Beantwoord

Hoe kom ik aan een KPN box 12?

  • 27 January 2021
  • 24 reacties
  • 4635 keer bekeken

Hoe kom je uberhoubt aan de kpn box v12? Al jaren klant (telfort) met een v8 en heb na een belabberd wifi signaal het advies gekregen mijn modem om te ruilen. Hierbij gelijk aangegeven een v12 te willen ontvangen die wifi 6 ondersteunt (laptops en mobiel doen dit ook) en onder het mom van de toekomst heb ik al in huis gevraagd of kpn dit laatste puzzelstukje kon leveren. Het eerste gesprek leverde een belofte op dat ik een v10 zou krijgen die wifi 6 ondersteunt??? Vanwege twijfel van mijn kant opnieuw gebeld en kreeg ik mijn vermoede bevestigd namelijk dat dat niet klopt maar dat ze aan zouden geven dat er een v12 geleverd moest worden. Je raad het al. Na het pakket afgehaald te hebben bleek er een v10 in te zitten. Na nog 4 keer bellen en telkens de belofte "het v12 modem wordt opgestuurd"  een klacht door de servicedesk medewerker laten aanmaken aangezien hij oom niks meer wist te doen. Dit zou de oplossing zijn. Vandaag te horen gekregen dat een mail naar logistiek ook geen v12 modem oplevert. Nu weer terug naar mijn vraag. Hoe komt iemand die een legitieme rede heeft om te vragen naar een v12 aan dit modem? 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door tonymelony 28 January 2021, 11:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 6
Badge +9

@Bastiaan. 

Alleen nieuwe klanten krijgen een V12.

De wifi van deze box is niets beter dan ieder andere Experiabox.

Voor een goede probleemloze wifi is het belangrijk om naar elke verdieping een kabel te trekken, en daar een wifiversterker te plaatsen.

 

Hallo @Bastiaan. wees blij met de V10, dat is tot nu toe het beste en meest flexibele modem binnen de KPN-modems.

 

@tonymelony 

Ik ben het deels met je eens. De v12 is niet voor iedereen  beter. Des te vreemder dat alleen nieuwe klanten deze zouden krijgen. Een nieuwe klant is niet perse gebaad bij wifi 6 en een bestaande klant (zoals ik) kan dat wel zijn. Het doet me bijna denken  aan een vorm van discriminatie. Onderscheid op basis van nieuw of bestaande klant? Wat is de volgende stap? Leeftijd? Maar goed ik dwaal af. Heb je geen producten die wifi 6 ondersteunen dan heb je met dit modem niks extra's. Laat het nu zo zijn zoals ik in mijn bericht en contact met KPN aan heb gegeven dat ik wel dergelijke producten (laptop en telefoon) in huis heb. Daarnaast overweeg ik een aanschaf van een mesh systeem (een prijzige investering). Dan wil je wel iets toekomstbestedigs (wifi 6) en dan zou ik daar vervolgens niks mee kunnen. Allemaal aangegeven uitgelegd en toegelicht. Sterker nog in 3 gesprekken door kpn medewerkers toegezegd en beloofd te krijgen. Men is schijnbaar niet op de hoogte dat alleen nieuwe klanten dit modem krijgen?

Oprecht kan ik zeggen dat ik het een opmerkelijke situatie vind. Er wordt niet gekeken maar de situatie maar er wordt lukraak een product de markt op geslingerd. Vervolgens als je bij het om moeten ruilen vraagt naar een v12 dan krijg je hem niet onder het motto van "eerst moeten de oude op" want anders bleef men er mee zitten en dat is zonde van de "goede modems". Oplossing: lever op behoefte en niet op oud of nieuwe klant. Nu heb ik een doos van een meter met een modem waar ik niet om heb gevraagd. Klinkt als verspilling en een "goed modem" wat geen goede plek heeft gekregen. Dit allemaal los van de welgeteld 4 uur aan loze beloftes over de telefoon die hier aan verspild zijn.

@Bastiaan. Welkom op het forum.

Zelf ben ik ook oud Telfort klant en heb de V8.

Ik denk dat je alleen aan een Box 12 kunt komen als jij je abonnement omzet naar een KPN  abonnement. Even ter info over het WiFi 6 wat dus al ondersteunt wordt door de KPN Box 12.

WiFi 6 is eigenlijk een nieuwe standaard die 802.11 ax heet. De standaard die op dit moment het snelste is, is 802.11 ac (1,3 Gb/s) en die snelheid wordt nog niet eens volledig benut. De ax versie (WiFi 6 dus), wordt nog door heel weinig apparaten ondersteunt. Je kan voor je desktop of voor je laptop wel kaarten kopen die WiFi 6 ondersteunen, maar ik vindt dat op dit moment een overbodige luxe. Dat is dus mijn persoonlijke mening.

Even terug naar de 802.11 ac standaard. Deze werkt alleen op de 5Ghz frequentie. Er zijn inderdaad betere snelheden te halen met deze standaard, maar het nadeel is dat die frequentie meer moeite heeft met hindernissen zoals muren terwijl signalen op de 2,4Ghz frequentie hier doorheen komen zonder signaal verlies.

Misschien heb ik met mijn v8 geluk, maar zonder enige versterking of extra apparaten kan ik mijn buren aan de overkant van draadloos internet voorzien. Ik kan met mijn telefoon hiervoor in de speeltuin gaan zitten en dan nog heb ik wifi via mijn V8. Via de 2.4Ghz frequentie dus.

Om kort te gaan, ik zou me niet druk maken om WiFi6 op dit moment.

@Peterpeter70 Dank voor je reactie. Ik hoef geen wifikaart in te bouwen. Die zit er al in. Nieuwe devices van HP / Lenovo worden tegenwoordig al met wifi 6 kaart af fabriek geleverd.

Snelheid is een maar denk ook aan energiezuinigeheid en minder hinder bij meerdere devices op je thuisnetwerk. Iets wat momenteel behoorlijk vlot gaat met verlichting, thermostaat, stofzuiger, 2 laptops, 3 telefoons en 2 tablet en dan nog wat google spulletjes. Corrigeer me vooral. Ik heb zeker niet alle wijsheid in pacht.

Dit alles los van het onderscheid wat schijnbaar gemaakt wordt op oud of nieuwe klant en niet op basis van vraag en/ of behoefte.

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb als bestaande oud-Telfortklant de V12 gewoon van de KPN-monteur gehad bij de overstap naar glasvezel. Mijn V10 en V10A van Telfort weigerden verbinding te maken, vermoedelijk door oude Telfort-software.

 

Ik heb nog geen goed beeld of de V12 nu zoveel beter of slechter is dan de V10. WiFi is nog niet optimaal maar ik moet eerst nog een mooi plekje zoeken voor de V12. Daarnaast zijn de instellingen anders en is het nog even zoeken hoe ik de instellingen kan tweaken.

 

 

@JanD Dank voor je mening. Ik geef niet aan dat een v10 een slecht modem zou zijn. Sterker nog ik ben jaren tevreden geweest met mijn v8 modem. Ik ben echter van mening dat een v12 modem een betere fit zou zijn in mijn situatie maar ik hoor graag het tegendeel. Waarom zou iemand die devices heeft die wifi 6 ondersteunen hier geen gebruik van willen maken?

@Franzki Dank voor je antwoord. Uit jouw situatie maak ik op dat ik mij abo. Moet verlengen waardoor ik over zou gaan van oud telfort naar een kpn abo. Helaas ligt hier geen glas en heb ik prijstechnisch hier alleen maar nadelen van.

Jouw situatie illustreerd wel mijn bewering, namelijk, niet iedere (nieuwe) klant is gebaad bij een v12 modem. Des te vreemder dat het criteria om dit modem te kunnen krijgen nieuw of oud is en niet, brengt dit de klant profeit. Het v12 is inderdaad niet beter maar ondersteund wifi 6. Ondersteund jouw apparatuur dit niet dan heb je er geen baat bij. Maar ik heb niet alle wijsheid in pacht en hoor graag andere geluiden.

Reputatie 6
Badge +9

@Bastiaan.

Ik heb een V12 gekregen omdat ik nog een antieke V7 had.

De wifi van deze box is echter niet toereikend voor goede dekking in een normaal huis.

Ik heb de wifi van de Box uitgezet en 4 Superwifi versterkers geplaatst (geen Wifi 6 ondersteuning)

Dus of je nu Wifi 5 of Wifi 6 aan zet in Box 12, je hebt er niets aan als je geen dekking hebt.

Daar komt nog bij dat als je Box12 hebt, er ook nog wel wat andere verstoringen voorbij kunnen komen die een V10 misschien niet heeft.

Denk aan Drop Outs en vaste telefoon verbindingen die wegvallen etc etc

Kort samengevat : Alleen een Box12 met Wifi 5 of Wifi 6 ondersteuning zonder versterkers dekt slecht.

Maakt men gebruik van versterkers dan dient men de Wifi in de box uit te zetten en heb je dus sowieso niets aan die Wifi 6 maar wel een prima dekking.

Ik sluit me aan bij wat @JanD zegt en @Nick83.

Reputatie 7
Badge +24

@tonymelony

Ik ben het deels met je eens. De v12 is niet voor iedereen  beter. Des te vreemder dat alleen nieuwe klanten deze zouden krijgen. Een nieuwe klant is niet perse gebaad bij wifi 6 en een bestaande klant (zoals ik) kan dat wel zijn.

Of een klant wel of niet gebaat is bij WiFi 6, dat intreseert KPN geen bal. Het is ook absoluut geen reden om iemand wel of geen KPN Box toe te sturen. Dus al je argumenten met betrekking tot WiFi 6 kun je in de prullenbak gooien. Wilt u WiFi 6? Koop dan gewoon zelf iets wat zorgt voor WiFi 6. Bij KPN hoef je niet te wezen.

@tonymelony Dank weer voor je toelichting. Neem ik in mijn overweging mee. Maar om terug te keren naar mijn vraag. Hoe kom je er aan? Je geeft aan dat je terwijl je al klant bent van een v7 naar v12 bent gegaan met behulp van KPN. Hoe? Waarom? Met een v7 modem ben je niet een "nieuwe" klant te noemen.

Reputatie 6
Badge +9

Heb waarschijnlijk mazzel gehad !!

Voor zover je het mazzel kan noemen.

Heb het hier nu wel aan het draaien met 275 Euro aan Superwifi's :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +24

@tonymelony Dank weer voor je toelichting. Neem ik in mijn overweging mee. Maar om terug te keren naar mijn vraag. Hoe kom je er aan? Je geeft aan dat je terwijl je al klant bent van een v7 naar v12 bent gegaan met behulp van KPN. Hoe? Waarom? Met een v7 modem ben je niet een "nieuwe" klant te noemen.

Toen die de v7 kreeg was die waarschijnlijk wel nieuwe klant. En die v7 heeft die al die tijd gehouden totdat die kapot ging. Hij heeft dus:

  • geen v8 gekregen
  • geen v9 gekregen
  • geen v10 gekregen (ondanks dat deze WiFi 5 GHz ondersteund en de v7 niet)
  • geen v10a gekregen

Nu was de v7 stuk (of verouderd), toen kreeg die een KPN Box 12.

@Nick83 Dank voor je reactie. Tja.. Ik zat met een v8 modem en kreeg vorige week toen deze niet geschikt meer bleek uit metingen een v10. Dus tenzij de criteria is "als je vier generaties achter loopt krijg je de nieuwste en anders wat er beschikbaar is" klopt dat niet. 

@tonymelony  Ja ik denk dat we het daar maar op moeten houden. Een mysterie. Fijn dat je alles nu toch naar wens hebt, zei het middels extra betalen. In mijn situatie bied betalen geen oplossing is me verteld. (On)geduldig afwachten was het laatste bericht.

Reputatie 4
Badge +2

Je krijgt als het goed is een modem waarmee KPN je alle diensten kan leveren waarvoor je een contract hebt afgesloten, bv interactieve tv, bepaalde snelheid, etc. Dan maakt het voor KPN dus niet uit of je een V10 of een V12 ontvangt.  Zolang ze maar kunnen leveren waar iemand voor betaald. Er is geen optie om Wifi 6 af te sluiten/bij te betalen, dus wordt er door  KPN waarschijnlijk bij het verdelen van modems dan ook niet naar deze persoonlijke wens gekeken. Dus inderdaad soms een kwestie van pech en geluk wat betreft het modem.

Hallo @Peterpeter70 

Ik denk dat je alleen aan een Box 12 kunt komen als jij je abonnement omzet naar een KPN  abonnement.

Dat gaat iet meer op, in het begin nog wel, maar nu worden de TFT-modems voorzien van KPN-firmware.

Zelf ben ik vorige week overgezet van TFT naar Hussel en is mijn bestaande V10 ge-upgraded, gelukkig geen Box12.:relaxed:

Niet iedere nieuwe klant is trouwens gebaat bij een Box12, soms is het technisch niet eens mogelijk een Box12 te plaatsen en wordt er een V10 of V10a geleverd.

@Raim Dank voor je reactie. Ja dat vermoed ik ook maar er gaan zo veel tegenstrijdige berichten rond en niemand die het met zekerheid durft te stellen. Zelfs KPN medewerkers niet. Het verhaal nieuwe klanten blijkt uit reacties op mijn topic niet op te gaan, het je moet een oud modem hebben ook niet. Dus toch dan maar geluk/ pech?

M.b.t. betalen: wifi 6 is geen dienst nog een fysiek product. Daar kun je inderdaad dus niet voor betalen. Een modem echter is wel degelijk een fysiek product. Men kan immers ook voor wifi versterkers betalen en daar vangt kpn maar wat graag extra inkomsten voor. Zo zou ik me dit ook bij een modem voor kunnen stellen maar dat is geen optie.

Als ik berichten van KPN medewerkers nog mag geloven wordt de verdeling door logistiek gedaan en heeft een verzoek van KS richting deze afdeling geen invloed. Iets wat mijn service gerichte groene hart toch niet kan verdragen. Als ik een collega uit ons pakhuis mail om niet zomaar iets in een doos te doen en af te sturen maar dat ene doosje uit het schap te gebruiken dan lukt dit. Waarom bij KPN niet? 

@JanD Dank voor je aanvulling. Off topic maar uit interesse: in welke situatie is het voor KPN technisch niet mogelijk om een v12 te plaatsen? 

Reputatie 7
Badge +21

@Bastiaan. bijvoorbeeld indien pairbonding of sneller internet buitengebied aanwezig is. Dat ondersteunt de Box 12 niet. Dan krijg je een v10 of v10A.

@RBxx Helder. Dank voor de toelichting.

@JanD Dank voor je aanvulling. Off topic maar uit interesse: in welke situatie is het voor KPN technisch niet mogelijk om een v12 te plaatsen? 

Hallo @Bastiaan. , bij een 4G buitengebied verbinding of bij een Pairbonding-situatie.

 

@JanD Dank voor je toelichting 😁

Waarom word mij dit beloofd als nieuwe klant ( en een advertentie gemaakt, NERGENS staat dat er een leverings tekort it wanneer ik dit moet ondertekenen...) Gelukkig activeer ik die k*t xperia box lekker toch niet. Ik ga het jullie echt zuur maken, al sla ik met een slaghamer op elke experia 10 box en bel ik je  klantenservice kaal, 183917389012 keer per dag, ik blijf net zolang zeuren totdat jullie de wifi 6 komen instaleren, zoals beloofd. Het is net een pepperoni pizza bestellen en alleen de doos ontvangen. Dat is iets waar ik niet voor hoef of ga betalen, ik heb mijn ziggo hier voor opgezegd. Ik heb alle gesprekken opgenomen met je aggresieve klantenservice, die trouwens niet van de deals af wisten… sorry maar je weet niet eens wat je  bedrijf verkoop?.elke keer wanneeer ik zogenaamd geen bewijs had en het voorlas, gaven ze zelf toe dat ik gelijk had. Nu laat je zelfs je medewerkers een niet bestaande service verkopen. Het is niet mogelijk om een box te krijgen? DAN ZET HET OP DE WEBSITE. Lok mensen niet in met deze bs