Beantwoord

Hoe kan ik een klacht indienen over de gebrekkige communicatie met uw diensten

  • 21 December 2021
  • 3 reacties
  • 418 keer bekeken

Het aanleggen van glasvezeldiensten verloopt helemaal niet goed.

Maanden terug komt er een persoon met KPNjasje aan de deur en ik vertel hem graag alles bij KPN te willen onderbrengen.. Na aanleg glasvezel wil ik ook TV. Hij noteert het en zegt dat zodra de draad er ligt ik alles met de monteur kan bespreken.

Een paar weken later meld ik een storing slechte WIFI en bespreek hetzelfde. Ik krijg hetzelfde antwoord. Voor de zekerheid geef ik aan dat Deltakabel al een kastje in de meterkast heeft aangebracht en dat ik graag hun kastje ernaast wil hebben. Dat kan was het antwoord

Dan wordt glasvezel in de straat aangelegd. Er volgt geen brief of mail voor men begint en er wordt in mijn tuin wat ingegraven. Die mensen spreken geen Nederlands.

Dan komen er weer mensen met jasjes aan de deur en vragen of ze even mogen komen kijken waar ze in de kamer het glasvezelkastje mogen plaatsen. Ik leg uit dat ik al tweemaal heb aangegeven dat het in de meterkast moet of niet en dat ik dit aan 2maal eerder heb aangegeven. Ook dat ik geen enkel bericht heb gehad over de aanleg of het ingraven van spullen in mijn tuin.

Ze leggen het uiteindelijk aan in de meterkast en geven aan dat een monteur het komt installeren. Een dag later komt dezelfde man terug om het signaal te meten en is weer weg.

Dan wordt ik gebeld voor een afspraak met de monteur voor telefoon en wifi. Ik geef aan dat meteen TV zou worden meegenomen. Dat kan niet. zegt de onvriendelijke dame, want dat zit niet in mijn pakket. Eerst dit aanleggen dan opnieuw aanvragen en afwachten. Maar ik mag het ook met de monteur bespreken.

Ik bespreek het met de monteur en hij kan verder nog niets doen. Hij geeft wel aan wat er allemaal moet gebeuren en we maken daar afspraken over. 

Dan krijg ik een brief dat nu alles is aangelegd mijn koperdraadaansluiting komt te vervallen.

Ik ga weer bellen na wederom een ellenlange wachttijd aan de telefoon. (45 minuten).

Opnieuw hetzelfde verhaal eerst dit dan dat. Uiteindelijk blijkt de monteur alsnog een goede afspraak te hebben gemaakt voor 21 december.

Twee man komen om alle zaken aan te leggen (deels tegen betaling). Blijkt er met de glasdraad iets aan de hand en kan men niet eens beginnen.

Wanneer ik een klacht wil indienen voor het gebrek aan kwaliteit van de helpdesk blijkt dat je door een woud van naar elkaar verwijzende goede tips pagina's moet alvorens op een forum uit te komen.

Kortom je kunt niet eens een klacht indienen.

Dan nu maar even voor de vorm toch proberen en via aan consumentenprogramma de druk gaan opvoeren.

De glasvezelinstallatie zal nog wel weken op zich laten wachten. 

Zojuist gebeld door een dame van KPN die vanuit huis belt en zeer slecht verstaanbaar was. ER komt nu eerst een monteur die het glasvezelnet in orde maakt en dan kan er opnieuw een afspraak gemaakt worden met een andere monteur. Als dat een andere persoon is, beginnen we weer van voren af aan.

Inmiddels heb ik al twee doezen met modems etc ontvangen en een brief of ik mijn oude modem binnen twee weken wil terugsturen.

Ze zijn helemaal gek geworden.  

 

 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 22 December 2021, 16:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Blijf Eeuwigbellen ,

Een klacht kun je via de website indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 

Verder kan het ook telefonisch of per chat: 

KPN is dus gewoon hiervoor bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

heel vervelend dat KPN niet weet wat communicatie is,  ik ben mindervalide en slechthorend, geen informatie van KPN dat de straat open gaat, sta

s morgens een maand  geleden met mijn rollator om naar een afspraak te gaan, helaas binnen blijven, bellen kan ik dus helaas niet , de chat niet te bereiken, vriendelijke mensen buiten die voor kpn aan het werk zijn, maar de leiding van het graven is iemand uit Griekenland, maar ik spreek slecht Grieks, 

vandaag wilde ik dus weer weg voor een afspraak, helaas de straat ligt voor mijn deur open, kan dus mijn huis niet uit, de leiding van de mensen van KPN is aanspreekbaar, mijn vraag hoe kan ik mijn huis uit, deze mijnheer komt uit Polen alleen ik spreek geen Pools, het enige wat ik kon verstaan was,   “ I am working on the internet "  

ik kom dus vandaag ook letterlijk niet verder door het  grote bedrijf KPN, pure armoe

 

ik woon dus in Pijnacker aan de Rivierenlaan, maar ik denk niet dat ik enige ben zoals ik ook lees in de reacties 

 

 

 

 

gisteren met 08000402 contact gehad ivm het een aanbieding van de concurrent.

medewerker KPN gaf aan dat ze niet meekonden, maar wel tijdelijk een extra pakket konden aanbieden.
ik mocht daar over nadenken en kon vandaag terugbellen.

 

vandaag wederom contact via 08000402, na 5 min verteld de medewerker dat ik niet bij hem maar bij een andere afdelingmoest zijn. daar weer 5min in de wacht. deze meneer gaf aan dat hij niks met mijn contract kon doen… nogmaals uitgelegd wat er mij de dag ervoor beloofd is. hij ging het uit zoeken.

ruim 30min later, wordt de verbinding verbroken.

 

vervolgens bel ik weer met 08000402, deze keer kom ik na 4min bij de juiste persoon, deze kan mij wel  helpen. 5min later is alles geregeld.

kennelijk had iemand zijn dag niet, en wilde hij liever gaan lunchen dan een klant helpen. kijkend naar deze persoon en de tijd die je in de wacht staat, valt hier dan nog te spreken van een klanten service??

deze meneer kan beter koeken gaan bakken...

Â