Heel slechte verbinding.

  • 30 August 2019
  • 23 reacties
  • 352 keer bekeken

Badge
Heb normaal een verbinding koper van download 80 om upload 20. Nu al meer dan een week je wil het niet weten dat mij upload hoger is als mijn download n.l. 16,1 download en upload 20. rara wat is er bij de KPN aan de hand, wie het weet mag het zeggen. 2 monteurs zij er nu geweest en snappen er niets van.
HELP.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Eli, welkom bij ons op het forum.

rara wat is er bij de KPN aan de hand,

Ik ben ook erg benieuwd naar hoe dit kan en kijk het graag voor je na. Hoe heb je dit gemeten? Draadloos of via een kabel?

Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Badge
Dit is een paar keer gemeten met de laptop van diverse monteurs. Zowel bij deV10 als bij de computer op de 2e etage. zelfde effect.
afgelopen zaterdag ben ik gebeld door een afdeling van KPN en dat een modem a.s. maandag geruild kan worden. Waarschijnlijk kapot dit is de eerste gedachte die ik gedeeld heb met de eerste monteur, die dacht van niet.
Badge
Mijn profiel is bij deze compleet.
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel Eli. Ik zie inderdaad dat er bij nog een open melding staat, zou je hier willen laten weten wanneer je de nieuwe modem aan hebt gesloten en of dat de oplossing is?
Badge
Raar dat mijn reactie van gisteren weg is.....🤔
Als jij in de buurt van Dordrecht woont klopt jouw probleem, ik heb nl. hetzelfde, de 3e monteur heeft toegegeven dat het probleem regio gebonden is ontstaan door een update op netwerk niveau, oplossingsdatum niet bekend 😡
Reputatie 7
Badge +24
Raar dat mijn reactie van gisteren weg is.....🤔
Als jij in de buurt van Dordrecht woont klopt jouw probleem, ik heb nl. hetzelfde, de 3e monteur heeft toegegeven dat het probleem regio gebonden is ontstaan door een update op netwerk niveau, oplossingsdatum niet bekend 😡


Je reactie staat er nog. Voor de vraag waarop jij reageerde is een eigen topic aangemaakt waarin jouw reactie ook is meegenomen: https://forum.kpn.com/internet-9/trage-verbinding-dordrecht-na-update-479188 Wij hebben dit gesplitst zodat er niet meerdere zaken door elkaar lopen. Het Dordrecht probleem. Het Dordrecht probleem heeft mijn collega al opgepakt in je eigen topic.
Badge
2 september 2019, vandaag mijn nieuwe Experia (V10a) opgehaald en opnieuw alles geïnstalleerd.
Geen verbetering zichtbaar, na een paar speedtesten download 20 / upload 23 dus weer niks.
08000402 gebeld, die mij na wat info te hebben gegeven na ongeveer 7 minuten iemand van een andere afdeling mij kon zeggen dat het niet aan mijn verbinding ligt maar een foute of geen goede update bij de centrale is geïnstalleerd. Wanneer het probleem is opgelost kon men vooralsnog niet geven.
Reputatie 7
Badge +22
08000402 gebeld, die mij na wat info te hebben gegeven na ongeveer 7 minuten iemand van een andere afdeling mij kon zeggen dat het niet aan mijn verbinding ligt maar een foute of geen goede update bij de centrale is geïnstalleerd. Wanneer het probleem is opgelost kon men vooralsnog niet geven.
Dat schiet niet echt op, misschien kan @Alex_P hier achteraan gaan, en eventueel een monteur aansturen om naar de wijkkast te laten gaan. 😉
Badge
Geen idee, maar het heeft nu in ieder geval de aandacht van KPN. Meer kunnen wij niet doen.
Reputatie 7
Badge +24
Dan is dit wel gerelateerd aan de update in Dordrecht die bij bepaalde klanten traag internet opleverde. Ik ga voor je bezig, zag hier op het forum ook andere klanten uit die omgeving met deze klachten.
Badge
Ik denk niet dat het aan de wijkkast is gelegen of de wijkkast is de centrale. Maar dat denk ik niet,
we wachten het maar af.
Badge
Nog een andere ontdekking mijn oude wifi code van de V10 werkt nog steeds. Op de gisteren geïnstalleerde V10A zal nog wel in de lucht zweven. wifi van 86 best nog snel.
Reputatie 7
Badge +24
Nog een andere ontdekking mijn oude wifi code van de V10 werkt nog steeds. Op de gisteren geïnstalleerde V10A zal nog wel in de lucht zweven. wifi van 86 best nog snel.

Dat kan, zodra de modem is uitgelezen met de online service tools wordt dit ook opgeslagen voor als je een nieuwe Experiabox aansluit. Begrijp ik het goed dat je nu wel 86 Mbps haalt via WiFi? Of lees ik dit verkeerd?
Dan is dit wel gerelateerd aan de update in Dordrecht die bij bepaalde klanten traag internet opleverde. Ik ga voor je bezig, zag hier op het forum ook andere klanten uit die omgeving met deze klachten.
Beste Alex,

Is er al iets meer bekend over deze update? Ben ook woonachtig in Dordrecht en ook ik heb traag internet en regelmatig valt wifi weg.
Badge
alleen mijn wifi is altijd goed geweest.72 of 86
Niet mijn draadloos internet is nog steeds 19 download en 21 upload.
Badge
laatste zin is fout moet zijn bedraad internet is nog steeds 19 download en 21 upload.


sorry mijn fout.
Reputatie 7
Badge +22
laatste zin is fout moet zijn bedraad internet is nog steeds 19 download en 21 upload.


sorry mijn fout.

Hallo @EliTon

Heb je eens een nieuwe UTP kabel geprobeerd? (CAT6)
Reputatie 7
Badge +24
@EliTon Even dat ik het goed begrijp. Via WiFi haal je wel de volledige snelheid en bekabeld alleen niet? Dat staat dan los van de verbinding namelijk, anders zou je het via WiFi ook niet kunnen halen. De snelheid komt namelijk wel binnen.


Heb je eens een nieuwe UTP kabel geprobeerd? (CAT6)
Badge
Met bekabeld bedoel ik van de Experia box via een draadloze verbindingsset naar de 2e verdieping van het type DVS 1200. Dit gaat via wandcontact dozen. Geleverd door KPN.
Het signaal uit de centrale loopt tot (koper) 90. begin aansluiting ongeveer snelheid tot per monteur (2) monteurs zeker 4x gemeten van gemeten bij de Experia box singnaal gemeten 19 down en 21 up aan het einde 2x aansluitiing 2e verbindings wcd licht verlies 18 down en 22 up.
Voor de rest heeft KPN dit al in onderzoek dus een ander kabeltje heeft totaal geen effect.
Dus laat de KPN het dan maar ook oplossen. ik ben nu al met KPN al zeker 2 weken bezig. Zij hebben bevestigd dat er een verkeerde update is geïnstalleerd en wanneer het is opgelost in de centrale in de omgeving van Dordrecht zullen zij het zeker laten weten.
Bij de normale gang van ontvangst heb ik al jaren 80 download en 20 upload dit alles +/-.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Eli, zojuist met je gebeld. De leverancier van de hardware na de update lijkt de oorzaak gevonden te hebben, ook voor de andere klanten in Dordrecht. Ze zijn nu bezig met een oplossing, verder in de week krijg ik hier een update over. Zodra ik iets hoor zal ik het ook hier plaatsen.
Badge
Alvast bedankt voor je snelle reactie, we gaan het later vernemen.
Badge
Vandaag een monteur langs geweest, de meting is nu 67,0 download en 20,9 upload een hele verbetering. Ik kijk het nu even aan. De kans is groot dat de slimme meter in de m.k. nu hij kapot is hij ook nog een storing veroorzaakt. Maar die storing is pas weer opgelost (hoop ik) op 25 oktober door Stedin. ook de slimme meter is afhankelijk van de elektriche bekabeling in en om ons huis. Blij dat niet via mijn wifi gaat, ander hebben Stedin en co privacy problemen met mij. Afijn we zijn voorlopig ui de brand. Nu even afwachten war KPN besluit om het een en ander goed te maken voor het een en ander.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Eli, bij ons is deze melding door de leverancier als opgelost afgemeld. Zo te zien gaat het bij jou nog mis met de meter, laat het tegen die tijd weten of het goed werkt. Ik controleer dit ook bij een aantal andere klanten die hiermee te maken hadden om te kijken of het bij hun ook goed werkt.