Beantwoord

Heb ik VPN nodig of niet?

  • 8 April 2021
  • 6 reacties
  • 214 keer bekeken

Kan iemand mij helpen. Vrienden van mij gebruiken tegenwoordig een VPN en ik vroeg me af of dit echt nodig is voor simpelweg het surfen op het web? Ik zag op https://vpn-provider.nl wel al wat informatie, maar vind het maar lastig.

 

Kan iemand helpen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door wjb 9 April 2021, 09:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

@willem pieters  Ik neem aan dat je je vrienden ook hebt gevraagd waarom ze een VPN nodig denken te hebben?  Voor simpelweg surfen op het worldwideweb heb je geen VPN nodig nee. Je kunt het gebruiken om anoniem te surfen als je je eigen IP adres niet altijd kenbaar wil laten maken. Denk aan gamers bijv. Andere uiterste is bijv. dat je er mee op het darkweb kunt surfen om zodoende je IP verborgen te houden. Je kunt het ook gebruiken om een verbinding vanuit een ander land op te starten en zodoende meer mogelijkheden te hebben om landgebonden websites te benaderen ( bijv. inloggen op Netflix Amerika ). Lang verhaal kort: als je je eigen IP adres wil verbergen neem je een VPN.

Reputatie 7

Veel mensen denken dat een VPN verbinding de aansluiting op internet veiliger maakt omdat de communicatie "versleuteld" is. Dat is echter een fabeltje, ja de communicatie tussen jouw computer en de VPN server is versleuteld maar vanaf daar gaat het gewoon onversleuteld Internet op. Voor de veiligheid hoef je het dus niet te doen.

Het enige voordeel van het gebruik van een VPN server is dat jouw IP adres niet zichtbaar is maar mijns inziens is dat alleen interessant voor fanatieke gamers aangezien er helaas nogal eens DDoS aanvallen gebruikt worden door semi-professionele gamers om hun tegenstanders te kunnen verslaan.

Reputatie 7
Badge +24

En darkweb gaat via Tor, niet via VPN. 

Als jehet veilig wil doen beiden Nick !

Reputatie 7
Badge +24

Als jehet veilig wil doen beiden Nick !

Als je paranoïde bent ...

Bedankt voor de antwoorden en de uitleg over wat VPN precies doet. Aangezien ik niet een fanatieke gamer ben en al helemaal niet op het dark web ga, is het duidelijk dat ik het niet nodig heb.