheden die al deels af zijn, af te krijgen → afmonteren van een kastje voor de glasvezelverbinding in mijn meterkast. Waarbij mijn buren (ook nieuwbouw) al allemaal over zijn.

Daarbij begrijp ik dat jullie 2 verschillende bedrijven zijn (provider en netwerk). Maar hierdoor wordt je echt van het kastje naar de muur gestuurd. 

Groet,

Dennis


 

 

Update: Inmiddels een ticketnummer verkregen vanuit KPN Netwerk. Maar volgens VolkerWessels onbekend in hun systeem, dus ze kunnen mij niet verder helpen. Dit teruggekoppeld aan KPN Netwerk, maar die geven aan mij niet verder te kunnen helpen. Er is vanuit KPN Netwerk een terugbelverzoek bij VolkerWessels ingediend. We wachten het maar weer af.. 



 

Goedemiddag,

Onlangs is er contact met ons opgenomen voor het maken van een afspraak om het glasvezelkastje op te hangen. Dit is inmiddels gebeurd. Top! 

Nu zie ik via '’Volg je bestelling'’ dat er blijkbaar een monteur op 1 december langskomt. Ik heb onlangs mijn verhuisdatum gewijzigd naar 26 November, wat ik niet meer terug zie. Mijn vraag:

  • Kan ik op 26 November mijn huidige (KPN)modem mee verhuizen naar het nieuwe adres en daar aansluiten?
  • Als ik dit doe, is het internet dan vanaf 26 November al actief?

Ik hoor het graag van jullie,

Dennis

Hallo @Dennis89 je zou kunnen proberen de monteursafspraak te vervroegen, anders is de verbinding pas actief vanaf 1 december a.s.

In ‘volg je bestelling’ kun je ook de monteursafspraak wijzigen, anders telefonisch via 0800 0402.

Succes.