Beantwoord

Hele trage wifi en middelmatig signaal, ondanks extra wifi versterker.

  • 8 November 2020
  • 10 reacties
  • 104 keer bekeken

Hoi,

Ik heb last van behoorlijk trage wifi. In mijn pakket zit een snelheid tot van 100/10, en deze snelheid haal ik via een ethernet kabel (gemiddeld 120Mbps).

Maar met WIFI is dat op de onderste verdieping schommelend tussen 16Mbps - 35Mbps (1 meter naast router). Op de 1e verdieping is dat (met KPN WIFI Versterker via kabel aangesloten) tussen de 6 en 16Mbps.

Ik heb verschillende keren de Wifi Manager doorlopen. Deze geeft iedere keer aan dat er instellingen niet goed zijn, waarna hij deze aanpast. Daarna is het heel kort beter, paar keer ook 120Mbps. Maar na een paar minuten zakt het weer weg tot de eerder aangegeven snelheden.

Ik heb hier de Experia Box V9 en de WiFi Versterker DualBand

Wat valt hier aan doen? Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Joep1965 8 November 2020, 15:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Heb je het modem al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?

@Joep1965 Thanks voor de snelle reactie. Heb via de web interface een reset gedaan. De snelheid is nu weer 120Mbps. Ik ben benieuwd hoe dat is over een uur. 

Badge +19

Ik ook. Laat je het weten?

@Joep1965 De snelheid blijf gelijk, maar nu valt de verbinding met het internet iedere paar minuten weg voor een paar seconde.

Badge +19

Heb jij iets van draadloze verbindingsets in huis of andere dingen die data versturen via het electriciteitsnetwerk?

Nee, dat heb ik niet. Ik heb nu gek genoeg ook 1 apparaat die het hele netwerk niet meer kan vinden.

Dat apparaat kan het netwerk weer vinden. De Enable WLAN setting stond blijkbaar uit. Ik heb ook een reboot gedaan van het modem.

Badge +19

Nou ik ben benieuwd 

@Joep1965 Inmiddels geen wegvallende verbinding gehad. Alles werkt weer prima! Bedankt.

Badge +19

Super!! Fijn om te horen. En mocht je ooit weer tegen een internetprobleem lopen dan weet je ons te vinden.Â