Beantwoord

Glasvezelsnelheid verhoogd naar 1GB/s, maar de upload blijft hangen op 500

  • 22 March 2023
  • 8 reacties
  • 330 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 4 reacties

Download is verhoogd conform berichtvan KPN naar 1Gb/s. Upload is nog steeds 500Mb/s. Ook als ik rechtstreeks op Experiabox zit.

icon

Beste antwoord door PNF 29 March 2023, 10:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @PNF haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en daarna herstarten, dat heeft soms effect.

Succes.

 

Heb ik ook al gedaan (gisterenavond, was ik vergeten te vermelden).  Upload blijft op 500Mb/s

 

Ik heb al een week 1Gb/s down (en da’s mooi) maar helaas nog steeds die 500 Mb/s Up. 

Volgens email van KPN zou  Up&Down 1Gb/s moeten zijn.

Modem reset en rechtstreeks op Experiabox geven nog steeds die 500 Mb/s Up. 

Ik denk dat KPN die Up nog niet goed heeft ingesteld.

Hieronder meetresultaat:

 

Reputatie 7
Badge +30

 Welkom hier @PNF!

Ik denk dat KPN die Up nog niet goed heeft ingesteld.

Dit is niet een ding. Als de wijziging naar 1 Gbit is voltooid, dan heb je gewoon 1 Gbit voor beide. Er is niet een aparte instelling voor down en up die we allebei moeten aanpassen, het is een geheel. 

 

Dus als jouw down wel goed is, dan zou de up ook goed moeten zijn.

Hieronder meetresultaat:

 

 

Dit heb je, zie ik, gemeten met onze speedtest. Bekabeld gemeten, rechtstreeks op de Experia Box neem ik aan?

Wil je jouw forumprofiel eens invullen? Dan kan ik aan onze kant even meekijken.

Solved: Ik had een oude Experia-modem die de UpLoad beperkte tot 500 Mbps. Nieuwe ExperiaBox ontvangen en het werkt als een zonnetje.

 

Reputatie 7
Badge +30

Ah! Fijn dat de oplossing dan toch nog zo makkelijk was ;-).

Ik heb ook hetzelfde uitdaging, verhoging naar 1 Gb maar blijf hangen op 400 tot 500Mb voor zowel up als download.

Met laptop en cat 5e kabel rechtstreeks getest in de modem en helaas geen hogere snelheid. test heb ik alle 4 poorten uitgevoerd.

Zou het aan mijn V10 kunnen liggen?

Reputatie 3

Solved: Ik had een oude Experia-modem die de UpLoad beperkte tot 500 Mbps. Nieuwe ExperiaBox ontvangen en het werkt als een zonnetje.

 

Welke Experia box had je en welke heb je nu? Ik heb ook wat probleempjes met mijn V10a en zou graag een nieuwe willen, maar KPN zegt de hele tijd, dat dit niet mogelijk is. Dus hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Als er iemand van KPN meeleest, mag ik een nieuwe ExperiaBox?

 

Ik heb een V10a en ik heb dezelfde issue. Al factory reset gedaan, andere DNS, reboot gedaan, etc. Niets lijkt te helpen. Denk dat wij hetzelfde probleem hebben.

 

Admin: beide losse berichten samengevoegd in deze