Beantwoord

Haperende WiFi verbinding

  • 13 March 2021
  • 11 reacties
  • 206 keer bekeken

Kwaliteit KPN? Kan KPN wel waarmaken wat ze beloven? Weer geen probleemloos internet

Zie vraag

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Jose_ 25 March 2021, 12:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Alexanderal, van harte welkom hier.

Ik lees in het onderwerp van je topic dat je problemen hebt met internet. Dat is niet fijn, goed dat je aan de bel trekt. Kan je me meer vertellen over wat er precies aan de hand is? Gebruik je internet via een kabel, draadloos, of beide? En heb je al dingen geprobeerd om het op te lossen, en zo ja, wat dan precies? Dan help ik je graag veder.

Hoi , Kpn nu zo’n 12 jaar, op een defect modem jaren geleden nooit geen problemen. Zelfs WiFi verbeteren met de zwarte versterkers ging redelijk probleemloos. En zo 5 weken geleden begint het gedoe met in thuis netwerk,. Haperende WiFi, en ook een slecht tot geen  bekabeld netwerk. Dus een nieuw modem wordt maar een ophaalpunt gestuurd alwaar wij kunnen halen.. ik bel nog of het nieuwe modem geen problemen gaat geven met de twee WiFi versterkers, wordt mij verzekerd dat dit niet het geval zal zijn want mijn naam en wachtwoord zijn in het nieuw modem ingebakken. En idd het lijkt goed,.. totdat al snel

blijkt dat WiFi gewoon niet van de grond komt,.. na vele chat gesprekken met kpn …bel ik nog eens en zo spreken we een nieuw abonnement af we gaan naar 500 mbit en dan heb ik een super WiFi versterker nodig en zo wordt  wordt ons een monteur toegezegd omdat er voor de glasvezel iets in huis moet worden omgebouwd. En dan word ik op een avond gebeld door de backoffice waarom ik een monteur nodig heb,.. want als deze komt moet hij wel betaald worden,.. ik sprakeloos. Huh ik zou een monteur krijgen om ook iets aan het glasvezel te doen. Nou ik zal het wel gedroomd hebben want ik zie deze man nergens in de planning. Waarop ik terug bel met het teruglezen van een chat waarop ik hoor ik ga dit verder uit zoeken maar u ziet vanzelf of er wel een monteur komt. Zo bel ik nog maar eens en krijg ik S’avonds een lieve dame aan de lijn die samen met mij inlogt en zo ziet dat ze een versterker niet kan bereiken, iets met wachtwoorden. Ik moet er een aanmaken maar dat lukt zelfs met hulp van die lieve dame niet. En zo zegt ze ik vermoed dat alles veroorzaakt wordt door die WiFi versterkers en zo meld Ze dat de monteur deze kan vervangen,... 

 

en dan is de lang verwachte monteur er. De GlasveZel module wordt gewisseld en dan komt de zwarte WiFi versterker een bod…. maar u (ik) zegt ook een witte superwifi ontvangen te hebben. Zo krijg ik een bliksem uitleg over de mesh technology maar dan heeft u wel wel twee superwifis nodig. 1? Nee een heeft geen zin. Oh waarom dan ,… ik besluit dus om een tweede superwifi aan te schaffen en ja hoor 500 mbit… een versterker op zolder en 1 in de ruin en na een dag zou dat ook bekabeld ook 500 zijn .

nee dus,... 

niet allen dat zo waren we opnemen kwijt en zo belt mijn vrouw en regelt iets voor ons abonnement en 1 superwifi die gecrediteerd wordt. 
en zo blijkt wifi tich weer problemen te geven,.. 

toen ik afgelopen zaterdag avond of vrijdag avond belde kreeg is eerst een dame aan de lijn die begon over de juiste naam en wachtwoord in mijn versterkers zetten toen ik zei dat dat helemaal niet aan de orde  was en ik gewoon zei toe te zijn aan ziggo,.. en zo plaatste ik dat bericht waar u nu naar referereerd,… en daar komt de 2e lieverd maar nu een meneer die luisterde en doorvragen en zo was het volgende de oorzaak van het haperende WiFi… 

als er twee superfiwifi versterker geplast zijn dan moet er 1 naast het modem staan en de ander Ver weg. 
 

bij ons staat beide versterkers Ver weg en de radio’s van het modem staat ook nog aan,.. deze configuratie  was door de monteur zo geïnstalleerd.

 

oplossing: een derde superwifi naast het modem plaatsen en de radio’s het modem uitzetten gaan alle problemen  verhelpen. Versturen 3 WiFi punt kon niet meteen maar kon deze met twee weken tegemoet zien.

 

Meneer Kpn u mag Cris wel een bonus geven, de wijze waarop hij mij in alle rust tot op de bodem van ons netwerk bracht om zo achter de grond oorzaak van ons problemen bloot te leggen chapeau!!!!

 

Ik ga er idd vanuit dat wanneer ik de derde superwifi binnen heb de problemen zijn opgelost. 
 

zo niet dan bel ik en vraag ik naar Cris,.. fijne avond

groet van een bijna ex klant... 
 

 


 

Alexandra? Wat vind je daar nu van? Dus komt er antwoord op mijn vraag ?

Reputatie 7
Badge +19

@Alexanderal We doen ons best om je hier zo snel mogelijk te helpen, het gaat op het forum echter minder snel dan telefonisch of via chat. Meestal kan je binnen een paar dagen een reactie in je topic verwachten.

Ik vind het jammer dat 't zo stroef verlopen is. Het is wel fijn om te horen dat je uiteindelijk afgelopen weekend goed geholpen bent door deze collega van de klantenservice. Ik zal het compliment aan mijn collega doorgeven. Ik ga er ook vanuit dat 't straks goed werkt met het derde SuperWiFi punt erbij. Mocht je daarna onverhoopt toch ergens tegen aan lopen of vragen hebben, laat het dan gerust weten.

Nu 7 weken problemen hé,… het wordt waarschijnlijk. Over een week opgelost dan 2 maanden gedoe en ergenis…  🥴

Wachtend op de 3e, treffen we het vanavond niet.de een na de ander geen WiFi,… toch eigenlijk nog geen antwoord op mijn vraag ,..

 

Krijg ik de vraag , waarom is lampje niet groen,.. geen idee toch tijd voor ziggo ? 
 

hier blijft het ook stil 🥴

Nu is de versterker rood … en geen WiFi daar meer 

Gister avond avond 1e  24 min aan de tel met kpn

na reset weer 36 met een ander aan de telefoon.

beide gesprekken probleem niet opgelost. Halve WiFi nu en wachten op

3e WiFi punt. 

Reputatie 7
Badge +10

Goedemiddag @Alexanderal,

Vanwege afwezigheid van @Alexandra neem ik het stokje even over. Ik begrijp dat je telefonisch contact hebt gehad en dat het nog steeds niet is opgelost, maar er wel een nieuw SuperWifi punt onderweg is? Ik hoop dat dit het probleem oplost. Houd je ons op de hoogte?