Vraag

Hoe regel ik dat onze Experiabox V8 vervangen wordt?

  • 23 March 2021
  • 15 reacties
  • 7633 keer bekeken

Reputatie 2

Wat moet ik doen om te zorgen dat onze oude Experiabox V8 wordt vervangen voor een nieuw type?

 

Van onze Experiabox valt regelmatig (lijkt steeds vaker te gebeuren) de verbinding volledig en voor langere tijd weg (zowel WiFi als kabel). Ook lijkt de verbinding regelmatig onstabiel (bijvoorbeeld tijdens tv kijken valt soms de verbinding even weg).

 

Meerdere malen reset geprobeerd en daarbij ook 5 minuutjes de stekker eruit en weer erin. maar het probleem blijft zich regelmatig voordoen. Erg vervelend nu mijn vriendin en ik gedwongen thuiswerken.

 

Het gekke is, dat terwijl dit gebeurd, de WiFi van mijn, vorig jaar gekochte, KPN versterker op zolder wél gewoon blijft functioneren.

 

Momenteel hebben wij nog steeds de Experiabox V8 i.c.m. een glasvezelabonnement.

De eerder genoemde WiFi Versterker (DualBand - 845926) is met een WiFi extender (ook van KPN) naar zolder verbonden.

 

 

Kom ik na al die jaren trouwe klant zijn, inmiddels niet ook in aanmerking voor een nieuwe Experiabox?

 

(Edit: ik zie tot mijn verbazing zojuist, dat er op deze website ook een KPN reclame staat, dat er inmiddels al een nieuwe Box12 is, die nu nog sneller en zuiniger is.... zit ik dan, als Experiabox8-bezitter....)


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 2

Kleine toevoeging:

 

Ik probeerde zojuist tot twee keer toe de WiFi manager via de MijnKPN app. Snelheidmeting kwam uit op 12mbit.. (in de woonkamer op 8m vanaf de Experiabox).

 

De WiFi manager ging daarna die snelheid met mijn abonnement vergelijken en geeft aan dat de instellingen van mijn Experia box geüpdate moeten worden. Als ik daarvoor akkoord geef lijkt ie dat te gaan doen (Ex.box reset dan ook), echter de mijnKPN app valt vervolgens uit omdat ik te lang inactief ben. Dus moet ik opnieuw inloggen en kan ik weer van vooraf aan beginnen... met telkens hetzelfde resultaat…

 

Erg frustrerend dit...

 

Bellen of chatten met KPN, vanuit dit forum krijg ik de indruk dat de V8 echt wel aan vervanging toe is en dat ze daar niet moeiliijk over doen. Of je een Box12 krijgt is nooit zeker (toch wel veel klachten in dit forum), maar volgens mij is de V10A (niet de V10 dat is een hele andere) ook prima. 

https://www.kpn.com/service.htm

Ze hebben er alles aan gedaan om bellen en chatten onmogelijk te maken. Omdat te vinden moet je gewoon alle keuzes waarin staat regel het zelf ontwijken. Bij bellen is ook het telefoonnummer dan nog een keer verborgen onder een extra knop.  En als je er eindelijk bent, zeggen of schrijven “Ik wil een medewerker spreken” want eerst krijg je een blikken medewerker (een a.i. antwoordapparaat)

Reputatie 2

Hoi @CorL,

Bedankt voor je reactie. Ik heb me al flink te pletter gezocht naar een telefoonnummer van KPN of een chat mogelijkheid, maar wat ik ook doe, ik blijf maar op dit forum terecht komen... :confused:

 

Ik zag net nog een bericht van de beste moderator (serieus) van dit forum waarop hij schreef dat KPN zulke uitstekende contactmogelijkheden had. 

Maar je moet even ook alles over forum ontwijken en een paar keer heel diep naar beneden doorscrollen. Tot je komt op de pagina waar dit op de bodem staat. 

Ik heb hier het telefoonnummer al geopend en niet vergeten te zeggen “ik wil een medewerker spreken” :joy:

Pagina’s linken hebben ze ook onmogelijk gemaakt, want de indruk die je krijgt is dat er alles aan is gedaan om met KPN rechtstreeks in contact te komen. 

Badge +19

Is het niet zo dat je verbonden blijft met de wifi versterker ipv met het modem? Bij deze combinatie moet je namelijk wel apart inloggen als je gebruik wil maken van het één of het ander.

Reputatie 2

@Joep1965 ,

 

Als ik met mijn telefoon naar zolder (naar de ruimte met de versterker) loop, moet ik inderdaad even op mn telefoon WiFi uit en weer aan zetten. Kleine moeite en vind ik niet erg.

 

Dat mijn verbinding beneden wegvalt is wel nogal irritant.

Badge +19

Maar andersom moet het ook!! Je moet dan weer verbinding maken met het modem.

Reputatie 2

I know, maar dat is het probleem niet.

 

Het probleem is dat bij onze laptop en onze tv (die beide altijd beneden staan), regelmatig de verbinding wegvalt en het signaal erg zwak is. Zelfs als ik deze apparaten vanaf de Experia box rechtstreeks met een kabel aansluit.

Kan volgens mij niks te maken hebben met de versterker, die op zolder staat.

 

Hopelijk leest morgen ook iemand van KPN dit…

Anders moet ik bovengenoemd tel.nr maar gaan proberen...

Badge +19

Nee als jij bekabeld tegen dezelfde problemen aanloopt dan is er een groter probleem.  Gebruik je dit soort dingen? 

 

Reputatie 2

@Joep1965,

 

Zoals ik in mijn OP ook al aangaf, ja, ik gebruik inderdaad zo'n extender, maar niet voor beneden (waar zich dus het probleem voordoet).

 

Experiabox hangt beneden (waar glasvezel binnen komt)

 

Vanaf Experiabox één kabeltje naar ene extender, de ander extender op zolder en van daar een kabeltje naar de WiFi versterker. Dat deel werkt dus goed/stabiel

 

Beneden maak ik enkel gebruik van de WiFi van de Experiabox (en soms één kabel van de Experiabox rechtstreeks in mijn laptop). Met name die WiFi werkt dus niet goed.

 

 

Ik heb al eerder problemen gehad met dat internet traag was en soms weg viel, ook voordat ik die extender en versterker had, maar ik heb nooit zin gehad om er echt werk van te maken en meestal met wat geduld gewacht tot de verbinding weer terug was. Maar nu, tijdens Teams en Zoom meetings met werk, is het beyond storend geworden en denk ik dat KPN wellicht mijn 8,5jaar oude Experiabox maar eens moest vervangen voor een betere (net zoals alle nieuwe klanten krijgen)...

Badge +19

Helemaal helder! De v8 wordt in principe alleen vervangen als die echt kapot is. Hier op het forum zien we heel veel problemen die veroorzaakt worden door de draadloze verbindingsets.  Tot aan spontane uitval aan toe. Kpn ondersteunt dat ook niet. Ze zullen je eerst gaan vragen of je wil testen zonder aangesloten randapparatuur. Overigens zal een moderator over een paar dagen reageren op je probleem.

Helemaal helder! De v8 wordt in principe alleen vervangen als die echt kapot is. Hier op het forum zien we heel veel problemen die veroorzaakt worden door de draadloze verbindingsets.  Tot aan spontane uitval aan toe. Kpn ondersteunt dat ook niet. Ze zullen je eerst gaan vragen of je wil testen zonder aangesloten randapparatuur. Overigens zal een moderator over een paar dagen reageren op je probleem.

Wat is er helder Joep, er wordt gesproken over Wifi versterkers en jij komt met powerline adapters aan.

Shirah schrijft over een Wifi extender en jij weet ook wel dat wat jij toont helemaal niets met Wifi te maken heeft. 

Trouwens een experiabox wordt niet alleen vervangen als die echt kapot is. KPN is zo verstandig om in oudere apparatuur niet teveel tijd meer te steken en plaatsen dan liever nieuwere apparatuur. 

Dus Shirah, het lijkt wel zo, maar Joep is hier geen KPN sitemanager. Gewoon even bellen, als je dan nul op het request krijgt heb je dat niet voor niets gedaan.

Badge +19

@CorL Goed lezen. Topicstarter geeft als antwoord op mijn vraag of er draadloze verbindingsets gebruikt worden als antwoord ja.

Reputatie 2

 

@CorL en @Joep1965, dank jullie beide voor jullie reacties.

 

Hopelijk reageert KPN zelf morgen ook hierop.

 

In mijn ogen is de oplossing vrij simpel:

  • Of KPN gaat mij persoonlijk ondersteunen om het probleem eenvoudig op te lossen, zonder dat ik er veel van mijn eigen tijd in hoef te steken om allerlei fratsen uit te proberen.
  • Of KPN vervangt mijn Experiabox V8 voor een iets recenter model
  • Of ik zeg m'n abonnementje even op en sluit het daarna weer af, zodat ik net als nieuwe klanten weer gewoon moderne apparatuur in huis heb

Hopelijk is dat laatste niet nodig, want dat zou wel weer een hoop gedoe zijn…

 

Ik wacht iig nog wel even op reactie van KPN :wink:

Reputatie 2

Kleine terugkoppeling:

 

Net even (of ja even.. een uur :grin: ) met KPN gebeld en uitstekend geholpen:

 

Er wordt een Experiabox V10a toegestuurd

En we zijn door mij huidig (8 jaar oude) abonnement gelopen en dat flink aangepast. Komt erop neer dat ik nu 2x zo snel internet krijg, Spotify Family en €10,- minder per maand moet betalen :thumbsup:

(was dus goed dat ik even gebeld heb)

 

Hopelijk lossen bovenstaande WiFi problemen zich op met de nieuwe Experiabox.

 

Oh en als je de KPN WiFi manager gebruikt op je telefoon, moet je dus data-roaming uitschakelen. Dan heb je niet dat probleem dat ik hierboven omschrijf, met dat je opnieuw moet inloggen