Beantwoord

glasvezelverbinding en glasvezelabonnement

  • 6 February 2019
  • 3 reacties
  • 140 keer bekeken

Ik heb momenteel Internet + Bellen van KPN via de ADSL-lijn. Waar ik woon gaat binnenkort een glasvezelnetwerk aangelegd worden door Glasdraad. Ik overweeg om me in te schrijven voor een glasvezelverbinding van Glasdraad.


vraag 1:
Ik begrijp uit de informatie van Glasdraad dat ik dan een glasvezelabonnement bij één van de serviceproviders moet nemen. Maar in de email d.d. 24-01-2019 die ik van KPN kreeg (zie hieronder) lees ik:

"Wat verandert er voor mij? Wanneer je kiest voor Glasvezel Internet blijft je bestaande pakket en je huidige maandbedrag ongewijzigd.".

Ook lees ik op https://www.kpn.com/internet/glasvezel.htm?kk=ja&campaignid=em:d=05022019:mk=cm:cn=10692:ds=kpn_10692_lead_bb+%E2%80%93+glasvezel+komt:typ=service:pos=103:

"Wat zijn de kosten van glasvezel? Is het echt gratis? Wanneer er op jouw adres glasvezel internet mogelijk is, dan krijg je je internet automatisch via deze verbinding. Vroeger kostte dit geld, inmiddels krijg je van ons gewoon standaard de beste verbinding mogelijk. Glasvezel is dus gratis. Mocht je een upgrade in je internetsnelheid willen (tot 500 Mbit/s) dan kun je een extra internetpakket kiezen."

De informatie van KPN lijkt in tegenspraak met die van Glasdraad. Kunt u bevestigen dat ik, wanneer ik me inschrijf voor glasvezel van Glasdraad, inderdaad mijn bestaande pakket en huidige maandbedrag bij KPN ongewijzigd blijven, en dat ik dan niet persé op een duurder glasvezelabonnement van KPN hoef over te stappen?

B.v.d., Theodeman01
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 7 February 2019, 19:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@Theodeman01, ik zie niet direct een tegenspraak in de informatie. Je kunt ervoor kiezen om je huidige abonnement met, neem ik aan, lage internetsnelheden te behouden. Ook al zou je met glasvezel gebruik kunnen maken van veel hogere internetsnelheden.
Pas als je naar snelheden van 100 Mbit/s, 200 Mbit/s of zelfs 500 Mbit/s zou willen upgraden ga je tot € 12,99 per maand extra betalen.
Dank voor reactie. Inderdaad niet een harde tegenstelling, maar ik zoek bevestiging van de indruk die ik krijg dat ik ervoor kan kiezen om "mijn bestaande pakket en huidige maandbedrag ongewijzigd" te laten. U lijkt dat te bevestigen, ik hoop het ook van KPN zelf bevestigd te krijgen.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Theodeman, welkom op het forum. De kosten van je abonnement zullen hetzelfde blijven, we hebben verder geen duurdere abonnement puur omdat je dat via glasvezel zult afnemen. Wel kun je via glasvezel hogere snelheden afnemen indien je dit wenst. Dit staat verder los van de koste die Glasdraad in rekening brengt voor de aanleg.