Beantwoord

Heb ik al IPv6 op mijn adres?

  • 15 September 2020
  • 2 reacties
  • 111 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb al even contact gehad met de servicedesk alleen die konden mij helaas niet verder helpen.

De vraag is namelijk: Heb ik al een IPv6 adres op mijn huisadres? Zoja welk adres is dat want ik kan deze nergens vinden. Ik gebruik namelijk een eigen router de EdgeRouterX en ik weet niet of dit al standaard erin configureerd wordt, vandaar ook de vraag want dan kan ik dit wellicht handmatig doen.

 

Zou iemand van KPN of iemand die het kan achterhalen mij kunnen helpen met deze kwestie?

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 18 September 2020, 10:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Apollo. Of je al IPv6 hebt hangt af van de Experiabox die jij thuis hebt. Op dit moment zijn de V9 en V10 al in gebruik voor IPv6. De verwachting is dat vanaf dit najaar ook de V8 en de V10a in gebruik worden genomen.

Je kunt het adres achterhalen mits je over een V9 of V10 beschikt op de volgende wijze:

Stappen:

  1. Open je browser.
  2. Surf naar  ipv6.google.com (geen www ervoor)
    Wordt het zoek scherm van google geopend, dan werkt IPv6. Deze site is alleen benaderbaar via IPv6.

 

Reputatie 1

Goedemorgen @Apollo. Of je al IPv6 hebt hangt af van de Experiabox die jij thuis hebt. Op dit moment zijn de V9 en V10 al in gebruik voor IPv6. De verwachting is dat vanaf dit najaar ook de V8 en de V10a in gebruik worden genomen.

Je kunt het adres achterhalen mits je over een V9 of V10 beschikt op de volgende wijze:

Stappen:

  1. Open je browser.
  2. Surf naar  ipv6.google.com (geen www ervoor)
    Wordt het zoek scherm van google geopend, dan werkt IPv6. Deze site is alleen benaderbaar via IPv6.

 

Goedemorgen Jeroen,

 

Ik heb het inmiddels al opgelost, in iedergeval bedankt voor de moeite! :)