Beantwoord

Hoe rechtvaardigt KPN de censuur op Russische media RT.com en sputniknews.com?

  • 8 March 2022
  • 8 reacties
  • 602 keer bekeken

Reputatie 1

Hoe rechtvaardigt KPN de censuur op Russische media RT.com en sputniknews.com?

Schandalig dat KPN hieraan meewerkt. Chinaficatie. Wil hierover zo spoedig mogelijk antwoord en per direct deze blokkade verwijderen op mijn account.

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 9 March 2022, 09:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @Babs00 , even goed inlezen, dit is bepaald door de Europese commissie en KPN werkt daar tegenstribbelend aan mee, gewoon omdat ze moeten.

 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-kpn-en-tmobile-blokkeren-rt-vanwege-oorlog-oekrane/

Reputatie 1

Schandalig dat KPN meewerkt aan cencsuur. Geen enkele overheid, individu of organisatie mag uitmaken welke informatie ik tot mij neem. Er is maar EEN persoon die dat wel uitmaakt en dat ben IK!!!!!
We gaan ons op deze manier op een heel gevaarlijk hellend vlak bewegen want welke sites volgen? Viruswaarheid? maurice.nl? Dan nos.nl er ook af. Zelfs al is informatie onwaar of gekleurd (wat alle nieuwsberichten uiteindelijk zijn) dan nog is het aan  niemand om mij daar de toegang toe te onzeggen. Een internetsite is gelijk aan een boek en ook daar willen we geen verbod op.

Heel gevaarlijke ontwikkeling dit. Waar blijft de verontwaardiging hierover!

Tja, die verontwaardiging lees ik in je bericht, maar jij vind geen censuur belangrijker dan het onrechtvaardig een land binnen vallen en buitensporig geweld te gebruiken wel kunnen, waar is die verontwaardiging dan.

Reputatie 6
Badge +8

Tja, die verontwaardiging lees ik in je bericht, maar jij vind geen censuur belangrijker dan het onrechtvaardig een land binnen vallen en buitensporig geweld te gebruiken wel kunnen, waar is die verontwaardiging dan.

Je verkoopt onzin. In Nederland doen allerlei lui spastisch over vrije pers en zo. Natuurlijk is die oorlog misselijkmakend. Maar het beperken van vrije nieuwsgaring is dat minstens net zo. 

Reputatie 1

Schandalig dat KPN meewerkt aan cencsuur. Geen enkele overheid, individu of organisatie mag uitmaken welke informatie ik tot mij neem. Er is maar EEN persoon die dat wel uitmaakt en dat ben IK!!!!!
We gaan ons op deze manier op een heel gevaarlijk hellend vlak bewegen want welke sites volgen? Viruswaarheid? maurice.nl? Dan nos.nl er ook af. Zelfs al is informatie onwaar of gekleurd (wat alle nieuwsberichten uiteindelijk zijn) dan nog is het aan  niemand om mij daar de toegang toe te onzeggen. Een internetsite is gelijk aan een boek en ook daar willen we geen verbod op.

Heel gevaarlijke ontwikkeling dit. Waar blijft de verontwaardiging hierover!

Dat bedoel ik. Ik ben in staat om zelf een mening te vormen en door deze censuur wordt ik hierin belemmerd. Dat is ook de enige reden waarom ik niet wil dat er gecensureerd wordt. Dit is echt een hellend vlak van, in deze, KPN. 

Verwacht van KPN ook een onderbouwing hiervoor en niet enkel de EU wil dat. EU is een ongekozen instantie dus antwoord zal van onze regering moeten komen. En dit eis ik ook. 

Reputatie 1

Tja, die verontwaardiging lees ik in je bericht, maar jij vind geen censuur belangrijker dan het onrechtvaardig een land binnen vallen en buitensporig geweld te gebruiken wel kunnen, waar is die verontwaardiging dan.

U trekt conclusies. In uw antwoord lees ik enkel de waan van de dag, en dat is ook waarom ik informatie zoek van alle kanten van het gremium. 

Tja, die verontwaardiging lees ik in je bericht, maar jij vind geen censuur belangrijker dan het onrechtvaardig een land binnen vallen en buitensporig geweld te gebruiken wel kunnen, waar is die verontwaardiging dan.

U trekt conclusies. In uw antwoord lees ik enkel de waan van de dag, en dat is ook waarom ik informatie zoek van alle kanten van het gremium. 

Ik trek geen conclusie ik constateer iets, dat is iets anders, en daar heb ik de Russische propaganda niet voor nodig, er is 1 ding zeker, de Rus krijgt erg eenzijdige propaganda in hun thuisland, en als je ergens tegen bent, dan word je opgepakt, lijkt mij dus geen legitieme oorlog die gevoerd word, sorry kan er bij mij niet in.

 

Reputatie 7
Badge +25

Hi iedereen. We hebben allemaal een mening over de oorlog en dat is te begrijpen. We gaan hier verder niet discussiëren over het conflict, maar ik snap de vraag van de topicstarter. Dus hierbij een inhoudelijke reactie die hopelijk antwoord geeft op de meeste vragen.

Europese Commissie verbiedt Russische staatsmedia in EU

KPN heeft geen Russische staatsmedia in de zenderpakketten. Na het EU-besluit om Russische media te verbieden, heeft de ACM een lijst gepubliceerd met de domeinnamen die als gevolg van dit verbod geblokkeerd moeten worden. KPN heeft de betreffende domeinnamen van RT en Sputnik inmiddels geblokkeerd. Ondanks onze fundamentele bezwaren tegen het blokkeren van websites, willen we hiermee gevolg geven aan het EU verbod om de betreffende Russische staatsmedia niet meer te verspreiden.

 

Waarom bepaalt KPN welke media wel en niet toegankelijk zijn? 

KPN heeft geen inhoudelijke mening over welk mediabedrijf dan ook. Wel hebben wij fundamentele bezwaren tegen het blokkeren van websites, vanuit het oogpunt van netneutraliteit. Het is niet aan KPN om te bepalen wat goed en slecht is. Desondanks zullen wij het decreet van de Europese Commissie en het daaropvolgende verzoek van de ACM respecteren. 
 

Is deze blokkade wel toegestaan in het kader van netneutraliteit? 

De ACM (onze toezichthouder) heeft ons laten weten geen bezwaar te zien aangaande de netneutraliteit als het gaat om de uitvoering van deze sanctie. Ons standpunt ten aanzien van netneutraliteit luidt: KPN zou niet moeten bepalen welke sites wel en niet toegankelijk zijn. Ondanks dit fundamentele bezwaar, leggen we ons momenteel neer bij het besluit van de Europese Commissie en de ACM. Overigens bekijken wij niet de inhoud van het dataverkeer van onze klanten, de blokkade is dan ook centraal in ons netwerk geregeld. De privacy van onze klanten komt daardoor geenszins onder druk te staan. 

 

Admin edit: flink aantal berichten die off-topic waren verwijderd.