Beantwoord

Help! | Extreem trage download, fatsoenlijke upload

  • 16 June 2020
  • 4 reacties
  • 81 keer bekeken

Hallo,

Sinds enige dagen heb ik extreem trage downloadsnelheden, niet hoger dan 5 mbps. De uploadsnelheid is zoals ik gewend was: 270+ mbps. Downloaden was tot gisteren ook zo snel.

Ik ben geen domme jongen als het gaat om techniek. IP conflicten uitgesloten, d.m.v. deductie verschillende netwerkapparaten eraf gehaald. Direct op de Experiabox V10 met een kabeltje en een laptop, enz. Uiteindelijk ook Experiabox gereset enz.

Niets werkt!

Wie o wie heeft dit eerder meegemaakt en wat bleek de oorzaak en oplossing?
Zeker in corona-tijd met twee werkenden vanuit huis is dit een onwerkbare situatie...

Alvast heel erg bedankt,
Gijs

icon

Beste antwoord door GijsM. 16 June 2020, 23:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

Heb je glasvezel of koper?

nog niet. Maar er is geen touw aan vast te k open. Nu weer wel fatsoenlijke cijfers.

 

Het betreft / betrof een storing. De helpdesk kwam hier door mijn eogen doortastendheid achter. Heb uiteindelijk wat buurmannen gevraagd en iedereen met glasvezel heeft/had het zelfde probleem.

Na die bevinding is er een storingsmelsing gemaakt, dit was rond 21:30u.

Kom je toevallig iit de omgeving Delft?

 

 

 

O dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Voor mij nu de eerste keer dat ik het merk, maar wie weet dat ik bij eerdere ‘traagheidservaringen’ ook al hetzelfde issue vlijk te hebben gehad. Ik ben er nu in ieder geval alert op, hopelijk blijkt het hier eenmalig...

Reputatie 7
Badge +20

Dat hoop ik ook @GijsM.

@Jpvdtorre Voor jou heb ik even een eigen topic gemaakt.