Beantwoord

HELP! Nog steeds slechte wifi...

  • 31 January 2019
  • 8 reacties
  • 126 keer bekeken

Hallo,
Dit is bijna een noodkreet. Het gaat over de slechte wifi-verbinding in ons hele huis. Ik heb de wifi-tool al heel vaak gebruikt, meerdere keren gechat met een medewerker, waarna ik 2 kastjes toegestuurd zou krijgen. Na diverse keren naar het ophaalpunt te zijn geweest en het er nog steeds niet was, en moeilijk contact kunnen krijgen, is er een 1 kastje toegestuurd (volgens mij een nieuw wifi-kastje; geen versterkers). Daarna leek het goed te zijn. Dat was helaas van korte duur. Weer diverse malen de wifi-tool toegepast, maar de wifi blijft traag. Als mijn zoon op de x-box speelt, staan de voetballers stil. Veel irritaties hierover, die ik heel goed begrijp. Als ik bel sta ik heel lang in de wacht. Ik zie geen mailadres waar ik een bericht naar toe kan sturen. Dus hier op het forum.

Wat is er bij kpn mogelijk om de wifi te verbeteren? Ik hoorde reclame op de radio over (gratis) wifi upgrade voor ondernemers. Ik ben zelfstandig ondernemer en werk ook veel thuis. Is dit misschien een oplossing? Alle tips zijn welkom!
Hartelijk dank!
icon

Beste antwoord door Maikel233 31 January 2019, 22:01

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Als je de Wifi Tuner gebruikt, en je internet is zo slecht, onder de 20Mbps, dan krijg je 2 gratis ExperiaWifi's toegestuurd. Dat al eens geprobeerd? Of bedoel jij met je Wifi-tool ook de Wifi Tuner?
Dank je voor je reactie Jordy. Ik zou 2 gratis experia wifi's krijgen. Ik heb 1 kastje gekregen (wat ik moest verbinden met de modem)...
Ja met de wifi tool bedoel ik de wifi tuner (meet via je telefoon de snelheid). Deze heb ik heel vaak gebruikt de laatste 2 maanden. Na 1 of 2 metingen in het begin heb ik 1 kastje gekregen... Daarna nog diverse keren metingen gedaan.
Reputatie 5
Badge +6
Welke ExperiaBox heb je?
Een experia V9 met een los zwart experia kastje eraan verbonden (deze laatste heb ik recent erbij gekregen om het wifi probleem op te lossen)
Reputatie 7
De wifi van de V9 staat nu dus uit en alleen die (zwarte) Experia WiFi voorziet jouw woning nu van wifi.
Die Experia WiFi kan je het beste in dezelfde ruimte zetten als waar je de wifi gebruikt.
Dus eigenlijk in de woonkamer op bijvoorbeeld de netwerkkabel voor de TV ontvanger.
Ik ben van mening dat je er eigenlijk altijd twee zou moeten krijgen en in ieder geval als jouw woning meerdere woonlagen heeft. 5GHz wifi heeft heel veel moeite met bijvoorbeeld betonnen vloeren dus voor een optimale dekking is al snel op elke verdieping zo'n apparaat nodig.
Reputatie 2
Badge
Probeer anders link: WIFI gegevens aanpassen
Waar staat
Een experia V9 met een los zwart experia kastje eraan verbonden (deze laatste heb ik recent erbij gekregen om het wifi probleem op te lossen)

Waar heb je deze Experia wifi staan?
Hoe is deze aangesloten? Draadloos via het stroom? of een kabel richting het modem?
Daarnaast is er niet een mogelijkheid om de Xbox van uw zoon te bekabelen?

Probeer ook even de Speedtest van KPN wat voor snelheid behaal je hiermee?
Probeer eens te bekijken wat voor snelheid je daadwerkelijk binnenkrijg van kpn.
Ik dacht ook een WiFi probleem te hebben. Blijkt dat ik maar 13Mb binnenkrijgt. Doordat de netwerkkast die buiten staat. Niet up to date is.
Reputatie 7
Hey These, goed dat je ons forum hebt gevonden, welkom! Zoals je hebt gemerkt staan er veel deskundigen hier voor je klaar. Ik ben net als @Maikel233 wel benieuwd welke snelheid je haalt met de Experia WiFi? Ook het advies om de Xbox met kabel aan te sluiten, sluit ik me bij aan. Dit geeft de meest stabiele verbinding, en scheelt een hoop frustraties thuis 😉

@Subaron09 goeie aanvulling! Op KPN Fourstack zie je welke snelheid je maximaal thuis kunt halen.

Reageer