Vraag

Hoe kan ik energie besparen op modem?

  • 28 October 2021
  • 14 reacties
  • 700 keer bekeken

Hi! 
ik ben volop bezig om te kijken naar besparen op energie. Nu weet ik dat het modem best veel energie gebruikt en er is geen uit knop? Misschien zijn er leden met tips? Stekker elke dag uit het stopcontact halen lijkt mij niet de beste manier ivm het opnieuw opstarten. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hi! 
ik ben volop bezig om te kijken naar besparen op energie. Nu weet ik dat het modem best veel energie gebruikt en er is geen uit knop? Misschien zijn er leden met tips? Stekker elke dag uit het stopcontact halen lijkt mij niet de beste manier ivm het opnieuw opstarten. 

De eco stand kan daar misschien verandering in brengen.

En 5ghz uitzetten.

er is met de v10a en v10 volgens mij ook een timer zodat je snacht´s wifi kan uitzetten.

Hallo @L-ana bij een V10 kun je de ecostand activeren, de USB-functie uitschakelen  en een wifitimer aanzetten 

Bedankt allemaal! Heel fijn ik ga op onderzoek uit. Ik leer weer wat nieuwe dingen vandaag -).

 

@JanD ik heb de VIP2952 V2 als tv ontvanger (ik moet eerlijk bekennen dat ik redelijk handig ben maar mij nu pas hierin verdiep) modem heb ik de V10 ;-) 

Bedankt allemaal! Heel fijn ik ga op onderzoek uit. Ik leer weer wat nieuwe dingen vandaag -).

 

@JanD ik heb de VIP2952 V2? 

dat is de tv ontvanger.

KPN Experiabox V9

 

dit is een modem

Bedankt allemaal! Heel fijn ik ga op onderzoek uit. Ik leer weer wat nieuwe dingen vandaag -).

 

@JanD ik heb de VIP2952 V2? 

dat is de tv ontvanger.

Bedankt allemaal! Heel fijn ik ga op onderzoek uit. Ik leer weer wat nieuwe dingen vandaag -).

 

@JanD ik heb de VIP2952 V2 als tv ontvanger (ik moet eerlijk bekennen dat ik redelijk handig ben maar mij nu pas hierin verdiep) modem heb ik de V10 ;-) 

welkom op het forum @L-ana !

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @L-ana bij een V10 kun je de ecostand activeren, de USB-functie uitschakelen  en een wifitimer aanzetten 

Maar ik vermoed dat het nauwelijks energie bespaard...

Hahahaha. Ik weet het ik omschreef het niet juist.

Hallo @L-ana , bij de tv decoder 2952 kun je bij instellingen de standbystand ingegeven omenergie te besparen.

 

 

Bedankt! 

Reputatie 7
Badge +7

Nu weet ik dat het modem best veel energie gebruikt…

Veel? Hebt u daar een beeld bij? Ongeveer 10 Watt. Per 4 dagen een KWh, dus een paar dubbeltjes. Per jaar een paar euro. Alle beetjes helpen maar bezie het wel in perspectief. Een gloeilamp in huis vervangen door een LED lamp zet al meer zoden aan de dijk.

Kortom; nee, een Experiabox vraagt niet veel vermogen. Letterlijk in euro’s niet en ook niet uit het lichtnet.

@Ernst-Jan bedankt voor deze toelichting. Ik heb dit op een aantal plekken gelezen waar het ging om energiebesparing. Maar niet alles wat online staat hoeft ook waar te zijn. Altijd goed om kennis op te doen, bedankt!. 
 

(Heb Hue lampen ;-)) 

En ik vind het opstarten uit de stand-by stand hopeloos, dus weer uitgezet.