Beantwoord

Heeft mijn 2e SuperWifi-punt een ander SSID?

  • 30 August 2021
  • 4 reacties
  • 81 keer bekeken

Hallo,

Ik heb mijn eerste super wifipunt goed functioneren met een eigen SSID en ingesteld password.

Nu heb ik het 2e super wifipunt bekabeld aangesloten en 15 minuten gewacht. Het accesspoint brand netjesgroen. Daarna heb ik deze op een andere plek ik het huis gezet maar het 2e wifipunt blijft een ander SSID uitzenden.

 

Via de WPS knoppen heb ik ze ook verbonden. Dit is ook gelukt maar het 2e wifipunt blijft een ander SSID uitzenden. Hoe kan dit / wat doe ik verkeerd?

icon

Beste antwoord door debeuk2 30 August 2021, 20:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

En als je de stekker uit het stopcontact trekt is dat SSID weg?

Ja, dan is het ssid weg ja

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @debeuk2, welkom op ons forum!
Dan lijkt het er inderdaad op dat de tweede een ander SSID heeft. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Kun je hem met het paperclipknopje eens resetten en opnieuw installeren?

Opgelost met de KPN Thuis app.

Beide wifipunten opnieuw geconfigureerd met behulp van de app.

Na een succesvolle configuratie blijft de 2e wifiversterker een ander ssid uitzenden. 

 

In de KPN thuis app staat het ssid ook verkeerd. Hier heb ik de naam gewijzigd naar het juiste ssid wat de 1e wifiversterker ook uitzend en hiermee was mijn probleem verholpen.

Oorzaak: de wifiversterkers verbinden naar de kpn cloud en slaan daar ook hun configuraties op. Hierdoor kan dit dus ontstaan.

 

Â