Beantwoord

Lampjes op glasvezelkast

  • 18 May 2021
  • 7 reacties
  • 920 keer bekeken

Gister is de laatste stap van glasvezel afgerond. De monteur zei dat er 3 groene lampjes moeten gaan branden. Constant.dit is niet het geval. Alleen power brandt en PON knippert. Ik heb wel internet. Werkt glasvezel nu?

icon

Beste antwoord door NHendriks 5 June 2021, 12:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi Martijn. Welkom op het forum.

De monteur heeft dus jouw modem op het glasvezelkastje aangesloten? Alle diensten werken?

Ik wil kijk het graag voor je na en ik kan de lijn wel even doormeten. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?

Klopt Nokia kastje is aangesloten en allle diensten werken. Maar hij zij dat 3lampjes constant moesten gaan branden en ik zie alleen power die brandt en PON die knippert. Ik heb mn profiel aangevuld,

Hoi @Martijn110 . Ik krijg het vermoeden dat je experiabox nog niet succesvol gekoppeld is.

Kun jij het apparaat een zogenaamde harde reset geven? Daarna even een half uurtje wachten en kijken of de lampjes nu wel branden. 

Handmatig je modem resetten

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Dag Erwin, ik heb de harde reset uitgevoerd maar zonder resultaat. Ik zie geen 3 lampjes continu branden. Ik krijg nu ook mail van KPN dat  ik mijn glasvezel niet gebruik. Wat nu? 

Gebruik ik dan nu nog gewoon koper? En kan ik er 100% vanuit gaan dat dit niet wordt opgeheven ineens? Ik werk thuis en kan niet zonder internet.

 

vr grt Martijn

 

@Martijn110 Kan ik je nu even bellen?

Ik heb niks meer gehoord, @Martijn110 . Hoe is de situatie nu?

Reputatie 7
Badge +11

Als PON knippert dan kunnen er verschillende dingen aan de hand zijn;

  • Het activeren op het netwerk is niet gelukt
  • Het activeren op het netwerk is nog niet gedaan
  • Het activeren is gelukt maar er komt het verkeerde licht binnen
    • Dit gebeurd vrijwel nooit, dit is het geval als je verbinding verkeerd gepatcht zit in de centrale

 

Kwam de monteur voor een migratie van DSL naar glasvezel? Dan acht ik de kans groot dat je nu nog op DSL zit als het lampje bij LAN op de Nokia ONT niet brandt zit daar ook geen modem op aangesloten.